Luka dobila nov vhod, Koprčani manj tovornjakov

Luka Koper je dobila tretji vhod v pristanišče neposredno z bertoške vpadnice, Koprčani pa s tem kmalu manj tovornjakov v mestu in na vpadnicah. Vhod bo namenjen predvsem tovornjakom s kontejnerji za prvi pomol. Tam ravno končujejo podaljšanje pomola za 100 metrov in čez dober mesec dni bodo lahko privezali prve ladje. Že danes pa so v pristanišču odprli tudi novo garažno hišo za 6000 avtomobilov.

Dimitrij Zadel in Jernej Vrtovec sta dvignila zapornice na bertoškem vhodu. Foto: Tomaž Primožic/FPA
Dimitrij Zadel in Jernej Vrtovec sta dvignila zapornice na bertoškem vhodu. Foto: Tomaž Primožic/FPA

KOPER > Prvi tovornjaki bodo skozi bertoški vhod, kjer mora svoje prostore urediti še carina, zapeljali čez približno 15 dni, do julija pa bo polno zaživel in tako razbremenil promet tovornjakov do starega vhoda v mestu, pričakuje predsednik uprave Luke Dimitrij Zadel. V Luko in iz nje pride približno 1500 tovornjakov na dan, več kot polovica jih prevaža kontejnerje in ti bodo po novem zavili čez bertoški vhod; lani so v Luki našteli 330.000 tovornjakov s kontejnerji.

(foto: Tomaž Primožič/FPA)

“Ko Luka Koper nekaj pridobi, Koper včasih tudi kaj izgubi. Če izgubi gnečo na cesti, je to več kot dobrodošlo,” je odprtje novega vhoda pospremil župan Aleš Bržan. Bistveno prometno olajšanje za prebivalce pa je pričakovati konec leta 2022, ko bosta po napovedih Darsa dokončani širitev bertoške vpadnice in gradnja nove srminske vpadnice z izvozom za Luko že z avtoceste. Bržan je ponovil, da si želi tudi čimprejšnji umik kamionskega terminala iz mesta, najkasneje pa do leta 2023, ko se Luki izteče pogodba.

Nov vhod je stal 4,4 milijona evrov, zanj je Luka pridobila tudi evropski denar.

(foto: Tomaž Primožič/FPA)

Največja garažna hiša v državi

Poleg novega vhoda je za Luko, ki ima največji avtomobilski terminal v Sredozemlju, pomembno odprtje nove garažne hiše za 6000 vozil, saj ji prostora za skladiščenje avtomobilov že primanjkuje. “Garaža je velika pridobitev za nas in za naše partnerje, ki so jo nestrpno pričakovali,” pravi Zadel. Stala je 17,8 milijona evrov.

Podaljšanje pomola čaka uporabno dovoljenje

V tekmi za ohranitev kontejnerskega primata v severnem Jadranu pa bo ključno tudi podaljšanje prvega pomola. Obala na koprski strani pomola je že daljša za 100 metrov in uporabno dovoljenje pričakujejo v juniju. A to je šele prva etapa, sledi še širitev celotnega severnega dela prvega pomola do leta 2025. Takrat je predviden tudi umik pristanišča z območja ob severni obvoznici, ki ga bo dobila pod svoje okrilje koprska občina.

(foto: Tomaž Primožič/FPA)

Z morebitno menjavo se uprava ne ukvarja

“Bolj kot bomo ustvarjali pogoje za razvoj Luke Koper, hitreje se bo razvijala slovenska logistika. Vlada je določila seznam 187 pomembnih investicij za zagon gospodarstva po epidemiji, od tega je 12 projektov v koprskem pristanišču,” je poudaril minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec. Ponovil je, da je logistika visoko na lestvici prioritet ministrstva.

Vrtovec je danes v Kopru pohvalil upravo Luke “za vodenje podjetja” in logiste za dobro delo v letu pandemije. To še ni zagotovilo, da bo uprava Luke obstala tudi po imenovanju novih nadzornikov podjetja čez mesec dni. “S tem se v upravi ne ukvarjamo, delamo svoje delo in ga skušamo delati dobro. Smo delniška družba, vlogi uprave in nadzornega sveta sta jasni, lahko se zgodi vse ali nič,” na vprašanje o morebitni menjavi uprave odgovarja Zadel.


Najbolj brano