Predstavitve

Fiat Doblo Cargo: slovenska predstavitev

Fiat Doblo je že petnajst let priljubljena izbira družin, ki potrebujejo obilico prostora, in podjetnikov, ki cenijo nizke obratovalne stroške ter prilagodljivost tovornega prostora. V Slovenijo je z današnjim dnem zapeljal nov Doblo. Z osveženim videzom, izboljšanimi motorji in novimi ergonomskimi rešitvami je pripravljen, da z velikimi koraki vstopi na trg lahkih gospodarskih vozil.

Ali ste vedeli, da je prav vsak Doblo, ki je kadarkoli zapeljal na ceste, izdelan v turški tovarni Tofas? Tam ga izdelujejo že petnajst let, po treh generacijah pa je prišel čas za novo, izboljšano generacijo, ki je še bolj prilagojena potrebam kupcev. Po dveh naslovih ”Dostavnik leta” in več kot 1,4 milijona prodanih enotah želi italijanski proizvajalec vozil znova spisati zgodbo o uspehu.

Novi Doblo se ponaša z večjo funkcionalnostjo, zmogljivejšimi agregati in višjo dodano vrednostjo. Pa začnimo pri zunanjemu videzu, ki je dovolj drugačen, da ga zlahka ločimo od predhodnika. S širšimi linijami, novim pokrovom motorja, prednjima žarometoma, prednjo masko, odbijačem in aluminijastimi platišči stopa korak naprej in povzema moderen in zapeljivejši videz. Na zadku so najbolj opazni novi žarometi, mehansko izboljšan ročaj na vratih in dodan logotip Professional, ki bo od sedaj naprej krasil vsa Fiatova dostavna vozila.

V potniški kabini ima Doblo drugačno armaturno ploščo, spremenjen volanski obroč, več je odlagalnih površin in dodana je večopravilna enota Uconnect. V sprednja vrata lahko tako spravimo 1,5-litrsko plastenko, v strešni predal večje število predmetov in v večji sovoznikov predal pomembne dokumente. Med največje novosti zagotovo sodi dvosedežna večnamenska klop, ki dopolni konfiguracijo sovoznikovega sedeža. Serijsko je v vozilu nameščen enojni sovoznikov sedež, ki je ob doplačilu lahko tudi preklopljiv, za prevoz treh potnikov pa je tukaj še dvosedežna klop. Pod njo se skriva predal s prostornino 17,5 litra, na hrbtni strani je nameščeno držalo za dokumente, hkrati pa lahko služi kot naslon za roko. S preklopno dvosedežno klopjo se ustvari prostor za prevoz do 3,4 metra dolgih predmetov.

Za odlične vozne lastnosti skrbi izboljšano neodvisno zadnje vzmetenje BI-Link, ki omogoča večjo nosilnost, vodljivost in udobje v vožnji. Z izboljšano izolacijo za armaturno ploščo, sovoznikovim predalom, znotraj sredinske konzole, v ohišju menjalnika, s protihrupnimi blazinami v prednjem blatniku in novimi tesnili v vratih je v potniški kabini  za 3 decibele tišje.

Motorno paleto sestavljajo trije bencinski in štirje dizelski agregati, med njimi pa velja izpostaviti izboljšana 1,3- in 1,6-litrska MultiJet dizelska agregata. Oba imata izboljšano navorno odzivnost v nizkih vrtljajih, prožnost in izboljšano odzivnost sklopke in menjalnika. Opcijsko je za omenjena agregata na voljo tudi kit EcoJet, ki s pametnim upravljanjem alternatorja, drugačno oljno črpalko, oljem za manj trenja in gumami z nizkim kotalnim uporom zniža povprečno porabo do 15 odstotkov, zanj pa je potrebno doplačati 350 evrov. Izpostaviti velja  še 1,4-litrski agregat T-Jet z 88 kilovati, ki za gorivo uporablja tako bencin kot tudi CNG (zemeljski plin).

Fiat upravljaljcem velikih voznih parkov ponuja sistem Gateway, s katerim lahko nadzorujejo celoten vozni park. Preko te funkcije dobi nadzornik vpogled v status vzdrževanja vozila (prevožena pot, poraba goriva, obraba zavor…), dinamični nadzor vozila (hitrost vozila, aktiviranje ABS-a) in razne kontrole (stanje vrat, luči, klimatske naprave…). Potrebno pa je poudariti, da sistem Gateway omogoča le nadzor stanja vozila, ne pa sledenje voznega parka.

Različica Maxi je od običajne daljša za 35 centimetrov in v dolžino meri 4.756 milimetrov, medosna razdalja pa je dolga 3.105 milimetrov. Različica Maxi XL ponuja enako dolgo medosno razdaljo, vendar na račun dvignjene strehe ponuja kar pet kubičnih metrov prostornine. Različica Combi ima zadaj nameščene tri sedeže, zato je tovorni prostor omejen na 0,8 kubičnih metrov prostornine, različica Maxi pa ponuja 4,2 kubične metre prostornine.

Nosilnost znaša v primeru kratke medosne razdalje 750 kilogramov in se v različici Maxi dvigne na 1.005 kilogramov oziroma na 900 kilogramov z vgrajenim bencinskim agregatom 1.4 16V. Bolj zahtevnim kupcem je na voljo še različica Doblo Cargo Work Up, ki je pravzaprav tovorno vozilo z alumijastim kesonom in nosilnostjo 1.000 kilogramov. Na razpolago je tudi šasija Doblo Cargo, ki omogoča individualno nadgradnjo tovornega dela za izpolnitev lastnih potreb.

Cene (z davkom) so za različice furgon, Cargo, Work Up in šasijo enake, za različico z bencinskim agregatom 1.4 16V in osnovno stopnje opreme bo potrebno odšteti vsaj 11.110 evrov in za dizelsko različico z 1.3 MultiJet 16V vsaj 12.330 evrov. Izvedenka Combi s petimi sedeži po ceniku stane od 13.440 evrov naprej, Combi Maxi od 15.590 evrov dalje, tovorni Maxi od 12.440 evrov naprej in tovorni Maxi XL od 14.670 evrov naprej.

motor moč menjalnik
bencinski motorji
1.4 16V 95KM 70 kW (95 KM) 5-st. ročni
1.4 T-JET 16V CNG
1.4 T-JET 16V
88 kW (120 KM)
88 kW (120 KM)
6-st. ročni
6-st. ročni
dizelski motorji
1.6 MultiJet 16V 66 kW (90 KM) 6-st. robotiziran
1.6 MultiJet 16V 77 kW (105 KM) 6-st. ročni
1.3 MultiJet 16V
2.0 MultiJet 16V
.
66 kW (90 KM)
99 kW (135 KM)
5-st. ročni
6-st. ročni

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Škoda Superb: mednarodna predstavitev
Peugeot 208: mednarodna predstavitev