Novice

Spoznajte vseh pet finalistov tekme Izvoznik leta 2022

Izbor urednice

FINANCE
ESG
(posebna izdaja) Kako trajnost živijo najboljši
PRO
ESG
Trajnostne prakse
ESGFinance PRO (posebna izdaja) Kako trajnost živijo najboljši (PRO)

Izšla je brezplačna tematska izdaja Kaj počnejo najboljši v ESG

IZVOZNIKI
Novice
Kdo gradi nove tovarne in na kakšne inovativne izdelke stavijo uspešna podjetja
PRO
Izvozniki.si
Izvozniki.si
NoviceFinance PRO Kdo gradi nove tovarne in na kakšne inovativne izdelke stavijo uspešna podjetja (PRO)

Izšla je brezplačna tematska priloga Novosti v uspešnih podjetjih

14.09.2022 13:40
Dopolnjeno: 14.09.2022 13:42
Čas branja: 11 min
Spoznajte vseh pet finalistov tekme Izvoznik leta 2022
To so finalisti izbora Izvoznik leta 2022 (po abecednem vrstnem redu): Avantpack, ki ga vodi Vasja Hramec, Fotona, njen direktor je Matjaž Lukač, Iskra, Klemen Šešok je direktor operacij, Ledinek Engineering ki ga vodi Gregor Ledinek in Unichem, njegov direktor je Aleš Mesec.

Predstavljamo finaliste izbora za nagrado naj izvoznik leta 2022. To so (po abecednem vrstnem redu): Avantpack, proizvajalec biološko razgradljivih vrečk in folij, Fotona, proizvajalec medicinskih laserjev, Iskra, proizvajalec merilne in stikalne tehnike, Ledinek Engineering, proizvajalec strojev in proizvodnih linij za predelavo lesa, ter Unichem, proizvajalec sredstev za prehrano in varstvo rastlin ter zaščito pred mrčesom in glodavci. Zmagovalca bomo razglasili na 9. Izvozni konferenci, ki bo v petek, 16. septembra, na Brdu pri Kranju.

Podlaga za izbor finalistov, med katerimi zmagovalca določi strokovna komisija, sta bili finančna in kvalitativna analiza izvoznikov. Člani letošnje strokovne komisije so Mojmir Mrak, akademski vodja projekta Izvozniki.si in redni profesor na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, Damijan Dolinar, predsednik uprave SID banke, Tanja Turk, članica uprave Unicredit banke Slovenija, Branko Žibret, partner in izvršni direktor v svetovalni družbi Kearney, Borut Zebec, koordinator področja Mala in srednje velika podjetja pri UniCredit Banka Slovenija , Matjaž Krč, direktor lanskega zmagovalca družbe EKWB, Peter Frankl, direktor in odgovorni urednik Časnika Finance, in Jure Ugovšek, glavni analitik Financ in odgovorni urednik revije in portala Moje finance.

Strokovno komisijo so v minulih letih najbolj prepričali in zmagali: Euro Plus, RLS Merilna tehnika, Adria Mobil, Kolektor Etra, Incom, Dewesoft in EKWB.

Kako smo izbirali

Analitika iz Unicredit banke Slovenija in s Časnika Finance med drugim pregledata prihodke, prihodke na tujih trgih, EBIT, EBITDA, ROE, ROA, stroške dela, število zaposlenih, dodano vrednost na zaposlenega, zadolženost in kazalnike likvidnosti. K sodelovanju smo povabili vsa izvozna podjetja, ki imajo najmanj deset milijonov evrov prihodkov in jih najmanj polovico ustvarijo na tujih trgih.

Od tistih, ki so se z izpolnitvijo vprašalnika prijavili na tekmovanje, je uredništvo izbralo pet finalistov. Komisija jih je podrobno analizirala, ocenila njihov prispevek k poslovnemu okolju in stabilnost poslovanja ter preverila, kako poslujejo letos.

AVANTPACK

Proizvajalec biorazgradljivih in kompostirnih vrečk in folij, ki je že od vsega začetka leta 2013 usmerjen v izvoz. S pridobitvijo standardizacije BRC packaging in IFS pac secure so se uveljavili kot referenčno podjetje na evropski ravni za proizvodnjo biorazgradljivih vreč, ki pridejo v stik z živili.

Zaposleni

Lani so zaposlili 17 ljudi in v povprečju imeli 67 zaposlenih. Letos nameravajo zaposliti 18 ljudi.

Izvoz

Z izvozom ustvarijo 99,5 odstotka vseh prihodkov. Navzoči so v 15 državah sveta. Najprej so poiskali strateškega partnerja v Italiji, se nato razširili na francoski trg in postopno skoraj na vse trge EU, pa tudi na nekatere zunaj EU.

Izvozna strategija

Kupcem zagotavljajo strokovnost, sledljivost izdelka in znanje s področja biorazgradljivih plastik ter standardov, potrebnih za izdelavo pakirnih materialov, ki pridejo v stik z živili. Gre za razmeroma »nove« izdelke, zato je kupcem poleg ekonomskih parametrov pomembno zaupanje v kredibilnost dobavitelja.

Konkurenčne prednosti

Imajo izdelek, ki je v skladu z direktivami EU po zmanjšanju uporabe plastike. Imajo pridobljene certifikate za proizvodnjo vrečk, ki pridejo v stik z živili (BRC in IFS). To pa jim omogoča vstop v največje evropske trgovske verige.

Največji izvozni trgi in delež prodaje

Lani so 34,1 odstotka prodaje ustvarili v Italiji. Sledita Romunija (15,3 odstotka) in Grčija (14,8 odstotka).

Novi kupci

Lani so prodrli na španski in grški trg ter na vsakem pridobili po dva nova kupca.

Glavni izvozni dogodki v letu 2021

Postali so glavni dobavitelji skupine Schwarz, lastnice Lidla in Kauflanda. Kupili so novo strojno opremo in proizvodno dvorano.

Izvoz v tem letu

Do konca junija so ustvarili 13 milijonov evrov prihodkov, kar je v skladu z načrti.

Dolgoročni izvozni načrti

Letna okoli 20-odstotno rast izvoza. Povečanje prodaje tehnoloških folij, kar bo povečalo dobičkonosnost podjetja.

Največje naložbe lani

Nakup nove strojne opreme (dva milijona evrov) in nove hale (1,5 milijona evrov). Skupaj 3,5 milijona evrov.

FOTONA

Fotona je proizvajalka medicinskih laserjev za dermatologijo, zobozdravstvo in ginekologijo.

Zaposleni

V povprečju so imeli lani 289 zaposlenih. Lani so število zaposlenih povečali za 41, za letos načrtujejo povečanje za 25 oseb.

Izvoz

Z izvozom ustvarijo 99 odstotkov prihodkov, in to na trgih 69 držav. Laserje prodajajo izključno pod lastno blagovno znamko. Prodajna podjetja imajo v ZDA, na Kitajskem, v Franciji in Nemčiji, drugje delujejo prek distributerjev.

Izvozna strategija

Na letni ravni sodelujejo na več kot 350 tržnih in prodajnih dogodkih po vsem svetu. Vsako leto imajo tradicionalno srečanje International Fotona Weekend v Sloveniji, ki traja štiri dni in se ga udeleži med 500 in 900 mednarodnih zdravnikov in partnerjev. V okviru tega dogodka je organiziran tudi letni simpozij Fotonine Akademije za laserje in zdravje, na katerem ima uradno predstavitev svojih rezultatov več kot 100 uveljavljenih mednarodnih zdravnikov.

Konkurenčne prednosti

Imajo lasten razvoj in proizvodno tehnologijo. Pri razvoju novih izdelkov imajo zelo znanstven pristop in številne patente. Fotona razvija in proizvaja medicinske naprave z najvišjimi zmogljivostmi in največjo zanesljivostjo. Nastopa v visokem cenovnem razredu.

Največji izvozni trgi in delež prodaje

Lani so polovico prihodkov ustvarili na Kitajskem, četrtino v ZDA in 18 odstotkov v Evropi.

Novi kupci

Lani so pridobili nove distributerje v Braziliji, Kolumbiji, Argentini, Peruju, Mehiki, Kostariki, na Nizozemskem, v Katarju in Kirgizistanu. Z njimi so ustvarili 4,5 odstotka letne prodaje.

Glavni izvozni dogodki v letu 2021

Povpraševanje po njihovih laserskih sistemih je lani v primerjavi s predlanskim zraslo za 75 odstotkov. Njihov neinvazivni postopek pomlajevanja kože na obrazu fotona4D je postal najbolj zaželen estetski laserski poseg na Kitajskem. Uporabljata ga tudi spletna vplivnica Kim Kardashian in nogometni zvezdnik Neymar.

Izvoz letos

V prvem polletju so ustvarili za 30 odstotkov večji izvoz kot lani v tem času.

Dolgoročni načrti za izvoz

Načrtujejo nadaljevanje dvomestne medletne rasti izvoza. Temelj rasti bodo novi inovativni izdelki in nove distribucijske poti.

Največje naložbe lani

V Ljubljani so lani v opremo in prostore investirali 2,4 milijona evrov, v razvoj pa vložili 4,4 milijona evrov. V razvoju imajo 69 zaposlenih. Razvoj temelji predvsem na intelektualnem delu oziroma na razvojnih inovacijah ter študijah in manj na vlaganju v novo opremo.

ISKRA

Proizvajajo izdelke za avtomatizacijo prometa, električne merilne instrumente, nizkonapetostno stikalno tehniko, kondenzatorje … Ukvarjajo se z avtomatizacijo in zaščito v energetiki, odpravljanjem radiofrekvenčnih motenj, baterijami, antenskimi sistemi, telekomunikacijami, električnimi kabli …

Zaposleni

Lani se jim je pridružilo 60 novozaposlenih in so v povprečju zaposlovali 640 ljudi. Letos so v prvi polovici zaposlili 155 ljudi, v drugi jih bodo še sto.

Izvoz

Letos načrtujejo, da bodo 81 odstotkov prihodkov od prodaje ustvarili z izvozom, trenutno so prisotni v 85 državah.

Izvozna strategija

Iskra se je že v minulih letih pripravljala na »zeleni« in digitalni prehod. Razvili so izdelke, kot je pametni merilnik električne energije za polnilnice električnih avtomobilov. Rast načrtujejo na podlagi novih izdelkov in storitev.

Konkurenčne prednosti

Številni novi izdelki, kot so pametni merilniki energije. Med njihove rešitve za avtomatizacijo prometa in posodobitve železniške infrastrukture sodijo varnostne naprave, sistemi za daljinsko vodenje prometa, avtomatizacija ranžirnih postaj in telekomunikacijski sistemi. V ladjedelnici Iskra Shipyard proizvajajo hibridne (baterijske) katamarane.

Največji izvozni trgi in delež prodaje

V zadnjih treh letih je z 32 odstotki prodaje na tujih trgih njihov največji izvozni trg Nemčija. Sledita ji Hrvaška (19 odstotkov) in Italija (osem odstotkov).

Novi kupci

V letu 2021 so pridobili 48 novih kupcev in z njimi ustvarili 18 odstotkov celotnih skupnih prihodkov izvoza v minulem letu.

Glavni izvozni dogodki v letu 2021

Pridobili so prestižni certifikat EICHRECHT za nemški trg (modul B in modul D). Prevzeli so družbo Elka, največjo proizvajalko kablov v regiji. Na razvojni in demonstracijski ravni se povezujejo s tujimi podjetji, univerzami in inštituti.

Izvoz letos

Letos bodo izvoz z lanskih 133,2 milijona evrov povečali na 245,8 milijona evrov. Prihodke bodo s 190 milijonov evrov povečali na 303 milijone evrov, EBITDA bodo s 27 milijonov evrov zvišali na 39 milijonov evrov, dodano vrednost na zaposlenega s 57 tisoč na 75 tisoč evrov.

Dolgoročni izvozni načrti

Večja inovativnost, hitrejše uvajanje novih, zahtevnejših izdelkov z višjo vsebnostjo znanja ter dodane vrednosti. Digitalizacija, avtomatizacije proizvodnje in trženje v tujini. Prevzemi družb, ki povečujejo in širijo ponudbo.

Največje naložbe lani

Lani so investirali v nakup nepremičnin v Zagrebu (7,6 milijona evrov), usmerjevalni stroj (1,5 milijona evrov), v stroje za sestavo katod, laserski razrez in čiščenje kovin (1,4 milijona evrov), različne montažne linije (več kot milijon evrov) ter v razvoj portala B2B (več kot 150 tisoč evrov).

LEDINEK ENGINEERING

So najbolj kompleten proizvajalec avtomatskih proizvodnih linij za obdelavo konstrukcijskega lesa na svetu. Soustvarjajo svetovne trende na področju lesnoobdelovalne industrije.

Zaposleni

Konec prejšnjega leta so zaposlovali 226 oseb, pri čemer so jih lani na novo zaposlili 20. Letos so dodali 21 novih sodelavcev, do konca leta jih bodo še pet.

Izvoz

Z izvozom bodo ustvarili 99 odstotkov prihodkov. Prisotni so v več kot 50 državah, trenutni projekti potekajo v 10. Navzoči so povsod tam, kjer spodbujajo trajnostno gradnjo. Linije in stroje prodajajo izključno pod lastno znamko.

Izvozna strategija

Kupcem se predstavljajo kot najbolj celosten ponudnik rešitev avtomatiziranih linij za proizvodnjo polizdelkov v gradbeništvu. Stavijo na inovativnost in zanesljivost delovanja proizvodnih linij. Znajo poiskati rešitev za vse želje svojih kupcev. Stik z njimi ohranjajo z obiski po vsem svetu, s predstavitvami na specializiranih sejmih in prek digitalnih kanalov.

Konkurenčne prednosti

So tako rekoč edini svetovni proizvajalec, ki dobavlja kupcem avtomatizirane linije za proizvodnjo lesnih polizdelkov, linije »na ključ«, saj imajo razvite ustrezne rešitve za celotno paleto strojev, ki sestavljajo linijo, od vhoda surovine do končnega izdelka.

Največji izvozni trgi in delež prodaje

V zadnjih treh letih so v srednji Evropi dosegli skoraj polovico prodaje, v Skandinaviji 18 odstotkov, vzhodni Evropi 18 odstotkov in Severni Ameriki devet odstotkov.

Novi kupci

Lani so dodali dva nova trga – Urugvaj in Izrael. Imeli so 15 novih kupcev, ki so ustvarili 20 odstotkov prihodkov.

Glavni izvozni dogodki v letu 2021

Prodor na nove trge, kjer so do zdaj poslovali manj (Južna Amerika in Bližnji vzhod). Pridobili in izpeljali so večje posle pri uglednih kupcih. Postavili so visokozmogljive avtomatizirane linije za proizvodnjo križno lepljenih plošč na Švedskem, v Avstriji in Franciji. Končali so referenčni projekt v Severni Ameriki.

Izvoz letos

Izpeljali bodo vse izvozne cilje. Večino zmogljivosti imajo prodanih tudi za leto 2023.

Dolgoročni izvozni načrti

Načrtujejo nadaljnjo rast prodaje.

Največje naložbe lani

V stroje in proizvodno opremo so vložili 800 tisoč evrov, v zgradbe 200 tisoč, v IT pa 80 tisoč evrov.

UNICHEM

So vodilni slovenski proizvajalci sredstev za prehrano in varstvo rastlin (organska gnojila, substrati, specialna gnojila in ekološka sredstva za zaščito rastlin) ter zaščito pred mrčesom in glodavci.

Zaposleni

Minulo leto so končali s 116 zaposlenimi. Lani so na novo zaposlili 11 oseb, letos so jih že 15, do konca leta bodo še dve.

Izvoz

Z izvozom bodo letos ustvarili 74 odstotkov celotne prodaje, prisotni so v 61 državah. Nastopajo s svojimi blagovnimi znamkami za nego vrta in varen dom Plantella, Effect in Ratimor. Blagovna znamka Plantella so izdelki za rast in nego rastlin, namenjeni hobi uporabnikom. Blagovni znamki Effect – insekticidi in Ratimor – rodenticidi sta namenjeni hobi in profesionalni uporabi. Na trgih srednje Evrope in Balkana nastopajo z vsemi svojimi znamkami, na preostalih trgih Evrope, Severne in Južne Amerike, Azije in Afrike so prisotni z blagovnimi znamkami Ratimor in Effect.

Izvozna strategija

Partnerje pridobivajo s prodajnimi aktivnostmi na trgih in specializiranih sejmih za biocidne izdelke. V portfelju imajo dve skupini izdelkov, in sicer profesionalne izdelke (kupci so podjetja, ki po zakonu izvajajo dezinsekcije in deratizacije) ter izdelke za splošno prodajo (kupci so podjetja, ki delujejo v različnih prodajnih kanalih, kot so distributerji za kmetijske trgovine in trgovske verige).

Konkurenčne prednosti

Vsi izdelki lastnih blagovnih znamk so rezultat lastnega razvoja. Kot visokokakovostni so njihovi izdelki prepoznani na vseh prodajnih trgih, konkurenčna prednost so še marketinške aktivnosti, izobraževanje in tehnično sodelovanje s kupci ter servis kupcem.

Največji izvozni trgi

Največji tuji trg je Hrvaška s 15,5 odstotka celotne prodaje, v srednji Evropi ustvarijo 14 odstotkov prodaje in na območju nekdanje Jugoslavije dobrih osem odstotkov.

Novi kupci

Lani so pridobili več kupcev, so distributer za Srbijo, Nizozemsko, Moldavijo ... Z njimi so ustvarili pet odstotkov skupne prodaje v izvozu. Opravili so registracijske postopke in odpremili prve količine v Moldavijo in Bolgarijo.

Glavni izvozni dogodki v letu 2021

Prenos Unichemovega modela prodaje iz Slovenije v hčerinske družbe, ki poleg prodaje vključuje marketinško podporo prodaji na prodajnih mestih. Sodelovali so na virtualnih sejmih. Začeli so sodelovati z distributerjem SavaCoop za prodajo celotne ponudbe v Srbiji, pridobili nove kupce v Kostariki, Gvatemali, Kolumbiji in Singapurju.

Izvoz letos

V prvi polovici leta so izvoz v primerjavi z istim obdobjem lani povečali za pet odstotkov.

Dolgoročni izvozni načrti

Strateška cilja podjetja sta vsaj 10-odstotna letna rast prodaje in prenos prodajnega modela iz Slovenije na glavne izvozne trge.

Največje naložbe lani

Letno investirajo med 800 tisoč in milijonom evrov v digitalizacijo poslovanja, razvoj novih izdelkov in registracijo izdelkov ter avtomatizacijo proizvodne opreme.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
IZVOZNIKI
Novice
Herz je zasut z naročili in nujno potrebuje novo tovarno
Izvozniki.si
200 NOVIH DELOVNIH MEST
NoviceMateja Bertoncelj Herz je zasut z naročili in nujno potrebuje novo tovarno

Pričakujejo od 15- do 20-odstotno rast prodaje in dobička; odprli so nove trge, tudi Švico in Ukrajino, ter razvili vrsto novih izdelkov.

IZVOZNIKI
Novice
Slovenski trgovec z jeklom se širi v Srbiji
Izvozniki.si
NoviceMateja Bertoncelj Slovenski trgovec z jeklom se širi v Srbiji

Kovintrade je v Kragujevcu slovesno odprl štirimilijonsko naložbo v novo skladišče in pisarne.

IZVOZNIKI
Novice
Terme Olimia sredi več kot 60-milijonskih naložb
Izvozniki.si
REKORDNI REZULTATI
NoviceMateja Bertoncelj Terme Olimia sredi več kot 60-milijonskih naložb

Po 18 letih bodo v Podčetrtku začeli graditi nov hotel; nova bazena bosta prve kopalce sprejela še pred koncem leta.

IZVOZNIKI
Novice
Ljubljančani bodo digitalizirali tudi grški zdravstveni sistem
Izvozniki.si
NoviceMladen Miković Ljubljančani bodo digitalizirali tudi grški zdravstveni sistem

Digitalna zdravstvena platforma podjetja Better bo temelj Nacionalnega elektronskega zdravstvenega kartona v Grčiji.

IZVOZNIKI
Novice
Nemčija v težavah, Kolektor Etra pa z družbo E.ON podpisal 80-milijonsko pogodbo
Izvozniki.si
ENERGETIKA
NoviceMateja Bertoncelj Nemčija v težavah, Kolektor Etra pa z družbo E.ON podpisal 80-milijonsko pogodbo

Nemškemu energetskemu velikanu bodo dobavili 53 energetskih transformatorjev; lani izjemen rezultat.

IZVOZNIKI
Novice
Pfizer je slovenski Cleangrad že drugič izbral za najboljšega dobavitelja
IZVOZNIKI
Novice
To so ambiciozne naložbe Pomurskih mlekarn
Izvozniki.si
NoviceMateja Bertoncelj To so ambiciozne naložbe Pomurskih mlekarn

Lani je bilo za Pomurske mlekarne uspešno leto; v dveh letih bodo za naložbe namenili več kot deset milijonov evrov

IZVOZNIKI
Novice
M. Batagelj Postojnski jami in slovenskemu turizmu napoveduje rast
Izvozniki.si
TURIZEM
NoviceMateja Bertoncelj M. Batagelj Postojnski jami in slovenskemu turizmu napoveduje rast

Marjan Batagelj sebi in slovenskemu turizmu za letos napoveduje od 10- in 12-odstotno rast