Aerodinamika je zaradi oblike “fastback” še nekoliko boljša kot pri modelu C4. Količnih zračnega upora namreč namesto 0,32 zdaj znaša 0,29. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Aerodinamika je zaradi oblike “fastback” še nekoliko boljša kot pri modelu C4. Količnih zračnega upora namreč namesto 0,32 zdaj znaša 0,29. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Hitrostna ovira nas pogosto v avtomobilu kar pošteno pretrese. Pa ne zaradi hitrosti, ampak zaradi tega, da je lahko zares visoka in dokaj strmo odsekana. Današnji avtomobili imajo namreč praviloma nekoliko trše nastavljeno vzmetenje, pa tudi velika platišča. To pa praviloma pomeni, da je vožnja prek ovir ali lukenj na cesti lahko tudi precej neudobna.

Tokrat je bilo drugače. Prva posebnost, ki smo jo opazili ob testu novega citroena C4 X, je izjemno mehka in udobna vožnja. In to ponuja Citroenovo “napredno udobje” oziroma “advanced comfort” s posebej dodelanim vzmetenjem.

Kako deluje vzmetenje?

Gre za vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki, ki je bilo prvič predstavljeno z modelom C4 cactus. In to vzmetenje glede na naše izkušnje zares učinkovito absorbira velike luknje in male nepravilnosti na cestišču.

Tudi v notranjost govorimo o udobnem vozilu. Sedeža spredaj sta po zaslugi dodatnega, 15-milimetrskega sloja pene, izjemno mehka. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Tudi v notranjost govorimo o udobnem vozilu. Sedeža spredaj sta po zaslugi dodatnega, 15-milimetrskega sloja pene, izjemno mehka. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Hidravlične blazinice, ki so na vrhu blažilnikov. Upočasnijo “gibanje” vzmetenja, ko udarimo v veliko luknjo. Citroen je od nekdaj poznan po udobju, in to udobje se je z zadnjo generacijo modelov po našem mnenju ponovno vrnilo v svoji pravi obliki.

Nočemo sicer ponavljati “ugotovitev” iz tržniških materialov, a učinek “leteče preproge” je pri vožnji čez neravnine zares močno občuten. Oziroma, točneje, v potniški kabini občutimo zelo malo.
In ta ugotovitev še toliko bolj velja pri bencinski različici, ki je v primerjavi z električno še za približno 300 kilogramov lažja in s tem tudi še mehkejša in lahkotnejša v vožnji.

Prtljažni prostor modela C4 X je v primerjavi s C4 večji za 130 litrov, kar gre predvsem na račun večje dolžine oziroma podaljšanega zadka vozila. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Prtljažni prostor modela C4 X je v primerjavi s C4 večji za 130 litrov, kar gre predvsem na račun večje dolžine oziroma podaljšanega zadka vozila. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Novost se skriva v zadku

In kakšna vsebina se pravzaprav skriva za črko X, ki jo prinaša C4 X? Gre za avtomobil, ki je do polovice, torej do B stebrička, identičen modelu C4, nato pa sledi sprememba. Zadnji previs vozila je spremenjen in za 24 centimetrov podaljšan, vozilo pa je dobilo silhueto “fastback”.

In ravno to je tisto, v čemer je Citroen tradicionalno uspešen. Vselej je namreč znal narediti avto s počasi spuščajočo streho, obenem pa zagotoviti dovolj prostora za udobno potovanje na zadnji klopi in zajeten prtljažnik.

C4 X smo podrobno testirali in ga tudi dvignil v mehanični delavnici. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.