Moskisvet.com
TikTok

Tehnologija

Ne zaupamo novicam, zaupamo pa tujcem

Oskar Sokolov
22. 04. 2022 05.00
0

Napovedi marketinških strokovnjakov, da bodo vsebine, ki jih v družbenih medijih naredijo uporabniki sami, prehitele tradicionalne načine sporočanja, so se uresničile. Nedavna študija je potrdila, da Američani po novem za ogled amaterskih vsebin na družbenih omrežjih zapravijo enako količino časa kot za gledanje televizije. Z drugimi besedami – za ogled tekem, filmov in novic na TV-ju porabimo enako količino časa kot za podrsavanje po TikToku, Instagramu in YouTubu.

Moškisvet.com e-novice

Si že prijavljen na vse naše e-novice?

Trend se spreminja

Napovedi, ki se vrstijo že vse od popularizacije družbenih omrežij, so se izkazale za resnične; gledanje tradicionalnih medijev je v upadu, novi mediji pa so družbeni mediji, v katerih vsebine ustvarijo uporabniki sami. To se sklada z opažanji, da ljudje vse manj cenijo kvalitetno producirano vsebino; dovolj jim je video, posnet s telefonom v temni spalnici, ki ga uporabnik v aplikaciji družbenega omrežja grobo obreže. Videovsebina, ki jo posnamejo uporabniki, ima nedvomno prednost tudi z vidika hitrosti nastanka, kar vodi v večjo količino vsebin – medtem ko producenti za film porabijo več let, lahko lokalni vplivnež kritiko sistema posname, uredi in objavi v vsega nekaj urah.

Za ogled tekem, filmov in novic na TV-ju porabimo enako količino časa kot za podrsavanje po TikToku, Instagramu in YouTubu.
Za ogled tekem, filmov in novic na TV-ju porabimo enako količino časa kot za podrsavanje po TikToku, Instagramu in YouTubu. FOTO: Shutterstock

Kaj to pomeni?

Pojav večjega konzumiranja amaterskih vsebin potegne za sabo mnoge posledice. Marketinški oddelki na primer že leta trošijo gore denarja za rast profilov na družbenih omrežjih in za vplivniški marketing, ki v nekaterih primerih že začenja nadomeščati klasične reklame na TV-ju. Ljudje smo postali neučakani in lačni svežih informacij, in to tako zelo, da se mnogim ne da več gledati večurnih filmov, če lahko v istem času na TikToku izvejo približno 2000 novih dejstev (čeprav kasneje večino hitro pozabijo), v tem času pa bomo na družbenih omrežjih videli tudi precej več reklam (to hočejo marketinški oddelki). Trend rasti gledanja amaterskih vsebin na družbenih omrežjih je, tako raziskovalci, tudi posledica tega, da ljudje vse manj zaupajo klasičnim virom novic, zaupajo pa informacijam, ki jih posredujejo ljudje, ki so »takšni kot oni sami«. 

Medtem ko producenti za film porabijo več let, lahko lokalni vplivnež kritiko sistema posname, uredi in objavi v vsega nekaj urah.
Medtem ko producenti za film porabijo več let, lahko lokalni vplivnež kritiko sistema posname, uredi in objavi v vsega nekaj urah. FOTO: Shutterstock

Kam gremo?

Čeprav je nezaupanje v medije pogosto upravičeno, je nadomestek, ki postaja popularen, še bolj vprašljiv. Zaupljivost do »nam enakih« ljudi na TikToku in ostalih družbenih omrežjih lahko vodi v hitro širitev informacij, katerih izvor je izredno vprašljiv. Kljub temu ni pričakovati, da se bo trend popularizacije družbenih omrežij in počasne stagnacije klasičnih medijev v kratkem ustavil; ljudje smo lačni trendov, hitrih informacij in barvitih novosti, kar lahko amaterske vsebine na družbenih omrežjih nudijo precej bolje od kvalitetnejših, a počasnih klasičnih produkcij. 

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2024, Moskisvet.com, Vse pravice pridržane Verzija: 376