Audi Q4 40 e-tron
TEST IN OCENA: Audi Q4 40 e-tron
- Po velikosti se uvršča med Q3 in Q5, a je prvi Audijev SUV s pogonom na zadnji kolesi
- Elektromotor ponuja 150 kW (204 KM) moči, baterija s kapaciteto 77 kWh pa približno 300 km dosega
- Osnovna oprema zahteva nekaj doplačil, kar pomeni končno ceno približno 70 tisočakov
Torek, 2. avgust 2022
Q4 je tehnično gledano tesno povezan z volkswagnom ID.4 in škodo enyaqom, a oblikovan in izdelan popolnoma v Audijevem slogu. Če se nam pri ID.4 zdi, da nalašč želi biti drugačen od hišnih modelov z motorji na notranje zgorevanje in je pri enyaqu to že malce manj očitno, lahko za Q4 rečemo, da je videti skoraj kot drugi običajni audiji. Malce posebni sta le sprednja maska in oblika zadnjih luči.
Sicer gre za skladno oblikovan avtomobil, ki se tako po oznaki kot po velikosti uvršča med klasična hišna športna terenca Q3 in Q5. Je namreč približno 10 centimetrov daljši od prvega in 10 centimetrov krajši od drugega, vendar z razmeroma veliko medosno razdaljo, ki znaša 2,76 metra, ponuja prostorno kabino. Spredaj sicer zaradi nekoliko posebne oblike armaturne plošče vlada prijeten občutek utesnjenosti, medtem ko je v drugi vrsti v vse smeri dovolj prostora tudi za odrasle potnike. Lepo
obdelan prtljažnik lahko s 520 litri osnovne prostornine zadovolji potrebe povprečne družine in pod pomično talno polico ponuja »skrivališče« za polnilne kable.
204 konjiči morajo premikati nekaj več kot 2.100 kilogramov mase, kar pomeni pospešek do stotice v sprejemljivih, a ne impresivnih 8,5 sekunde.
Do tu je vse precej običajno, toda zasnova koncernske platforme za električna vozila MEB prinaša tudi velike spremembe. Če smo bili pri Audijevih vozilih do zdaj vajeni sprednjega pogona oziroma štirikolesnega quattro pri vseh zmogljivejših modelih, pa tu na zadnji premi nameščen elektromotor poganja zadnji kolesi in le pri najmočnejši različici (Q4 50 e-tron) z dodatnim elektromotorjem na sprednji osi še sprednji kolesni par. Za največjo moč in največji navor, ki znašata 150 kilovatov (204
KM) oziroma 310 Nm, bi lahko rekli, da popolnoma zadostujeta. Stotica je dosegljiva v 8,5 sekunde, končna hitrost pa je omejena na 160 kilometrov na uro. Ob tem avtomobil, čeprav tehta 2,2 tone, deluje lahkotno. Elektronski sistem za nadzor stabilnosti dobro brzda navor, ki je na voljo takoj, podvozje pa je nastavljeno tako, da v ovinkih v nobenem primeru ne dovoli pretiranega prečnega nagibanja karoserije. Ob tem se pri vožnji čez krajše neravnine v kabino prenaša kak tresljaj več, kot bi si
želeli, k čemur so pri testnem avtomobilu pripomogla tudi opcijska 20-palčna platišča (namesto 19-palčnih) z nizkopresečnimi pnevmatikami.
Za zalogo energije je na voljo baterija s kapaciteto 77 kilovatnih ur. Po meritvenem ciklu WLTP so izmerili povprečno porabo 17,2 kilovatne ure na 100 kilometrov, ob tem naj bi doseg znašal nekaj več kot 500 kilometrov. Toda v praksi so stvari lahko precej drugačne. Na testu v zadnjih dneh letošnje zime smo ob razmeroma nizkih temperaturah dosegli povprečno porabo 24 kilovatnih ur na 100 kilometrov, doseg pa je posledično znašal približno 300 kilometrov. To je sprejemljivo, a se še vedno ne
more primerjati z dosegi, ki jih lahko ponudijo avtomobili z bencinskimi, kaj šele z dizelskimi motorji. Seveda zadnji ne morejo ponuditi takšne poskočnosti in udobja vožnje skoraj brez tresljajev ter v skoraj popolni tišini, le ob pišu vetra, s katerim ima opravka karoserija.
Na doseg občutno vpliva temperatura, ta lahko pozimi znaša tudi manj kot 300 kilometrov.
Doseg torej ostaja element, ki ga ni mogoče zanemariti. Kaj pa cena? Serijsko opremljeni Q4 40 e-tron stane 52.790 evrov in vsekakor zahteva kakšno doplačilo. Med drugim je treba doplačati za razmeroma osnovne pripomočke, kot je kamera za vzvratno vožnjo, na spisku doplačil najdemo še električni pomik prtljažnih vrat, toplotno črpalko, paket dinamike plus, ki vključuje sistem za izbiro voznih načinov audi drive select, progresivno krmiljenje in podvozje z uravnavanjem blaženja, zunanji in
notranji paket S line in še bi lahko naštevali. Testni avto je imel za nekaj več kot 20 tisočakov dodatkov, kar je prineslo končno ceno malce pod 73 tisoč evrov. To, seveda, ni malo, je pa primerljivo s cenami, ki jih dosegajo prostorsko podobno učinkoviti in primerljivo opremljeni premijski športni terenci s klasičnimi motorji. Cena torej v tem razredu ni več ključni razlog, zaradi katerega bi se oziroma se ne bi odločili za tako dovršen električni avtomobil, kot je Q4 e-tron. Ob omejenem
dosegu in ob še vedno nezanesljivi polnilni infrastrukturi je ključen način uporabe, ki še vedno zahteva kar nekaj prilagajanj, vključno z možnostjo učinkovitega polnjenja doma.
Audi Q4 40 e-tron |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: električni, 150 kW (204 KM) pri –/min, 310 Nm pri –/min; Menjalnik: samodejni 1-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.588 x 1.865 x 1.632 mm; Medos. razdalja: 2.764 mm; Pnevmatike: 235/50 R20; Masa/nosilnost: 2.565/515 kg; Prtljažnik: 520–1.490 l. |
Največja hitrost: 160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,5 s; Poraba goriva (WLTP): 17,2 kWh/100 km; Povprečje na testu: 24,1 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (35 e-tron): 48.560 €, testno vozilo: 72.865 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
oblika, vozne lastnosti, prostornost druge vrste | kakovost določenih materialov, doseg | brez napak |