DL: Telefonske obravnave v zdravstvu - Je res treba včasih zarobantiti?

27.9.2022 | 14:35

Za paciente, ki nimajo možnosti ali se ne znajo naročiti po elektronski pošti, sta nujna telefonska povezava in odzivnost izvajalcev. (Foto: Unsplash)

Za paciente, ki nimajo možnosti ali se ne znajo naročiti po elektronski pošti, sta nujna telefonska povezava in odzivnost izvajalcev. (Foto: Unsplash)

Pacientka pet let brez preiskav kljub dolgotrajnim težavam in bolečinam – ''Telefonsko reševanje problemov je neučinkovito in ponižujoče do človeka, ki plačuje zavarovanje, dobi pa odgovor, da naj si izmeri telesno temperaturo.''

V zadnjih letih se je povečalo število t. i. telefonskih zdravniških obravnav, pri katerih pacienti z osebnim zdravnikom komunicirajo le prek elektronske pošte in telefona, brez obiska v ambulanti. Pred kratkim je Hrvaško pretresla smrt znanega novinarja Vladimirja Matijanića, ki je umrl zaradi okužbe s koronavirusom. Pomoč je najprej iskal v bolnišnici, njegova partnerka pa je pozneje najmanj desetkrat klicala nujno medicinsko pomoč, a novinarja v bolnišnico niso sprejeli. Pozneje je ob prihodu reševalcev na dom umrl. Pred kratkim smo prejeli pismo bralca, ki meni, da so telefonske obravnave neučinkovite.

Prejeli smo pismo bralca, v katerem je predstavil izkušnjo svoje partnerke v zdravstvenem domu. »Partnerica ima zadnjih nekaj let probleme z mehurjem. Danes se je spet zbudila v bolečinah in s krvjo v urinu, po telefonskem pogovoru z zdravnikom pa je ponovno dobila odgovor, da naj si izmeri telesno temperaturo in da ji bo spet predpisal antibiotike, ki pa ji pravzaprav stanje še poslabšajo. Kaj naj narediva, da bo končno dobila vse preiskave, s katerimi bi lahko ugotovili vzrok in ne samo prikrivali dejanskega stanja? Telefonsko reševanje problemov je neučinkovito in ponižujoče do človeka, ki plačuje zavarovanje, dobi pa odgovor, da naj si izmeri telesno temperaturo. Ob obisku urgence pred leti je dobila odgovor, da to ni urgentno stanje. Kdaj pa potem bo? Ko ne bo tekel več urin, ampak samo kri?« V naslednjih dneh nam je bralec sporočil, da je bila partnerica sprejeta pri osebnem zdravniku, pri katerem so jo naročili na potrebne preiskave, saj so odkrili, da nekaj ni v redu. »Videti je, da je bilo treba malo zarobantiti, da se je kaj premaknilo,« zaključuje.

Za komentar smo prosili osebnega zdravnika bralčeve partnerke. »V ambulanti se res trudimo, da so naši pacienti zadovoljni in da imajo pri nas dober občutek. Zadnji dve leti, ko nas je udaril covid, smo na voljo še dlje, kot je naš predpisan čas ambulante. Prepričan sem, da bi s pacientom prek pogovora našla rešitev,« je sporočil.

Katere so najpogostejše pritožbe?

Da je pritožb pacientov zdaj še več, kot jih je bilo med ukrepi, pravi Zlata Rebolj, zastopnica pacientovih pravic za območji Dolenjske in Bele krajine. »Najpogosteje so v povezavi z dosegljivostjo izvajalcev, opredelitvijo pri osebnem izbranem zdravniku ali zobozdravniku in čakalne vrste na obravnave. Po mojem posredovanju se na pritožbe pacienta odzovejo in navadno tudi rešijo težavo v prid pacienta,« pravi. Dodaja, da je to gašenje požara in ni sistemska rešitev, saj je veliko pacientov, ki nimajo možnosti ali se ne znajo naročiti po elektronski pošti, zato sta za njih nujna telefonska povezava in predvsem odzivnost izvajalcev.

Velika težava pacientov je tudi opredeljevanje pri zobozdravnikih in zdravnikih. »Pogosto se zgodi, da ima zdravnik ali zobozdravnik objavljeno, da opredeljuje nove paciente, ko se pacient želi opredeliti, pa ga zavrnejo z nešteto razlogi, ki nimajo podlage,« razlaga Zlata Rebolj in dodaja, da s težavami in pritožbami pacientov zastopniki pacientovih pravic seznanjajo ministrstvo za zdravje in varuha človekovih pravic. »Upamo da se bodo razmere za paciente kmalu izboljšale.«

Članek je bil objavljen v 33. številki Dolenjskega lista 18. avgusta 2022

N. V.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava