PMM
Vsebinsko oglaševanje

V Logatcu bo platforma Pametno mesto nadomestila fizični stik z občinsko upravo

Leta 2025 bodo prebivalci občine Logatec med prvimi v Sloveniji vse storitve, ki jih zagotavlja občinska uprava, lahko opravili od doma. Tako fizični obisk občine ne bo več potreben.
16.11.2022 21:00
Čas branja: 4 min
V Logatcu bo platforma Pametno mesto nadomestila fizični stik z občinsko upravo
Za delovanje platforme Pametno mesto je najpomembnejši dokumentni sistem. Medtem ko so na občinski upravi Logatec prej letno naročili in porabili vsaj tri palete papirja ali skupno 600 zavojev, se je zdaj količina porabljenega papirja zmanjšala za več kot polovico.

Kako so se v Logatcu, občini s 15 tisoč prebivalci, lotili digitalizacije in kakšne koristi so pri tem iskali tako za zaposlene kot za občane? Na občini Logatec so že leta 2006 začeli uporabljati dokumentni sistem, ki ga je takrat vzpostavila državna uprava. A imel je dve veliki pomanjkljivosti: ni se nadgrajeval in ni predvideval brezpapirnega poslovanja. Zato so pred dvema letoma začeli uvajati dokumentni sistem GovernmentConnect, ki je postavljen na infrastrukturi Telekoma Slovenije in ga je namestila Avtenta. »Pri dokumentnem sistemu smo iskali pet lastnosti: uporabnost, možnost za brezpapirno poslovanje, urejene procese za poslovanje, ki so skladni s predpisi oziroma z uredbo o upravnem poslovanju, in prijaznost do uporabnikov. Poleg tega smo zahtevali, da se uporablja čim manj različnih rešitev,« pojasnjuje prve korake na poti digitalizacije v Logatcu nekdanji direktor občinske uprave Andrej Vrhunc.

Dodaja, da so veliko energije namenili proučevanju možnosti, kako optimizirati procese v njihovem poslovanju. »Za nas je bilo glavno, da nimamo polovičnih rešitev.« Takšna je bila denimo registracija delovnega časa, ki je v starem sistemu od zaposlenih zahtevala dvojno vpisovanje odsotnosti, kar je seveda zamudno, nepregledno in med zaposlenimi povzroča slabo voljo.

Kakšne koristi imajo občani

Kako pa občani kot uporabniki opazijo dvig kakovosti storitev? »Optimizacija delovnega procesa je izjemno skrajšala čas, ki je potreben za podpisovanje dokumentacije. Za pregledovanje pogodb na vseh ravneh potrjevanja smo prej z uporabo odredb v papirni obliki potrebovali tudi do dva tedna, da so bili vsi dokumenti pregledani in podpisani. Zdaj je čas, potreben za pregled in podpis dokumentov, v povprečju dva dni, včasih celo isti dan. Sam postopek potrjevanja in podpisovanja pogodb je izjemno optimiziran,« poudarja vodja oddelka za splošne zadeve Rudolf Leban.

Ko bo končana integracija dokumentnega sistema s platformo Pametno mesto, bo za pridobitev lokacijske informacije potreben le en klik. Občan bo potreboval le podatek o številki parcele in katastrski občini. Proces pridobivanja podatkov o pogojih gradnje na želeni parceli bo namreč poslan prek platforme Pametno mesto v dokumentni sistem, ki bo povezan s podatki v sistemu Piso in lokacijska informacija nazaj v platformo Pametno mesto. Celoten proces pridobivanja podatkov za lokacijske informacije naj ne bi vzel več kot deset minut. Hkrati bo lahko kot prvi občan v državi plačilo takse izvedel neposredno v aplikaciji, in to brez provizij.

Namen integracije dokumentnega sistema in platforme Pametno mesto bo občanu omogočil, da bo izpolnjeval obrazce prek aplikacije Pametno mesto. V ozadju pa bo deloval dokumentni sistem, prek katerega bodo uslužbenci občinske uprave vodili postopke in zbirali želene podatke. Zato je skladno z uredbo o upravnem poslovanju treba vse zaledne sisteme povezati med seboj v celosten ekosistem občinske uprave.

»Leta 2025 bo občan občine Logatec med prvimi v Sloveniji vse storitve občinske uprave opravil od doma prek naših vmesnikov. Res ne bo več potrebe po tem, da bi fizično prišel na občino podpisat dokumente,« napoveduje vodja oddelka za splošne zadeve Leban. Ne glede na navedeno pa se na občini zavedajo, da si določeni občani še vedno želijo vloge oddajati tako kot do zdaj, kar jim bo vsekakor še vedno omogočeno.

Kaj še lahko pričakujejo občani v Logatcu

Rudolf Leban napoveduje naslednje novosti, ki jih bodo občani imeli v sklopu aplikacije Pametno mesto: še letos bodo začeli elektronski sistem dražb, ki bo omogočal ponudbe v realnem času in popolno transparentnost. Nevarnosti za morebitno dogovarjanje med ponudniki tako rekoč ne bo več. Modernizacija in digitalizacija pametnega mesta vključuje senzoriko in rešitve IoT. Želja je, da se optimizira komunikacija z občani in da se vzpostavi neposredno komuniciranje prek platforme Pametnega mesta, ne samo prek družbenih omrežij, elektronske pošte in pošte v fizični obliki. Cilj je, da bi občani lahko neposredno komunicirali z uslužbenci občinske uprave, kar bi občino približalo občanom.

Sistem za senzoriko že pomaga spremljati zasedenost invalidskih parkirišč in električnih polnilnic. Občani vidijo, katera parkirišča so trenutno zasedena, to je za invalide koristen podatek, še preden se odpravijo od doma. Senzorika omogoča tudi spremljanje kakovosti zraka v občini. V prihodnosti bo senzorika nameščena na vseh območjih, kjer je nevarnost dviga vode in poplavljanja. Ko se bo voda nevarno dvignila, bomo obveščeni tako občani kot občinska uprava in tudi center za regijsko obveščanje. Vendar ni potrebe, da bi z alarmom vznemirjali vse občane, aplikacija Pametnega mesta omogoča usmerjeno obveščanje občanov zgolj na ogroženih območjih. V sodelovanju s Komunalnim podjetjem Logatec bomo uvedli merilne naprave za odčitavanje porabe vode. Namesto da bodo uslužbenci hodili po terenu in popisovali porabo, bodo naprave samodejno sporočale podatke o stanju porabe. V naslednji fazi je za občane predvidena tudi možnost plačevanja porabe prek platforme.

Ideje, kam bo šla digitalizacija

»Razmišljamo o sistemu nagrajevanja za občane. Spogledujemo se z idejo, da bi postavili merilne naprave za spremljanje hitrosti. Kdor bo upošteval omejitve hitrosti, bo nagrajen. Nikakor ni naš namen kaznovati ali spremljati prekrškarje, to ne bo radar, naša ideja je uvesti pozitivne spodbude,« razloži idejo Leban. Kdor bo želel vstopiti v sistem nagrajevanja, bo v aplikaciji vnesel registrsko številko svojega vozila in s tem dal tudi dovoljenje za spremljanje. Vsi preostali, ki ne bodo dali soglasja, ne bodo upoštevani v analitiki, vsakdo se bo lahko kadarkoli odjavil od storitve z enim klikom. Rudolf še pojasnjuje, da so prenosi podatkov v takem sistemu zelo poceni in baterije na napravah IoT zdržijo dolgo, saj je poraba zelo majhna. Novost bodo v Logatcu testirali najverjetneje že čez leto ali dve.

Naše poslanstvo je, da občani hitro dobijo želene dokumente

Da je smisel digitalizacije poslovanja občine predvsem olajšati postopke za občane, je prepričan župan Berto Menard: »V Logatcu smo kot napredna občina šli pravočasno v digitalizacijo z dokumentnim sistemom. Ne le, da smo načrtovali delo od doma že pred epidemijo, kar se nam je pozneje močno obrestovalo, saj smo bili dobro pripravljeni na delo od doma in smo nemoteno poslovali. Svojim občanom med prvimi v Sloveniji omogočamo resnično hitro in brezpapirno pridobivanje želenih dokumentov, in sicer v okviru platforme Pametnega mesta in dokumentnega sistema. Služita nam kot horizontalna pladnja, na katera bomo postopoma postavljali še dodatne vertikalne module s posameznimi storitvami za svoje občane.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.