Reportaže

Imel sem prav in to dvakrat

BMW M760Li xDrive V12 Excelence

Prav zadovoljen sem, ko vsake toliko časa moje trditve ali razmišljanja dobijo dodatno potrditev. V BMW-ju M760Li xDrive V12 Excelence nisem dobil samo ene, ampak kar dve …

Pred vami je ne samo najdaljši BMW in najmočnejša serija 7, kar so jih kadarkoli zasnovali v Münchnu. Je tudi BMW z vgrajenim vsem, ampak res vsem, kar njihov več strani dolg spisek serijske in doplačljive opreme premore. Za določene stvari pogosto rečem, da jih ni nikoli preveč. BMW M760Li xDrive V12 Excelence mi je potrdil, da je ta ocena močno odvisna od opazovalca in od okoliščin, v katerih je podana.

Trideset let kasneje

BMW_M760Li_xDrive_04Ko je BMW leta 1987 predstavil prvi povojni avtomobilski dvanajstvaljni motor v takratnem 750i sem bil še kratkohlačen mulc. Z zvedavo otroško navdušenostjo sem več dni zapored vedno znova in znova prelistal večstranski članek v takratni reviji Auto Motor und Sport, kjer so Nemci na dolgo in široko opisovali množico tehničnih presežkov v za tisti čas fantastičnem agregatu. Vse tehnikalije iz dobesedno dveh vrstnih šestvaljnikov združenega motorja so nazorno predstavili skozi več izčrpnih grafik in risb. Saj ne, da moje znanje nemškega jezika takrat ni seglo preko »Danke«, a številne slike in risbe motorja, fotografije avta ter tehnične grafike mi preprosto niso dale miru. Glede na to, kako danes dojemam avtomobile, si preprosto nisem predstavljal, da bi me lahko danes še katerikoli avto tako intrigiral, kot me je v tistih časih BMW 750i/iL. Toda trideset let kasneje je BMW M760Li xDrive V12 Excelence prišel hudičevo blizu.

Liga superšportnikov

BMW_M760Li_xDrive_02Tri desetletja nazaj je petlitrski agregat V12 premogel za tisti čas fenomenalnih in superšportnih 300 “konj”. Tudi današnji 6,6-litrski dvoturbinski V12 se s 609 konjskimi močmi in 800 Nm umešča v ligo superšportnikov. Nedavno voženi BMW M6 GranCoupe je svojih 600 »konj« in 700 Nm pošiljal skozi samo zadnji par koles, voznika (beri: mene) pa na daljših poteh izčrpaval s svojo glasnostjo in brutalno agresivnostjo. Na drugi strani je 609 KM in 800 Nm v M760Li xDrive neverjetno kultiviranih, nenapornih in po potrebi ravno tako blazno hitrih, saj premikajo skoraj 2,2 tone težak in 5,3 metre dolg kolos z neverjetno lahkoto. In to me je pripeljalo do prve potrditve moje pretekle ugotovitve.

Preprosto neprecenljivo

BMW_M760Li_xDrive_18V top seriji 7 serijsko primaknjen štirikolesni pogon xDrive je potrdil to, kar sem zatrjeval v mojem nedavnem zapisu o BMW-ju M6 GranCoupe. Namreč, da se mora takšna konjenica prenašati skozi vse štiri okončine. Tempo vožnje, tudi na magistralkah, ki sem si ga drznil držati z M760Li xDrive, deloma tudi v dežju na mokrih cestah, si z M6 GranCoupe ne bi upal nikoli držati. Ja, seveda se 5,3-metrski velikan skozi ovinke ne pelje tako ostro kot petmetrski štirivratni »kupe«, a da praktično ni situacije na cesti, ko bi se bal odločno pritisniti na plin 600-»konjskega« avta, je preprosto neprecenljivo.


Urška: Hamletovska dilema

“Voziti ali biti vožen, to je zdaj vprašanje.” Kljub temu, da sem pred skupno vožnjo fantoma dala vedeti, da me v podaljšani seriji 7 najbolj zanima zadnji desni sedež, me je po začetne pol ure vožnje – potem, ko sem pritisnila na vse vidne in meni dosegljive gumbe, pretipala daljinec, povezala telefon in raztegnila noge – vse bolj začel zanimati voznikov sedež. Na srečo mi ga nista mogla (ali želela) odreči. Peter mi je že po uvodnem speljevanju sicer dal vedeti, naj še ne razmišljam o menjavi kariere, ker mi za profesionalnega voznika pomembnih potnikov manjka uglajenosti v vožnji, pa se nisem dala kaj dosti motiti. In kar naenkrat ni bilo več prav pomembno, o čem klepetata na zadnjih sedežih, moja pozornost se je preusmerila drugam …


Mi pritrjuje tudi BMW

BMW_M760Li_xDrive_14Druga potrditev se nanaša na ugotovitev izpred dobrega poldrugega leta. Takrat sem v »kratki« 730d xDrive zagotavljal, da je edina prava serija 7 le podaljšana serija 7. Na nek način temu pritrjujejo tudi Bavarci. Nenazadnje so najboljšo motorizacijo v seriji 7 ponudili izključno v kombinaciji s podaljšano verzijo. Godenje tistih nekaj srečnežev, ki sem jim »dovolil« sesti na zadnja fotelja, nad obilico vzdolžno odmerjenih centimetrov zadaj pritrjuje, da bi moralo biti toliko prostora za noge zadaj pravzaprav v vsaki seriji 7.

Zares veliko raje

BMW_M760Li_xDrive_24Pri tem sem ugotovil še eno zanimivost. Namreč, da je tega prostora v aktualni generaciji, navkljub zajetnejšim zunanjim meram avta, še vedno točno dva centimetra manj kot v mojem dve generaciji oziroma 15 let starejšem BMW 740Li. Saj bi rekel, da bom fante v Münchnu prosil za pojasnilo, kako jim je to uspelo, a me pravzaprav ne zanima preveč. Veste, saj se je bilo v redu tistih nekaj kilometrov, ko sta me Urban in Urška skoraj pregnala s prednjega levega sedeža, voziti zadaj kot kakšen direktor, a BMW M760Li xDrive V12 Excelence je vseeno avto, ki sem ga sam veliko, ampak zares veliko raje vozil!

Besedilo in fotografije: Peter Humar.

 

Mnenja uporabnikov

14 komentarjev za "Imel sem prav in to dvakrat"


chad
6 leta 5 meseci nazaj

Mislim svašta. Zakaj bi pa zavračali bmw testne avte, če jim jih ponujajo. Naj jim jih še ostali, to je pravo razmišljanje. Naprej, zakaj bi se spraševal kako si navaden smrtnik lahko privošči tak avto? to ni avto za navadne smrtnike, je za ljudi, ki jim 200k eur za avto pomeni kot za smrtnike 10k za avto. Takih pri nas je kar nekaj, širom sveta pa sploh. Še največji problem tega avta je, da je res špica, ampak njegov rok trajanja je 3, mogoče 4 leta. Potem si ga začnejo za dobro desetino cene podajati navadni smrtniki in avto propade.

Locher
6 leta 5 meseci nazaj

Tisti, ki kupujejo zgornje avtomobile (nove), ne berejo takšnih portalov.

Fnatic
6 leta 5 meseci nazaj

@jack86, točno to. Zdaj je pa že malo preveč. In naj mi še povejo, kako si lahko navaden smrtnik privošči tak avto.

Locher
6 leta 5 meseci nazaj

To je brez veze kot so brez veze testi takih avtomobilov v slovenskem prostoru. To je kvečjemu za novinarje, da imajo kaj pisati, se malo popeljejo okrog’ in jim par dni ni treba skrbeti za prevoz na šiht.

P.S: kako zanimivo, pri takih avtomobilih ekologija nikoli ni problem

Fnatic
6 leta 5 meseci nazaj

Minuse znajo vsi podarjat, napisat pa skoraj noben nič. A resnica preveč boli? Ravno tako preberem teste, reportaže. Ampak kar je res je res. Sem samo pritrdil jacku86, da je zadnje čase res že skoraj preveč samo o BMWih.

Locher
6 leta 5 meseci nazaj

Minusi?! Kot da je pomembno, število minusov ali plusov. Menda zaradi tega ne trpi tvoj ugled ;). Fnatic, ko si (preveč) všečen, se vprašaj, kaj delaš hudo narobe.

jack86
6 leta 5 meseci nazaj

Sj ne recem, avto je res v samem vrhu. Ampak, se vam zdaj pa res ze ne zdi, da ze malo pretiravate z izpostavljanjem te znamke?

6 leta 5 meseci nazaj

Vsaka znamka se na našem trgu odloči, koliko bo imela testnih avtomobilov, kakšne avtomobile želi predstavit javnosti in katerim uredništvom jih bodo zaupali. Se vam zdi, da bi morali zavrnit preizkus avtomobila? In kaj bi s tem dosegli?

frgo
6 leta 5 meseci nazaj

Počasi bi bilo mogoče res bolje, da znamko bmw za nekaj časa dejansko zavrnete. Izgleda že nadvse čudno in dobivam občutek, da gre za hišni bmw portal. Pa brez zamere.

6 leta 5 meseci nazaj

Ni zamere, ampak pri BMW-ju je treba vedeti, da v Sloveniji sploh redko še naredijo kakšno predstavitev, zato pa so se osredotočili na obsežen vozni park, kar je pač njihova odločitev. Ne zdi se mi smiselno zavračati testov, kot tudi ne zavrnemo dveh enakih vozil kakšne druge znamke z različnima motorjema ali ročnim/samodejnim menjalnikom, ker v vsakem pač poskušamo najti neko zgodbo. Če smo iskreni, si nas velika večina ne more in ne bo nikoli mogla privoščiti kar velikega števila avtomobilov, ki jih preizkušamo, pa zato nima smisla, da se delamo, da ne obstajajo ali da niso v mnogih pogledih napoved tehnologije v prihodnosti tudi v bistveno cenejših avtomobilih.

xxl
6 leta 5 meseci nazaj

Res je, ampak, meni je BMW-jev PR (in podobni PRi ostalih premium znamk) prav smešen. Komu namenja to vsebino? Zelo malo verjetno je, da potencialni kupci takšnih izdelkov berejo ta portal (pa brez zamere, ni mišljeno kot kritika temu portalu). Verjetno je oglaševanje tukaj hudo poceni zanj.
Sam pa sploh nisem prebral teksta, saj nisem potencialen kupec.

6 leta 5 meseci nazaj

Zdaj smo malo zašli … Prispevek ni plačana vsebina (PR), ker bi bilo to sicer razvidno, ampak gre za Petrov avtorski prispevek (tekst in fotografije) – vtis o uporabnosti, voznih lastnostih in še čem. Ne gre za test, ker smo imeli avtomobil le nekaj dni, zato smo ga uvrstili med reportaže. Ampak tudi testi in predstavitve novih modelov niso plačani prispevki, da ne bo nesporazuma. Poleg tega v konkretnem primeru Peter zelo dobro ve, o čem piše – če kdo ne ve, o čem govorim, očitno ne bere vsebin na našem portalu. Mogoče se motim, ampak ali niso vse, ki imamo vsaj malo veselja do avtomobilizma, od nekdaj poleg nam dostopnih avtomobilov zanimali tudi tisti, ki so bili izven našega dosega? Če odrežemo novice, teste in ostale stvari, ki se navezujejo na premium/luksuzne/superšportne avtomobile, si bomo hkrati odrezali pogled v prihodnost in postali zelo omejeni in ozkogledi. Ker je pač dejstvo, da kupci dragih avtomobilov plačujejo ceno za uvedbo in preizkušanje novih tehnologij, ki jih mi potem (bolj ali manj, slej ko prej) dobimo v cenejših modelih.

xxl
6 leta 5 meseci nazaj

Je ali ni PR ali oglas, meni tako diši in vem da ni test, napisal sem, da nisem prebral teksta, ne testa.

Locher
6 leta 5 meseci nazaj

Urska, ste se mi prav zasmilili, tako vam je hudo. Če človek spremlja minuto, dobi občutek, da… no ja ne trpite ravno. Pač z doma ste, ampak enim je to pisano na kožo. Misliš, da ostali po službah spimo in nič ne delamo?

O tehnologiji, ki bo menda nekoc v Polotu, pa samo: who cares. Kot who cares, kaj bo v Huawei P12 ali japki 19. Bomo že videli takrat.

 
Sladke odločitve
Najbolj prepričljiv kompaktni križanec