Novice

Toyota prilagaja strategijo na področju vodikovih gorivnih celic

Tehnični direktor Hiroki Nakajima je na japonskem salonu mobilnosti pojasnil nove smernice znamke pri uvajanju okolju prijaznejših možnosti pogona.

Pri uvajanju tehnologije vodikovih gorivnih celic naj bi se po novem osredotočali predvsem na področje gospodarskih vozil, saj za množično uporabo te tehnologije v osebnih avtomobilih nimamo dovolj razvite polnilne infrastrukture. Toyota, ki sicer velja za enega od pionirskih podjetij pri razvoju tehnologije vodikovih gorivnih celic, je svoj napredek že predstavila z modelom osebnega avtomobila Mirai.

Toyota-Fuel-Cell-Electric_Kenworth-Trucks_ZANZEFF_005-1500x1000Lažja vzpostavitev polnilne infrastrukture

Po mnenju tehničnega direktorja naj bi bila gospodarska vozila primernejša za uporabo tovrstnega pogona, saj imajo v veliki večini že vnaprej določene poti, zato bi bila enostavnejša tudi vzpostavitev ustrezne polnilne infrastrukture. To seveda ne pomeni, da bodo pri Toyoti popolnoma ustavili razvoj tehnologije vodikovih gorivnih celic za uporabo v osebnih avtomobilih, saj nameravajo še naprej razvijati kompaktnejše komponente, ki bodo primerni za vgradnjo v širši nabor vozil.

Trenutno poteka razvoj nove generacije gorivnih celic, s katerimi naj bi prepolovili stroške izdelave, obenem pa naj bi ob 20 odstotkov višji učinkovitosti imele daljšo življenjsko dobo. Nova generacija vodikovih gorivnih celic naj bi nastajala skladno s potrebami uporabe v gospodarskih vozilih, medtem ko bo njena pomanjšana različica primerna tudi za uporabo v osebnih avtomobilih. Razvoj poteka tudi na področju vodikovih rezervoarjev, kjer namesto cilindričnih oblik razvijajo tudi ploščate rezervoarje, ki bi jih bilo v električnih avtomobilih moč namestiti namesto običajnega paketa baterij.

Baterije z elektrolitom v trdnem stanju najprej le v zmogljivejših modelih

Nakajima je na japonskem salonu mobilnosti v Tokiu predstavil še napredek na področju razvoja baterij, ki poteka s poudarkom na tehnologiji baterij z elektrolitom v trdnem stanju. Za širšo uporabo naj bi bile na voljo v letu 2027 ali 2028, ker pa bodo stroški njihove izdelave zelo visoki, naj bi bile najprej na voljo v zmogljivejših modelih, v katerih lahko integrirajo višjo ceno. Sočasno poteka tudi razvoj nove tehnologije litij-ionskih baterij, ki bodo namenjene prihajajoči generaciji modelov znamk Toyota in Lexus, zasnovanih na novi modularni arhitekturi.

Avtomobilizem.com (Vir: Autocar. Foto: Toyota.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Rekordna prodaja električnih modelov Volkswagna, a zaskrbljen pogled v prihodnost
CATL v novem obratu za proizvodnjo baterij nabira prednost pred konkurenco