Novice

Evropski parlament podprl omilitev emisijskega standarda Euro 7

Odločitev evropskih poslancev je bila pozitivno sprejeta med predstavniki avtomobilske industrije, medtem ko ji člani ekološke skupine Transportation & Environment nasprotujejo.

Člani evropskega parlamenta so podprli predlog milejšega emisijskega standarda Euro 7. Ta se sicer nekoliko razlikuje od dogovora, ki ga je konec septembra potrdil Svet Evropske unije, sestavljen iz ministrov držav članic. Takratni kompromis je predstavila Španija, ki trenutno predseduje Evropski uniji, in naj bi ohranjal obstoječe dovoljene vrednosti emisij za avtomobile in kombinirana vozila, nižje izpuste pa bi morali imeti avtobusi in tovorna vozila. Predlog je vključeval še nove emisijske standarde za delce, ki izhajajo iz obrabe pnevmatik in zavor.

Predlog, ki je bil deležen soglasja evropskih poslancev, do 1. julija 2030 ohranja enake omejitve emisij kot trenutno veljavni emisijski standard Euro 6 za avtomobile in lahka gospodarska vozila, medtem ko bodo za avtobuse in tovornjake nespremenjena merila veljala še leto dlje. Kot je znano, bi po originalnem predlogu Evropske komisije strožje omejitve pričele veljati leta 2025 oziroma 2027. Z odločitvijo o omilitvi novega standarda Euro 7 se pričakovano ne strinjajo člani skupin za varovanje okolja, predstavniki nekaterih evropskih mest, pa tudi določeni dobavitelji avtomobilske industrije na čelu s proizvajalci katalizatorjev.

Predstavniki združenja ACEA, ki zastopa glasove večine evropskih avtomobilskih proizvajalcev, so ob prvotnem predlogu Evropske komisije takoj opozorili na visoke stroške prilagoditev in homologacijskih postopkov. Le-ti bi ceno manjših modelov lahko dvignili za nekaj tisoč evrov, čeprav naj bi, po oceni predstavnikov Evropske komisije, znašali le 300 evrov ali manj.

Po besedah Alexandra Vondre, člana evropskega parlamenta iz Češke, so poslanci pri svoji odločitvi upoštevali poglede in interese različnih skupin ter po njihovem mnenju našli pravo ravnovesje med zahtevami in cilji okoljskih skupin ter interesi proizvajalcev. Dodal je še, da bi bilo kontraproduktivno sprejeti odločitev, ki bi hkrati škodila evropski industriji in državljanom držav članic EU. Zadnjo različico predlagane zakonodaje, ki so jo potrdili poslanci in jo sprejema tudi evropski komite za okolje, naj bi dokončno odobrili 1. novembra.

Evropski parlament, Evropska komisija in Svet Evropske unije pričenjajo s procesom usklajevanja, ki bo vodil do končne različice. Po besedah uradnikov EU bo glasovanje o njej potekalo predvidoma v začetku prihodnjega leta.

Avtomobilizem.com (Vir: Automotive News Europe. Foto: Haim Zach.)

Mnenja uporabnikov

1 komentar za "Evropski parlament podprl omilitev emisijskega standarda Euro 7"


xxl
6 meseci 24 dni nazaj

Avti se bodo prav tako podražili, proizvajalcem pa ostanejo še višji dobički.

 
Kia obljublja ceno okoli 35 tisoč evrov: obetavna koncepta EV3 in EV4
Xiaomi pripravlja teren za bodoča partnerstva