Nazaj na Siol.net

15.20

Osveženo pred

10 mesecev, 2 tedna

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 2,44

Natisni članek

nasvet za izlet v hribe Mrežce Debela Peč Triglav hribi pohodništvo jurček gobe Pokljuka Naj planinska koča

Petek, 23. 9. 2022, 15.20

10 mesecev, 2 tedna

NASVET ZA IZLET V HRIBE (15.)

Slalom med jurčki in mušnicami na razgledno goro nad Pokljuko

Matej Podgoršek COVER1

Thermometer Blue 2,44
pohod Mrežce Pokljuka | Blejska koča v Lipanci in nad dno gora Mrežce | Foto Matej Podgoršek

Blejska koča v Lipanci in nad dno gora Mrežce

Foto: Matej Podgoršek

Vreme konec tega tedna ne bo idealno za hribe, zato tokrat predlog za nekoliko krajšo turo, ki jo lahko izpeljete tudi med tednom pred ali po službi. Pa morda obenem naberete še nekaj jurčkov. S Pokljuke vas peljemo na Mrežce (1.965 metrov).

Dolkova špica pohod
Sportal Pohod na deseti najvišji vrh v Sloveniji, Dolkovo špico #video

Pokljuka je v zadnjih dneh močno obiskana, a za večino je razlog en sam - gobarjenje. Jurčkov sicer ni toliko kot rdečih mušnic, a četudi niste posebej izkušen gobar, kakšnega morda najdete. Če pa vas gobarska vnema hitro mine, lahko izlet na Pokljuko podaljšate s pohodom na enega od vrhov nad to gozdnato planoto. Viševnik in Debela peč, za katere mnogi pravijo, da sta najlažje dostopna slovenska dvatisočaka, zagotovo poznate. Tako vam tokrat predlagamo nekoliko manj obiskan vrh nad Pokljuko, ki mu sicer manjka nekaj metrov do 2.000. Pa še pohod nanj je nekoliko krajši in strmejši le kakšnih 20 minut tik pod vrhom. To so Mrežce (1.965), ki se nahajajo severozahodno nad Blejsko kočo.

Panorama tik pod vrhom: levo Viševnik, na sredini pod oblakom Triglav in desno Mrežce | Foto: Matej Podgoršek Panorama tik pod vrhom: levo Viševnik, na sredini pod oblakom Triglav in desno Mrežce Foto: Matej Podgoršek

Pohodniške ideje Mateja Podgorška lahko na Siol.net spremljate vsak petek.
Upamo, da najdete tudi kaj zase.
Mateja lahko spremljate tudi na Instagramu
Instagram.com/matejtravels ali na njegovem kanalu na YouTubu.

Na stotine mušnic | Foto: Matej Podgoršek Na stotine mušnic Foto: Matej Podgoršek Izhodišč za turo na Mrežce je več, sam običajno, in tako sem storil tudi ta teden, izberem parkirišče sredi gozda pred planino Zajavornik. Če pa se ne želite voziti po makadamski cesti, je najboljša izbira štart z velikega parkirišča na Rudnem polju pred prizoriščem biatlonskih tekem. To pohod podaljša za približno pol ure, je pa le deset višinskih metrov več. Kako najdete planino Zajavornik? Ko se pripeljete na Pokljuko le malo za odcepom proti Bohinju oziroma pred najdaljšim povsem ravnim cestnim odsekom (planina Mrzli Studenec), zavijete desno na makadamsko cesto. Na prvem razcepu peljete po glavni gozdni cesti desno, na drugem (za naslednjo planino) pa levo. Po nekaj kilometrih se pripeljete do večje poseke, kjer so prve planinske table in primerno mesto za parkiranje. Nekaj deset metrov v levo je planina Zajavornik, kjer vas z mukanjem v teh dneh zjutraj še pozdravijo krave. Pot na Mrežce pa je na desni in je dobro markirana.

Vzpon s Pokljuke | Foto: Matej Podgoršek Vzpon s Pokljuke Foto: Matej Podgoršek S parkirišča se torej usmerimo proti severu proti Blejski koči v Lipanci in pohod začnemo po slabšem kolovozu, ki pa se le rahlo vzpenja. Levo in desno s poti bomo v smrekovem gozdu zagotovo opazili kakšnega gobarja. V nadaljevanju poti prečkamo večjo poseko in širšo gozdno cesto. Po približno pol ure hoje se nam z leve priključi pot z Rudnega polja. Tu se pešpot obrne v desno in postane nekoliko strmejša. Na naslednjem razcepu zavijemo v levo in se še naprej vzpenjamo proti Lipanci. Ker gre torej tu pot prečno na pobočje, ni tako zelo strma. Še dva, trije zavoji kolovoza in smo na planini Lipanca (1.630 metrov). Do nje iz izhodišča potrebujemo slabo uro (več, če zavijamo še v gozd po kakšno gobo). Planinska koča, ki leži v kotanji pod Mrežcami in Lipanskim vrhom, je še odprta. S travnika pred kočo se nam prvič odpre pogled navzdol nad Pokljuko (lepo se vidi tudi planina Zajavornik) in proti Ljubljanski kotlini, ki je jeseni pogosto še zavita v meglo. Mi pa na Pokljuki z nekaj sreče uživamo v sončnem dnevu.

Kdo ga najde? | Foto: Matej Podgoršek Kdo ga najde? Foto: Matej Podgoršek Lipanca je vmesna postaja za več vrhov nad Pokljuko. Levo se odcepita poti na Mrežce (tudi Lipanski vrh) in Viševnik, desno pa na Lipanski vrh in Debelo peč. Mi torej tokrat mimo Blejske koče krenemo v levo proti Mrežcam. Tura se nadaljuje po pešpoti, ki se vse bolj strmo vzpenja po jugozahodnem pobočju. Na prvem razpotju gremo desno (levo Viševnik). Od koče do vrha je približno 45 minut hoje. Zadnji del je manj strm, ker je gozd že za nami, pa se nam začne odpirati vse več razgledov. Najosupljivejši je navzgor proti Triglavu in Kredarici. Sam ta teden vrha najvišje slovenske gore nisem videl, saj je bil prekrit z oblaki. V manj kot dveh urah smo torej na Mrežcah. Z roba navzdol se v smeri juga odpira pogled na Lipanco in Pokljuko, na drugo stran proti severu pa na dolino Krma. Proti zahodu vidimo Viševnik, proti vzhodu pa Lipanski vrh in Debelo peč.

Mrežce (1.965 metrov)

Izhodišče:
planina Zajavornik (1.292 metrov)
Višinska razlika: 670 metrov
Čas za vzpon: ura in 40 minut
Zahtevnost: lahka markirana pot

Pogled z vrha gore Mrežce proti Ljubljanski kotlini | Foto: Matej Podgoršek Pogled z vrha gore Mrežce proti Ljubljanski kotlini Foto: Matej Podgoršek

Z vrha proti Triglavu | Foto: Matej Podgoršek Z vrha proti Triglavu Foto: Matej Podgoršek Jesen v gorah pomeni tudi nižje temperature, na vrhovih pa pogost mrzel veter. Sončen dan naj vas ne zavede. Zato ne bo odveč, če opomnimo na topla oblačila (vsaj flis in vetrovka, zelo prav pridejo že rokavice in kapa).

Sestopimo lahko po isti poti ali pa se odločimo za krožno pot proti Blejski koči, ko se spustimo na nasprotno stran (smer vzhod) v manjšo grapo med Mrežcami in Lipanskim vrhom (nekoliko zahtevnejše). In nato povzpnemo na Lipanski vrh in tako sestopimo z njega in Blejsko kočo dosežemo po drugi strani kotanje. Z Blejske koče do izhodišča pa se spustimo po poti vzpona.

Poglejte še več pohodniških izletov, ki smo vam jih predlagali letos:

pohod hribi Dovška Baba
hribi pohod Vrtaško sleme
Sportal Po strmini z "legendarnim slovesom" na Vrtaško Sleme
pohod hribi Vrtača
Sportal Vrtača z veliko začetnico: pohod do mogočnega cepina
Zavetišče pod Špičkom
Sportal Zavetišče pod Špičkom, eden najlepših razgledov, ki ga ne pozna vsak #video
krožna pot Tre Cime Croda dei Toni
Sportal Najlepša krožna pot v Dolomitih: Tre Cime iz doline #video
pohod Krn
Sportal Ker ni več tako vroče, bo pohod na Krn zdaj prava izbira
Pristovški Storžič
Sportal Pohod na Storžič, a ne na tisti, ki ga vsi poznamo