Extreme
Ekstremen – beseda, ki jo SSKJ* opisuje kot nekaj skrajnega, pretiranega. Pri Dacii so tako poimenovali stopnjo opreme našega testnega Dusterja, ki sloni na paketu Ambiance z nekaj posebnimi dodatki. Najbolj opazne med njimi so strešne daljinske luči, sprednji in zadnji ščitnik, puščice rdeče barve, ki označujejo mesto vlečnih priključkov, dodatne nalepke in lična 16-palčna platišča. Nekaj posebnih detajlov je pridobila tudi notranjost. Poleg belih okvirjev zračnikov in klavirske plastike na centralni konzoli je najbolj očitna stvar gotovo navigacijski sistem Garmin Zumo. Z vgrajenim nosilcem na armaturni plošči je navigacijska naprava prilagojena terenskemu značaju Dusterja. Pokriva 45 držav ter je povrh vsega odporna na udarce in vlago.
Kljub visoki oddaljenosti od tal in nabiti obliki karoserije mu dajo daljinske dodatne luči na strehi pravi terenski izgled. Tudi ko imaš luči ugasnjene, se počutiš kot glavni na vasi. Duster je z njimi videti bolj “hudoben” in robusten, hkrati pa pritisk na gumb sproži pri vozniku val adrenalina. Podnevi ali ponoči, v vsakem primeru je Duster Extreme skrajno vpadljiv.
Notranjost ne navduši
V kolikor zunanjost Duster Extremea uspešno skriva svoj cenovni status, mu to nikakor ne uspeva v notranjosti. Marsikdo mi je ob tej opazki dejal, da je avto navsezadnje terensko nizkocenovno vozilo in ne potrebuje visokokvalitetne notranjosti. To vsekakor drži, toda ne razumem, zakaj ima dodatke v beli barvi (predvsem ročaj za odpiranje/zapiranje vrat), klavirsko plastiko na centralni konzoli in sedežne prevleke z belimi šivi in belimi napisi Duster. Naj bo notranjost lepa in kvalitetna ali pa prilagojena statusu vozila. Vsekakor je zame to polovičarsto moteče.
Sedeži so udobni in položaj za volanom presenetljivo dober. Prostora spredaj in zadaj je dovolj tudi za višjerasle, odlagalnih površin ne manjka. Zmoti le dolgočasna in pusta notranjost, ki ji kraljuje trda in grda plastika. Kljub stopnji opreme Extreme ima Duster še vedno le ročno klimo. Ne premore niti potovalnega računalnika ali merilnika zunanje temperature. Ob posebni stopnji opreme bi si želel malce več osnovnih dodatkov, ki bi izboljšali počutje voznika.
Poskočnež
Kratko nastavljeno prestavno razmerje in 240 Nm navora poskrbita, da je Duster izredno poskočen, kar se zagotovo najbolje obnese na brezpotjih, čeprav mu tudi na avtocesti ni hudega. Duster Extreme ob vklopu štirikolesnega pogona prileze na vsak klanec, naj bo še tako velik in strm – zanj to ni nikakršen problem. Na vzponih se počuti kot doma, s čimer poskrbi za voznikovo navdušenje med vožnjo po zahtevnejšem terenu. Navsezadnje se dobro počuti tudi v urbanih središčih, kjer je zaradi slabše vidljivosti nazaj kljub vsemu bolj okoren in neroden. Tudi kratko nastavljeno prestavno razmerje terja svoj davek pri vožnji v višjih hitrostih. Delno to omili šeststopenjski menjalnik, toda vožnja po avtocesti je še vedno glasna, poraba pa za kakšen deciliter večja.
4×2, Auto in Lock
Prilagajanje pogona je velika Dusterjeva odlika. Z izbiro programa lahko prilagodimo pogon načinu vožnje. V programu Auto se s pomočjo Nissanove elektromagnetne sklopke navor samodejno razporedi med vsa štiri kolesa ter se prilagaja glede na oprijem vozila. Program Lock poskrbi, da se razmerje navora porazdeli 50:50, s čimer se občutno poveča oprijem na strmih klancih ali v težavnih brezpotjih. Program 4×2 prenese ves navor le na prednji kolesi in je uporaben med vožnjo po asfaltiranih cestah oziroma tam, kjer nam prednji pogon popolnoma zadostuje.
Razsodba
Duster Extreme je kljub precejšnem napredku še vedno nizkocenovnik, kar se najbolj odraža v kvaliteti materialov, zastareli notranjosti in pomanjkanju dodatne opreme. Pohvalno je napredoval pri varnostnih elementih, ki so ključnega pomena za potnike. Z odličnim pogonskim sklopom navduši tudi tiste, ki ne potrebujejo vsakodnevno štirikolesnega pogona. V primeru, da bo Duster Extreme delovni konj, si boljšega “kompanjona” ne morem predstavljati. Marsikomu se morda zdi 18 tisočakov za Dusterja ogromno. Vendar konkurenca s podobnimi zahtevami (štirikolesni pogon, šeststopenjski menjalnik, dizelski agregat in veliko karoserijskih dodatkov) ne zmore ne zmore niti približno ponuditi tako privlačne cene.
Več o modelu Duster Extreme na uradni strani.
Besedilo in fotografije: Gašper Pirman
*Slovar slovenskega knjižnega jezika
Mnenja uporabnikov
1 komentar za "Dacia Duster Extreme 1.5 dCi – Več kot le prevozno sredstvo"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
pri faceliftanem notranjost precej bolje izgleda, pa tudi nekaj opreme (tempomat, navigacija) je pridobil