Raziskava bralne pismenosti: Razumevanje in politika
Raziskovalka Pedagoškega inštituta Eva Klemenčič Mirazchiyski, nacionalna koordinatorica mednarodne raziskave bralne pismenosti PIRLS v Sloveniji, je včeraj predstavila dolgo pričakovane rezultate preverjanja bralnih sposobnosti učencev, ki je bilo izvedeno v letu 2021. Rezultati niso spodbudni. V primerjavi z zadnjim preverjanjem, ki je v skladu s petletnim ciklom izvajanja raziskave potekalo leta 2016, so bralne sposobnosti učencev upadle. Razlog za slabše rezultate raziskovalci ter minister za vzgojo in izobraževanje Darjo Felda med drugim iščejo v obdobju epidemije, ko je izobraževanje potekalo na daljavo. Res pa je, da se je zapiranje šol začelo zgolj leto pred tem, štiri leta prej pa je izobraževanje potekalo brez posebnosti. Zato velja vzroke iskati tudi v samem učnem procesu.
Uroš Škerl Kramberger (Foto: Tomaž Skale)
Raziskava je na mednarodni ravni najpomembnejše tovrstno preverjanje temeljne bralne sposobnosti otrok. Priprava študije je strokovno izjemno zahtevna. Tokrat so st...
Rusija je v sredo vložila veto na ameriško-japonski predlog resolucije proti oborožitveni tekmi v vesolju. Kitajska se je vzdržala, za resolucijo, ki...
Bazeni na domačem vrtu so zagotovo privlačni. Pa naj gre za mali montažni bazen ali velikega vgradnega. Izdelani so lahko iz različnih materialov, so...