Foto: Galerija - Muzej Lendava
Foto: Galerija - Muzej Lendava

Razstavo z naslovom Slike in dela na papirju sestavljajo dela iz zbirk Galerije Murska Sobota in Galerije - Muzeja Lendava.

Razstavo bo odprl umetnostni zgodovinar in direktor soboške Galerije Robert Inhof, ki je ob njeni predstavitvi zapisal, da je Mesarič v prekmurski, slovenski in nekdanji širši jugoslovanski likovni prostor vstopil na začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja precej protislovno. Kot ustanovni član likovne skupine DHLM, v kateri so bili še Ladislav Danč, Štefan Hauko in Lojze Logar, pa je postal eden prvih hiperrealistov na območju nekdanje Jugoslavije.

"Hiperrealizem je slog velemesta in kot takšen predvsem ameriški. Mesarič, ki dosežkov ameriških slikarjev takrat ni poznal, saj ni mogel videti ne originalov ne umetniških reprodukcij, je do svoje različice hiperrealizma prišel spontano in neodvisno od ameriških umetnikov, ki so s hiperrealizmom kljubovali predvsem tamkajšnjemu abstraktnemu ekspresionizmu in konceptualizmu," pravi Inhof.

Mesarič je tako na začetku sedemdesetih let 20. stoletja slikal izreze Murske Sobote natanko tako, kot jih je videl skozi okno svojega ateljeja, stanovanja, tudi tiste točke mesta, ki so bile takrat nove arhitekturne in ambientalne pridobitve in s katerimi so se prebivalci mesta vsakodnevno srečevali ter jih začeli sprejemati za identifikacijske in orientacijske točke svojega mesta.

Sorodna novica Umrl je Franc Mesarič, največji predstavnik slikarskega hiperrealizma v nekdanji Jugoslaviji

Skozi imaginarno okno
Ti prizori so dosledno kadrirani tako, kot da bi bili videni skozi imaginarno okno, vsakdanja in običajna mesta pa so bila naslikana in tako izpostavljena, da se je gledalcem zdelo, da jih vidijo prvič, med drugim ugotavlja Inhof. Proti koncu sedemdesetih let je svoj hiperrealistični cikel sklenil ravno takrat, ko je postal širše prepoznaven in cenjen, ker je čutil, da bi bilo nadaljevanje ponavljanje enega in istega vzorca, kar pa slikarja ne zanima.

Največje priznanje za svoj hiperrealistični opus je Mesarič dobil, ko sta bila s Francetom Berčičem - Berkom uvrščena na razstavo svetovnega hiperrealizma z naslovom East of Eden – Photorealism. Versions of Reality, ki je bila med 14. septembrom 2011 in 15. januarjem 2012 v Ludwigovem muzeju v Budimpešti.

Mesarič se je rodil v Mitrašincih v Makedoniji, oče je bil orožnik po rodu iz Prekmurja, zato se je družina kmalu vrnila v Slovenijo, s skupino DHLM pa so pomembno spremenili likovno dogajanje v Prekmurju. Umrl je marca 2020 v starosti 81 let.

Razstava del Franca Mesariča