Avto.info

Audi Q4 40 e-tron

TEST IN OCENA: Audi Q4 40 e-tron

  • Po velikosti se uvršča med Q3 in Q5, a je prvi Audijev SUV s pogonom na zadnji kolesi
  • Elektromotor ponuja 150 kW (204 KM) moči, baterija s kapaciteto 77 kWh pa približno 300 km dosega
  • Osnovna oprema zahteva nekaj doplačil, kar pomeni končno ceno približno 70 tisočakov
Torek, 2. avgust 2022

Q4 je tehnično gledano tesno povezan z volkswagnom ID.4 in škodo enyaqom, a oblikovan in izdelan popolnoma v Audijevem slogu. Če se nam pri ID.4 zdi, da nalašč želi biti drugačen od hišnih modelov z motorji na notranje zgorevanje in je pri enyaqu to že malce manj očitno, lahko za Q4 rečemo, da je videti skoraj kot drugi običajni audiji. Malce posebni sta le sprednja maska in oblika zadnjih luči.

Sicer gre za skladno oblikovan avtomobil, ki se tako po oznaki kot po velikosti uvršča med klasična hišna športna terenca Q3 in Q5. Je namreč približno 10 centimetrov daljši od prvega in 10 centimetrov krajši od drugega, vendar z razmeroma veliko medosno razdaljo, ki znaša 2,76 metra, ponuja prostorno kabino. Spredaj sicer zaradi nekoliko posebne oblike armaturne plošče vlada prijeten občutek utesnjenosti, medtem ko je v drugi vrsti v vse smeri dovolj prostora tudi za odrasle potnike. Lepo obdelan prtljažnik lahko s 520 litri osnovne prostornine zadovolji potrebe povprečne družine in pod pomično talno polico ponuja »skrivališče« za polnilne kable.

204 konjiči morajo premikati nekaj več kot 2.100 kilogramov mase, kar pomeni pospešek do stotice v sprejemljivih, a ne impresivnih 8,5 sekunde.


Do tu je vse precej običajno, toda zasnova koncernske platforme za električna vozila MEB prinaša tudi velike spremembe. Če smo bili pri Audijevih vozilih do zdaj vajeni sprednjega pogona oziroma štirikolesnega quattro pri vseh zmogljivejših modelih, pa tu na zadnji premi nameščen elektromotor poganja zadnji kolesi in le pri najmočnejši različici (Q4 50 e-tron) z dodatnim elektromotorjem na sprednji osi še sprednji kolesni par. Za največjo moč in največji navor, ki znašata 150 kilovatov (204 KM) oziroma 310 Nm, bi lahko rekli, da popolnoma zadostujeta. Stotica je dosegljiva v 8,5 sekunde, končna hitrost pa je omejena na 160 kilometrov na uro. Ob tem avtomobil, čeprav tehta 2,2 tone, deluje lahkotno. Elektronski sistem za nadzor stabilnosti dobro brzda navor, ki je na voljo takoj, podvozje pa je nastavljeno tako, da v ovinkih v nobenem primeru ne dovoli pretiranega prečnega nagibanja karoserije. Ob tem se pri vožnji čez krajše neravnine v kabino prenaša kak tresljaj več, kot bi si želeli, k čemur so pri testnem avtomobilu pripomogla tudi opcijska 20-palčna platišča (namesto 19-palčnih) z nizkopresečnimi pnevmatikami.

Za zalogo energije je na voljo baterija s kapaciteto 77 kilovatnih ur. Po meritvenem ciklu WLTP so izmerili povprečno porabo 17,2 kilovatne ure na 100 kilometrov, ob tem naj bi doseg znašal nekaj več kot 500 kilometrov. Toda v praksi so stvari lahko precej drugačne. Na testu v zadnjih dneh letošnje zime smo ob razmeroma nizkih temperaturah dosegli povprečno porabo 24 kilovatnih ur na 100 kilometrov, doseg pa je posledično znašal približno 300 kilometrov. To je sprejemljivo, a se še vedno ne more primerjati z dosegi, ki jih lahko ponudijo avtomobili z bencinskimi, kaj šele z dizelskimi motorji. Seveda zadnji ne morejo ponuditi takšne poskočnosti in udobja vožnje skoraj brez tresljajev ter v skoraj popolni tišini, le ob pišu vetra, s katerim ima opravka karoserija.

Na doseg občutno vpliva temperatura, ta lahko pozimi znaša tudi manj kot 300 kilometrov.


Doseg torej ostaja element, ki ga ni mogoče zanemariti. Kaj pa cena? Serijsko opremljeni Q4 40 e-tron stane 52.790 evrov in vsekakor zahteva kakšno doplačilo. Med drugim je treba doplačati za razmeroma osnovne pripomočke, kot je kamera za vzvratno vožnjo, na spisku doplačil najdemo še električni pomik prtljažnih vrat, toplotno črpalko, paket dinamike plus, ki vključuje sistem za izbiro voznih načinov audi drive select, progresivno krmiljenje in podvozje z uravnavanjem blaženja, zunanji in notranji paket S line in še bi lahko naštevali. Testni avto je imel za nekaj več kot 20 tisočakov dodatkov, kar je prineslo končno ceno malce pod 73 tisoč evrov. To, seveda, ni malo, je pa primerljivo s cenami, ki jih dosegajo prostorsko podobno učinkoviti in primerljivo opremljeni premijski športni terenci s klasičnimi motorji. Cena torej v tem razredu ni več ključni razlog, zaradi katerega bi se oziroma se ne bi odločili za tako dovršen električni avtomobil, kot je Q4 e-tron. Ob omejenem dosegu in ob še vedno nezanesljivi polnilni infrastrukturi je ključen način uporabe, ki še vedno zahteva kar nekaj prilagajanj, vključno z možnostjo učinkovitega polnjenja doma.
 

Audi Q4 40 e-tron
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: električni, 150 kW (204 KM) pri –/min, 310 Nm pri –/min; Menjalnik: samodejni 1-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.588 x 1.865 x 1.632 mm; Medos. razdalja: 2.764 mm; Pnevmatike: 235/50 R20; Masa/nosilnost: 2.565/515 kg; Prtljažnik: 520–1.490 l.
  Največja hitrost:  160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,5 s; Poraba goriva (WLTP): 17,2 kWh/100 km; Povprečje na testu: 24,1 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (35 e-tron): 48.560 €, testno vozilo: 72.865 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
oblika, vozne lastnosti, prostornost druge vrste kakovost določenih materialov, doseg brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.