Avto.info

Italijanski rekorderji

Ferrari je najbolj donosen: prodali so manj avtomobilov, a zaslužili več kot kdaj koli prej

Proizvajalci avtomobilov so v preteklem letu prodali manj avtomobilov, vendar se lahko pohvalijo z večjim dobičkom. Absolutni zmagovalec je Ferrari.

Ponedeljek, 11. april 2022

Avtomobilska industrija se je v preteklem letu 2021 soočala z ogromnimi izzivi, ki so privedli do finančnih rezultatov brez primere, kar velja za večino proizvajalcev iz Evrope, ZDA, Japonske in Južne Koreje. Vendar pa je podrobna študija računovodskih izkazov devetnajstih avtomobilskih proizvajalcev po vsem svetu pokazala presenetljiv zaključek. Prodali so namreč manj avtomobilov kot pred pandemijo koronavirusa, a so dobiček vseeno povečali.

Glede na finančna poročila znamk oziroma skupin Aston Martin, BMW Group, Daimler, Ferrari, Ford, Geely Group, General Motors, Honda, Hyundai Motor Group, Isuzu, Mazda, Renault-Nissan, Stellantis, Subaru, Suzuki, Tata Group, Tesla, Toyota in Volkswagen so njihovi prihodki v letu 2021 znašali 1,89 bilijona dolarjev. Gre za 13-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2020, a 6-odstotno zmanjšanje v primerjavi z letom 2019. Zanimivo pa je, da skupno število prodanih avtomobilov ni sledilo enakemu vzorcu. Omenjeni proizvajalci so leta 2021 skupno prodali 69,54 milijona vozil, kar je dva odstotka več kot leta 2020 in 14 odstotkov manj kot leta 2019. To pomeni, da so proizvajalci zvišali cene in/ali znižali popuste na svoje avtomobile (avtomobili so danes dražji za približno deset odstotkov). 

Dejansko je povprečni dobiček na prodano vozilo v letu 2021 znašal 27.270 dolarjev, kar je 11 odstotkov več kot leto prej in 10 odstotkov več kot v letu 2019. Finančna poročila razkrivajo še eno zanimivost – kljub posledicam pandemije in kasnejših težav v dobavni verigi je teh 19 proizvajalcev zaslužilo več denarja kot v letih 2020 in 2019, razkriva raziskava analitikov pri družbi JATO Dynamics.

Med omenjenimi znamkami se je za najbolj dobičkonosnega izkazal Ferrari, ki je na vsak prodani model zaslužil neverjetnih 106.078 dolarjev. Na zelo oddaljenem drugem mestu je Tesla z zaslužkom 6.693 dolarjev na prodano vozilo.

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.