Je Nissan Qashqai modra izbira za oddih na morju?

26. 9. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Z Nissanovim Qashqaiem sem se odpeljal na krajši dopust. Kaj mi je bilo pri tem na njem všeč in kaj ne?

Novi Qashqai je na naših cestah sedaj že dovolj dolgo, da si lahko tudi v živo dobro ogledate njegovo obliko, ki je zame v tej tretji izvedbi najbolj prepričljiva in samozavestna doslej. Sicer sem potihoma pričakoval, da bom na tej točki že lahko preizkusil novi hibridni pogonski sklop e-POWER z električnim pogonom in bencinskim motorjem v vlogi generatorja. A za zdaj je še vedno na voljo le prisilno polnjen in blago hibridiziran 1,3-litrski bencinski štirivaljnik v dveh različicah. Testni Qashqai ima samodejni menjalnik, nima pa izbrane možnosti štirikolesnega pogona, ki jo ponuja ta, močnejša različica.

A kljub omejeni pogonski izbiri sem bil kar zadovoljen, da se je v času iskanja smisla življenja v ležanju na plaži pri meni znašel ravno Qashqai. Seveda tudi zaradi te »magnetic« modre barve, ki jo avgustovsko sonce lepo obsije.

Pa potem zaradi motorja, ki je med umirjeno vožnjo uglajen in premore odločnost za neizbežna prehitevanja po jadranski magistrali. Predvsem pa dovolj hitro (pri 1800 vrtljajih) priskrbi dovolj navora (270 njutonmetrov), da brezstopenjski samodejni menjalnik tega ne išče po celotnem območju vrtljajev tudi ob močnejšem pritisku stopalke za plin, kar je pri menjalnikih CVT velikokrat moteče.

No ja, v načinu »sport« je nastop potem manj skladen, reakcije menjalnika pa na trenutke celo panične. Zadovoljen sem s porabo, ki se je med potepanjem vztrajno spuščala proti sedmici. Navsezadnje pa tudi z voznim udobjem na makadamu proti najljubši plaži in s prijetnimi sedeži. Dobro založenemu testnemu primerku z opremo Tekna »manjkata« samo še ogrevana usnjena sedeža z masažno funkcijo, ozvočenje Bose in nekatere druge malenkosti.

V njem se tako tudi dobro počutim, razmeroma radodarno in nepretenciozno izbrani materiali naredijo svoje, v mojih rokah so volan in drugi elementi, ki se jih največkrat dotikam, prijetni. Nekoliko cenene so bližnjične tipke pod infozabavnim sistemom, ki ni ravno najambicioznejši, je pa zato intuitiven in enostaven.

Ampak Qashqai je seveda v prvi vrsti uporaben družinski avto, in čeprav zadošča mojim skromnim potrebam, ker na morje ne vozim supov in blazin, je prtljažnik s svojimi 471 litri le povprečne velikosti. Kia Sportage, ki sem jo preizkušal pred kratkim, ima v nahrbtniku na primer kar 120 litrov več, kar lahko na takšnem dopustu za družino predstavlja razliko med udobnim pakiranjem in trpanjem v avtomobil. Zato pa je zračna in prostorna kabina! Če vam je to na koncu dovolj in hkrati nimate zares specifičnih potreb pri pogonu, pa boste iz mene pri tem avtomobilu težko izvlekli še kakšen tehten pomislek.

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 35.810 €
Cena osnovnega modela s popusti: 24.950 €
Cena testnega modela s popusti: 35.810 €
Moč: 116kW (158 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,2 s
Največja hitrost: 199 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.332 cm3 – največja moč 116 kW (158 KM) pri 5.500/min – največji navor 270 Nm pri 1.800–3.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – samodejni menjalnik CVT.
Zmogljivost: največja hitrost 199 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,3 l/100 km, izpust CO2 142 g/km
Mase: prazno vozilo 1.468 kg – dovoljena skupna masa 1.985 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.425mm – širina 1.835 mm – višina 1.625 mm – medosna razdalja 2.665 mm – posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 471–1.447 l