Prihodnost bo električna in digitalna

V preteklem tednu so vodilni pri Peugeotu oznanili, da se bo znamka v prihodnjih letih povsem prelevila. Načrt za prihodnost so poimenovali E-Lion ali Električni lev.

 V prihodnjih nekaj letih bo celotna flota opremljena z električnimi 
motorji, to velja tudi za novo generacijo križancev 3008 in 5008.

 Foto: Peugeot
V prihodnjih nekaj letih bo celotna flota opremljena z električnimi motorji, to velja tudi za novo generacijo križancev 3008 in 5008.  Foto: Peugeot

Slednji obsega pet ključnih “zapovedi”, kjer najbolj izstopa tista o elektrifikaciji. Ker se avtomobilska industrija vse bolj pomika v smer elektromobilnosti, je bila glavna napoved, da bodo pri Peugeotu v roku dveh let na ceste poslali pet novih električnih avtomobilov, to pa pomeni, da bodo do leta 2025 vsi modeli imeli možnost izbire elektrificiranega pogona. Da bosta v tem paketu modela e-308 in e-308 v kombi izvedbi, kot prvi tovrstni baterijski avto v Evropi, je že nekaj časa znano, povsem sveža pa je novica, da bodo z baterijami in električnim motorjem opremili novo generacijo križancev z oznako 3008 in 5008. Peterico novih električarjev bo zaokrožil še e-408, medtem ko se s klasičnim motorjem slovenskim kupcem predstavi že v prihodnjem tednu.

Nova generacija križancev e-3008 in e-5008 se v Peugeotovih razvojnih delavnicah že približuje zaključni fazi razvoja. V drugi polovici letošnjega leta bodo najprej predstavili tistega z oznako e-3008, leto 2024 pa bo prineslo še njegovega večjega 7-sedežnega brata. Izpostaviti velja, da sta oba grajena na Stellantisovi platformi STLA Medium, da bo v ponudbi zgolj električni motor (oziroma dva za potrebe štirikolesnega pogona) s tremi stopnjami moči, baterija pa bo v eni od različic omogočala, da bi uporabnik lahko prevozil do 700 kilometrov brez vmesnega polnjenja. K sreči še nekaj časa v ponudbi ostajajo tudi klasični motorji z notranjim izgorevanjem, a bodo ti imeli izdatno dozo elektrifikacije.

Peugeotovi inženirji so razvili nov motor z blago-hibridno tehnologijo, ki ga namenjajo modelom 208, 2008, 308, 3008, 5008 in 408. V tem primeru gre za turbo bencinski trivaljnik s 74 oziroma 100 kilovati moči, ki bo povezan s 6-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko, kjer bo vgrajen tudi 21-kilovatni elektromotor. Kot pravijo pri Peugeotu, ta kombinacija prinaša 15-odstotno znižanje porabe, pri mestni vožnji pa bo vozilo polovico časa delovalo v električnem načinu vožnje.

Električni avtomobili z daljšo življenjsko dobo

Francozi v svojih načrtih na veliki zvon obešajo ogljično nevtralnost, ki se bo zgodila do leta 2038. A do tam je še precej dolga doba, kljub temu pa se bodo v vmesnem času dogajale določene spremembe. Jasno je, da bodo ti uporabljali tehnične osnove, ki se razvijajo znotraj skupine Stellantis, s čimer je razvoj novih avtomobilov stroškovno cenejši. Omenjajo, da za vse bodoče avtomobile uvajajo nov oblikovalski jezik in da spreminjajo obliko ter izboljšujejo funkcionalnost potniškega prostora. To pomeni, da bodo od leta 2026 v svoje modele vgrajevali novo generacijo armature plošče i-cockpit, kjer bodo posredno vpletene napredne tehnologije, ki jih bodo za Peugeot razvijali Amazon in Foxconn.

V upanju, da bodo prispevali k nižjemu globalnemu segrevanju bodo v avtomobilih uporabljali materiale, ki jih bo možno obnavljati, zato so prepričani, da se bo življenjska doba avtomobilov še podaljšala. Pri Peugeotu pravijo, da bo življenjska doba električnega avtomobila trajala med 20 in 25 let, medtem ko je danes življenjska doba vozila z notranjim zgorevanjem približno 15 let.


Najbolj brano