Promet

Dars: Na zastoje lahko delno vplivamo, če smo oboroženi z uporabnimi informacijami

Ljubljana, 11. 08. 2022 19.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Maja Korošec
Komentarji
24

V ponedeljek je eden izmed največjih krščanskih praznikov, Marijino vnebovzetje, ki bo marsikoga spodbudil, da si privošči krajši oddih ali obišče katerega od romarskih krajev. Poleg tega je čas počitnic, kar povečuje verjetnost, da bodo zastoji na slovenskih cestah vse prej kot misija nemogoče. A to ne pomeni, da se moramo sprijazniti s prometno usodo, če se bomo ta vikend odpravili na pot. Nanjo lahko delno vplivamo tako, da se 'oborožimo' z informacijami o razmerah na avtocestah in regionalnih cestah. Dars je pripravil mobilno aplikacijo Promet+, ki obljublja natančno sporočanje stanja na cestah in nas usmerja, kako se izognemo prometnim zastojem ter hitreje pridemo na cilj. Kakšno pa bo stanje na slovenskih cestah v tem času?

Kaj lahko pričakujemo na cestah, avtocestah glede na trende preteklih let? Ker se bodo v nekaterih delih Nemčije in Švice v tem času končale počitnice, bo še več prometa zaradi turistov, ki se bodo vračali od juga proti severu, kot ga je bilo pretekli konec tedna, je pojasnil vodja Prometno informacijskega centra Branko Nastran. "Ob tem se številni turisti šele odpravljajo na počitnice. Tem pa se bodo pridružili tudi domači enodnevni turisti in tisti, ki bodo šli na dopust za podaljšan konec tedna," je izpostavil, ob tem pa opozoril na tovorni promet, saj bodo v ponedeljek marsikje veljale prepovedi. "Dostave bodo morale biti organizirane že prej ali tik po praznikih, kar pomeni povečan tovorni promet pred koncem tedna in takoj po praznikih," je poudaril.

Zastoji pred predorom Karavanke so lahko dolgi več kilometrov.
Zastoji pred predorom Karavanke so lahko dolgi več kilometrov. FOTO: Bobo

V Prometno informacijskem centru pričakujejo, da bodo ceste najbolj obremenjene na dostopih do turističnih krajev. Tradicionalno je torej največ zastojev na cestah proti Bledu in Slovenskem primorju oziroma proti Istri. "Tu so tudi mejni prehodi s Hrvaško, kjer je treba najdlje čakati na prestop (Jelšane, Starod, Sočerga, Dragonja, Sečovlje)," je razložil Nastran.

Od daljših turističnih smeri je najbolj obremenjen avtocestni križ. "Na prvem mestu so ljubljanska obvoznica, primorska avtocesta, gorenjska avtocesta, pa tudi štajerski avtocestni krak s poleti zelo obremenjenim mejnim prehodom Gruškovje. Še najmanj težav je na dolenjskem avtocestnem kraku z mejnim prehodom Obrežje, čeprav tudi tam ni realno pričakovati, da bo ves čas tekel promet brez zastojev," je ocenil Nastran.

S tehnologijo nad zastoje – oziroma okoli njih

Prometne obremenitve lahko torej povsem ohromijo promet na posameznih odsekih cest in avtocest. Tem prometnim zamaškom, ki mnoge vedno znova spravljajo v slabo voljo, se da tudi izogniti z bolj usmerjeno pripravo na pot in preverjanjem prometnih informacij.

Sveže in ažurne podatke, kako teče promet, zagotavlja mobilna aplikacije Promet+. Aplikacijo si je treba seveda namestiti. "Uporabnik jo z dotikom njene ikone zažene in že se lahko odpelje. Pri tem prejema zvočna obvestila o prometu in druge informacije na poti pred seboj. V aplikacijo je namreč vgrajen logaritem, ki ob vsakem novem dogodku v sistemu (nesreči, zastoju ...) ugotavlja verjetnost, da je ta dogodek pomemben za našo pot. Lahko pa uporabnik aplikaciji zaupa ciljno destinacijo, ta pa mu v realnem času pokaže najboljšo pot in izračuna število kilometrov ter čas za dosego cilja," so na Darsu razložili, kako Promet+ deluje.

Poleg tega Promet+ zagotavlja, da si stanje na vseh pomembnih cestah v državi ogledamo 'v živo', saj omogoča dostop do kamer. "Vsebuje tudi napovedi prometa v obliki prometnega koledarja in informacije o cestninah ter avtocestnih počivališčih," so našteli pri Darsu.

Dars v okviru evropskega projekta C-roads letos preizkuša tehnologijo inteligentnih transportnih sistemov, ki omogočajo neposredno komunikacijo in izmenjavo informacij med avtomobili na eni strani ter obcestno infrastrukturo in nadzornimi centri na drugi strani. Tehnologija sloni na mikrovalovnih komunikacijah, ki skrbijo za 'pogovor' z infrastrukturo in najrazličnejšimi senzorji, kakor tudi na komunikaciji prek obstoječih mobilnih omrežij. Omenjene rešitve poskrbijo, da uporabniki prejmejo informacije o zastojih na bližnjih cestah oziroma cestah na njihovi izbrani poti.

Sodelovanje voznikov pri dopolnjevanju prometnih informacij

Prometne informacije oziroma svoje ugotovitve o zastojih, nesrečah lahko vozniki tudi delijo in tako prispevajo k bolj natančni sliki situacij na cestah. "Ko voznik naleti na zastoj, to sporoči aplikaciji. Ta zaenkrat, v testni fazi, obvestilo pošlje v Prometno informacijski center, ki o zastoju obvesti druge voznike," so opisali na Darsu. Ob tem načrtujejo, da bodo drugi vozniki po preizkusni fazi informacijo dobili neposredno. Sodelovanje pri soustvarjanju aplikacije pa uporabnikom ne prinaša le pomembne vloge pri dopolnjevanju samih prometnih informacij, temveč tudi vpliv na prihodnje funkcionalnosti aplikacije, so dodali.

 Aplikacija Promet+ med drugim ponuja dostop do kamer na vseh pomembnih cestah po Sloveniji.
Aplikacija Promet+ med drugim ponuja dostop do kamer na vseh pomembnih cestah po Sloveniji. FOTO: Promet.si

Na Darsu si prizadevajo za še eno uporabno nadgradnjo Prometa+, ki bo predlagala obvoz. "Ne samo glede na trenutni dejanski čas potovanja, temveč tudi glede na predviden čas potovanja, denimo v naslednji uri," so izpostavili.

Na cestah se obeta gneča ves podaljšani vikend, zatišje v nedeljo

Ker je praznik in podaljšani konec tedna v večini evropskih držav, v Prometno informacijskem centru pričakujejo zatišje v nedeljo – gneča bo predvidoma le v okolici turističnih krajev zaradi enodnevnih obiskovalcev. Bo pa na ta račun več prometa v ponedeljek in torek. "Kot se je dogajalo že zadnjih nekaj petkov to poletje, bo že dopoldne močno povečan promet na primorski avtocesti od Kopra proti Ljubljani. Turistom, ki se vračajo z dopusta, se takrat pridruži tudi zelo povečan tovorni promet. Ta gneča se bo zavlekla v popoldne, ko se bo predvidoma povečal tudi promet v obratno smer. Tega bo manj, če bo zadostno število domačih voznikov izbralo boljši čas za potovanje na morje," je izpostavil Branko Nastran.

Podobno stanje je na vidiku tudi v soboto, v obe smeri. "Več prometa bo spet od juga proti severu. V soboto je tudi običajno večja gneča na mejnem prehodu Gruškovje oziroma na avtocesti A4 od Maribora proti Hrvaški," je napovedal Nastran.

V ponedeljek bo veliko prometa od juga proti severu. Še bolj ga bodo zgostili obiskovalci, ki se bodo odpeljali v romarska središča. "Predvsem bodo obremenjene ceste na Gorenjskem," je opozoril Nastran.

Kolona tovornjakov bo predvidoma nastala pred predorom Karavanke, verjetno pa tudi pred prehodom Šentilj.
Kolona tovornjakov bo predvidoma nastala pred predorom Karavanke, verjetno pa tudi pred prehodom Šentilj. FOTO: Aljoša Kravanja

V torek zaradi povečanega tovornega prometa zastoji tovornih vozil

V Prometno informacijskem centru pričakujejo, da bo kolona tovornjakov nastala v torek pred predorom Karavanke na gorenjski avtocesti, verjetno pa tudi pred prehodom Šentilj na štajerski avtocesti. "Na splošno bo tovorni promet povečan na vseh avtocestah, pridružil pa se mu bo tudi turistični promet, kar lahko povzroči zastoje na vpadnicah v Ljubljano in na primorski avtocesti," je napovedal Nastran.

Katere ure so najbolj kritične in je zato bolje, da se takrat ne odpravimo na pot?

Nastran je ocenil, da je na splošno pametno načrtovati pot proti morju čim bolj zgodaj zjutraj. "V petek je verjetno pot proti Kopru še vedno v redu do 12. ali 13. ure. V soboto pa je najbolj varno, da ste po 7. uri zjutraj že mimo (ali izven) Ljubljane. Druga možnost pa so pozne večerne ure, denimo po 20. uri. Če se vračate z morja, predlagamo čim bolj zgodnje jutranje ali večerne ure. Ob preteklih sobotah so se največje gneče na avtocestah po navadi končale po 17. uri," je pojasnil Nastran. 

Preden se odpravimo na pot, pa je kljub vsemu dobro imeti v mislih, da se zaradi večjega števila ljudi na cestah poveča tudi verjetnost nesreč, okvar in drugih nepredvidenih dogodkov. Ti lahko v hipu močno poslabšajo pretočnost ali za dalj časa ustavijo promet. "Zato predlagamo, da vozniki ves čas spremljajo stanje na slovenskih cestah prek spletne strani promet.si in aplikacije Promet+. Na spletni strani lahko še enkrat pogledate nekaj nasvetov in za lažje načrtovanje časa in smeri potovanja tudi sami s pomočjo grafov preverite, kakšen je bil promet letos poleti ob primerljivih dneh," je svetoval vodja Prometno informacijskega centra Branko Nastran. 

Aplikacija DarsPromet+ je sicer že na voljo za brezplačen prenos in uporabo v mobilnih tržnicah: 

> za operacijski sistem Android

> za operacijski sistem

* Naročnik vsebine je Dars

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (24)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

S...O.E
10. 11. 2022 10.31
VAŠA SIGNALIZACIJA JE V VEČIH PRIMERIH NEPOPOLNA
S...O.E
10. 11. 2022 10.29
+1
DARS NAJVEČA SRAMOTA V EVROPI
BLAŽEN
30. 08. 2022 13.36
kaj ko bi DARs delal za ljudi? omogočil še en vozni pas na nasprotnem cestišču?
PičiPoki
12. 08. 2022 10.47
+2
DARS ukiniti. Kot smo tudi avtocestno policijo.
PičiPoki
12. 08. 2022 10.46
Smo v vojni slučajno?
Zentrum
11. 08. 2022 21.59
+1
"Na zastoje lahko delno vplivamo, če smo oboroženi z uporabnimi informacijami". Ja pa mi dajte uporabne informacije, ane? Ne pa da na elektronskih tablah na avtocestah berem tako bizarne in smešne geste, da me vse mine. Da o prevodih le-teh sploh ne govorim.
Delavec_Slo
11. 08. 2022 21.24
+5
In vsi te informacije gledamo na telefonu med vožnjo Ane DARS!
Dinho8O
11. 08. 2022 21.24
+3
Dars je tako zanic, da se ne zna elektronsko obvescat na kritične prometne spremembe.
txoxnxy
11. 08. 2022 21.15
+4
DARS je zakon za NIČ ne odgovarja vsem pa vse omejuje in jih lupi na vsakem metru
Mickay
11. 08. 2022 21.08
+5
Edini krivec za zastoje je DARS, njegovo nekvalitetno šlapasto delo, vse kar naredijo je zanič. Ceste naj gradijo Tujci..)) brez Aneksov, brez Slovenke šlamparije, kriminala in nekvalitetne, balkanske delovne sile
c00kies
11. 08. 2022 20.39
+3
Nova vertikala s 4 pasovnicami ali pa dajte denar od vinjet nazaj. Kdaj za vraga ste pozabili, da je Slovenija tranzitna država in da potrebujemo samo dva pasa v vsako smer za tranzit? Luka Koper raste, tranzit se veča, celotna cestna vertikala od Kopra gor pa enaka še iz časov ex Yuge.
NisemBot
11. 08. 2022 20.55
-2
Kaj bomo s tolkimi pasovi enkrat, ko pogonska goriva postanke manj dostopna? Raje pomisli kako investirat take ogromne zneske v kaj bol trajnostnega ali lokalnega.
c00kies
11. 08. 2022 21.43
Ja kaj boš z letali in helikopterji vozil kontejnerje ven? Železnice še nam ostanejo. Natovorimo tovornjake in jih vozimo čez Slovenijo. A kaj ko je tudi ta vertikala dotrajana. Na srečo so tam začeli nekaj vlagat a da bi tranzit stekel v celoti tam, je še hudičevo dolga pot.
BLAŽEN
30. 08. 2022 13.39
tovornjake s cest pa ne bo gužve..je.o te Dars
Draža
11. 08. 2022 20.24
+4
Dars se še ni naučil postaviti delovne zapore kaj šele kaj drugega,nesposobneži.
Bpultimate
11. 08. 2022 19.50
+7
DARS ni sposoben po nekaj urah, ko se zgodi nesreča opozoriti voznike na nesrečo na Ac, da bi lahko zapustili že prej Ac na izvozu, tako je bilo zadnjič na gorenjskem, nesreča se je zgodila ponoči, zjutraj nobenega opozorila in kolona pred zaprto Ac, sedaj pa pametujejo! Nesposobneži!
txoxnxy
11. 08. 2022 19.48
+6
Še dober da Slovenija nima avtocest , pol šele bodo kolone ,te takoimenovane hitre in ceste za avte so v svetu iztrebili že pred pol stoletja. Lahko se pa ponosno pohvalimo z najdražjo kilometrino a nečem za kaj ?
gandolfino
11. 08. 2022 19.44
+0
Lej kdor nima rad zastojev naj si kupi ABC tablico od Darsa in mu ne bo treba več v kolonah stat, za vse ostale je pa tu Mastercard
proofreader
11. 08. 2022 19.43
+6
Golobovi pa ukinjajo avtocestno policijo.
Mukec
11. 08. 2022 19.32
+6
Kaj pa avtomatika, kamere, displayi na vseh uvozih, poostren nadzor v poletnih mesecih in še in še?
gandolfino
11. 08. 2022 19.41
+3
Lej jaz prisegam na manualno, ni avtomatika za mene, kamere, displayi - to so vse distrakcije in moj A4 TDI letnik 2002 nima nič od tega in me vseeno vedno varno pripelje od točke A do točke C
JOSEPH HAYDN
11. 08. 2022 19.59
+1
marston
11. 08. 2022 21.36
marston
11. 08. 2022 19.32
+2
ko bo polovica ac zaprte med dramljami in sl konjicami,takrat bo pestro. obvoza pa praktično ni.