Premalo klasike, preveč avtorskih projektov

Na 53. Tednu slovenske drame v Prešernovem gledališču Kranj se bo med 27. marcem in 7. aprilom v tekmovalnem programu zvrstilo sem predstav, tudi novogoriško-kranjska koprodukcija Pravljice našega otroštva. V spremljevalnem programu pa je “snovalno gledališče” Godzilla Tribute Band, naveza prav tako novogoriškega teatra in mariborskega Momenta.

V novogoriško-kranjskih Pravljicah našega otroštva, ki jih je režiral Jernej Lorenci,  igrajo in avtorske 
monologe nizajo (z leve) Iztok Mlakar, Gregor Zorc, Doroteja Nadrah, Urška Taufer in drugi.   Foto: Nada Žgank
V novogoriško-kranjskih Pravljicah našega otroštva, ki jih je režiral Jernej Lorenci, igrajo in avtorske monologe nizajo (z leve) Iztok Mlakar, Gregor Zorc, Doroteja Nadrah, Urška Taufer in drugi.  Foto: Nada Žgank

KRANJ > Producenti so letos prijavili 22 predstav, na podlagi slovenskih besedil ustvarjenih lani. Selektor Rok Bozovičar si je ogledal še 44 predstav več, tudi tri, po slovenskih besedilih uprizorjenih v tujih teatrih. Ugotavlja, da je bilo leto 2022 turbulentno, poskušalo je nadoknaditi prejšnji dve koronski, o čemer priča “hlastni tempo produkcije”. Opozarja, da že nekaj let “slovenska klasična dramska besedila ne najdejo poti na gledališke odre”, obenem “statično dramsko formo vse pogosteje načenjajo dramatizacije in predelave, predvsem pa avtorski principi snovanja uprizoritvenega besedila” ... Zdi se, kot da v odmiku od predloge ustvarjalci “najdevajo lasten interes, zanimanje, bližino, razumevanje in inspiracijo, vendar to romantizirano podobo načenja vtis, da je avtorski projekt (po motivih) pogosto tudi zgolj način (spodletelega) soočanja z besedilom, njegovimi specifikami, zahtevnostmi, slepimi pegami, nejasnostjo, angažiranostjo, tujostjo”.

Mladi so se že docela ustalili kot zanesljivi, a z redkimi izjemami še niso pridobili večje vidnosti, opaža selektor. V tekmovalni program je uvrstil uprizoritve, ki “so najintenzivneje pretresle kriterije dovršenosti, prepričljivosti, vsebinske in estetske razplastenosti ter celovitosti izvedbe”.

Za Šeligovo nagrado se bosta potegovali dve predstavi po besedilih lanske Grumove nagrajenke Katarine Morano in v režiji Žige Divjaka, tako Usedline Mestnega gledališča ljubljanskega kakor Kako je padlo drevo ljubljanske Drame. Slednja bo v tekmovalnem programu še z avtorskim projektom po motivih slovenskih ljudskih pesmi Žene v testu režiserke Žive Bizovičar.

V tekmovalnem programu so še avtorske Pravljice našega otroštva, ki jih je v koprodukciji SNG Nova Gorica in Prešernovega gledališča Kranj režiral Jernej Lorenci, predstava Nataše Matjašec Rošker in Petje Labovića Ne ti meni Alice (Once Again) iz SNG Drama Maribor, projekt Lutkovnega gledališča Ljubljana 410 kilometrov več avtorjev v režiji Filipa Mramorja ter avtorski Od kod dekle so ti doma, ki ga je Lea Mihevc ustvarila v koprodukciji Cankarjevega doma in AGRFT.

V spremljevalnem programu se bo zvrstilo pet predstav, tudi novogoriško-mariborski Godzilla Tribute Band v režiji Zorana Petroviča.   


Najbolj brano