Kustečeva po mnenju predlagateljev interpelacije ni izpolnila pričakovanj šolstva, ministrica zavrnila očitke

Poslanec Levice Matej T. Vatovec je v uvodu v današnjo razpravo o interpelaciji ministrice za izobraževanje Simone Kustec poudaril, da ministrico interpelirajo, ker ni izpolnila pričakovanj deležnikov v šolstvu, predvsem v času epidemije. To področje se zanemarja, ministrica pa se jasno in glasno ne zavzame za svoj resor, je poudaril. Ministrica je očitke zavrnila. Prepričana je, da kritike slonijo na mehanizmih, kako utišati žensko.

Ministrica za izobraževanje Simona Kustec je  prepričana, da 
kritike slonijo na mehanizmih, kako utišati žensko. Foto: Tamino Petelinsek/STA
Ministrica za izobraževanje Simona Kustec je prepričana, da kritike slonijo na mehanizmih, kako utišati žensko. Foto: Tamino Petelinsek/STA

LJUBLJANA > Glavni očitki ministrici so po besedah Mateja T. Vatovca trije. Simoni Kustec očitajo zanemarjanje ustreznih priprav na začetek šolskega leta, tako lanskega kot letošnjega. Spomnil je na odzive ravnateljev, učiteljev in staršev, ki "so bili nekaj tednov pred začetkom šolskega leta v popolni temi o tem, kako se bo izvajalo pouk".

Očitajo ji podcenjujoč in izključujoč odnos vseh deležnikov na področju izobraževanja, znanosti in športa, med drugim vsakršno odsotnost pripravljenosti in sposobnosti poslušati učitelje in ravnatelje: "To kaže, da gre za popolno ignoranco poslušanja ljudi, ki morajo izvajati šolski proces".

Kot tretji glavni očitek ministrici pa je izpostavil odsotnost konkretnih ukrepov za odpravo posledic epidemije, prav tako odsotnost raziskav in analiz, kaj bi bilo treba narediti. "Za nami je že leto in pol epidemije, do danes pa ministrstvo ni bilo sposobno narediti ustreznih analiz," je poudaril.

Ministrici je očital zmedo, ki je v šolstvu nastala s sprejemanjem ukrepov. Za ukrepe je sicer odgovorna vlada, a hkrati tudi minister, če si ne upa stopiti v bran svojemu resorju, je dejal.

Marko Koprivc: “Tragična figura, ki skozi svojo formalizirano tišino uničuje prihodnost slovenskih otrok”

"Simona Kustec je tragična figura, ki skozi svojo formalizirano tišino uničuje prihodnost slovenskih otrok," pa je bil kritičen poslanec Marko Koprivc. Kot je poudaril, bi morala biti ministrica prvi branik otrok, šolnikov in vseh deležnikov na šolskem področju ter zagovornica z ustavo in zakoni določenih pravic. "Namesto tega pa imamo ministrico, ki je v prvi vrsti podaljšana roka predsednika vlade in njegovih antidemokratičnih teženj," je dejal v predstavitvi predloga interpelacije.

"Če pa si za trenutek domišljamo, da Simona Kustec dejansko opravlja naloge ministrice, pa mi dovolite, zakaj bi, če bi dejansko odločala o čemerkoli, razen o tem, kam in za kako dolgo bo potovala v tujino, morala odstopiti," je dejal. Predlagatelji so tako prepričani, da ministrica vodi neustrezno in škodljivo politiko na skoraj vseh področjih dela svojega ministrstva.

Med drugim ji očitajo slabe in neustrezno priprave na letošnjo šolsko leto. Po Koprivčevih besedah namreč Kustečeva "po več kot letu in pol covidne situacije še vedno išče odgovore na osnovna vprašanja", pravila in način izvedbe pouka pa se spreminjajo skoraj iz dneva v dan. Ob pripravi na letošnje šolsko leto je ministrica za izobraževanje "skoraj v popolnosti ignorirala in še vedno ignorira praktike na čelu s šolskim sindikatom". Zadnji primer tega je samovolja ministrice in njene ekipe, ki glede samotestiranja učencev in dijakov v šolah ni vodila potrebnega dialoga in ni upoštevala predlogov šolske stroke, je poudaril Koprivc.

Ni pa to edina napaka ministrice, "zaradi katere nas vse boli glava", je dodal. Očitajo ji tudi onemogočanje študija mladih iz tujine, podeljevanje koncesij visokošolskim zavodov, ki so blizu aktualni vladi, ukinitev Šole za ravnatelje ter ustanovitev nove univerze, "pisane na kožo točno določenim".

Simona Kustec: Kritike slonijo na mehanizmih, kako utišati žensko

Ministrica je na očitke iz interpelacije odgovorila predvsem z dosedanjimi dosežki ministrstva. Poudarila je, da se ministrstvo od prvega dne mandata te vlade intenzivno ukvarja s sprejemanjem in izvrševanjem ukrepov za zajezitev epidemije ter zagotavljanje zdravega in varnega šolanja otrok in mladostnikov. Ukrepi so po njenih besedah nujni in jih izvajajo povsod po svetu.

Zanikala je očitke o zmedi, ki naj bi na šolskem polju vladala zaradi ukrepov, ki se pogosto spreminjajo. Ukrepe se spreminja glede na intenzivnost virusa v družbi, uspešnost njihovega spoštovanja in na podlagi znanstvenih dognanj, je poudarila. Zagotovila je, da "korona obdobje" obvladujejo in ga dojemajo tudi kot priložnost za nadaljnji razvoj in prepotrebne spremembe.

Zavrnila je očitke o odsotnosti drugih ukrepov v izobraževalnem prostoru. Po njenih besedah so sprejeli številne ukrepe za duševno zdravje otrok, denar za izobraževanje, znanost in šport dvignili na zgodovinsko raven, sofinancirali so številne naložbe v vzgojno-izobraževalne zavode in z razpisom po več letih pomagali pri gradnjah šol. Dvignili so tudi plače zaposlenim.

V času te vlade sta bila po njenih besedah sprejeta tudi zakon o obravnavi otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami ter zakon o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti, uresničena je bila ustavna odločba glede financiranja zasebnih osnovnih šol.

V nekoliko čustvenem zaključku je ministrica ponovila, da vse očitke zavrača, "tudi na podlagi dejstva, da kritike mojega dela s strani dela leve opozicije slonijo na mehanizmih, kako žensko utišati, je ne jemati resno, jo poniževati z žaljivkami, ko oziroma če nisi na pravi strani, še posebej, ko gre za žensko v politiki". Do tovrstnega odnosa in razprave "imam in bom imela ničelno stopnjo tolerance," je dejala.


Najbolj brano