Zanimivosti
Obširna raziskava: katere avtomobilske znamke izgubijo največ vrednosti in katere najmanj?
Porsche, Jeep in Mini so znamke, ki so v preteklih letih izgubile najmanj vrednosti, medtem ko so jo največ Chrysler, Audi in Seat.
Nedelja, 5. junij 2022
Ko kupite popolnoma nov avtomobil in ga zapeljete iz prodajnega salona, ta takoj izgubi dobršen del svoje maloprodajne cene. Medtem ko se vrednost avtomobila sčasoma še naprej znižuje, nekateri modeli hitreje izgubijo vrednost. Zaradi tega je podjetje CarVertical izvedlo raziskavo, da bi ugotovili, katere avtomobilske znamke z leti izgubijo največjo vrednost. Analizirali so več kot 72 milijonov podatkovnih enot med letoma 2019 in 2022, in sicer v ZDA, Evropi in Avstraliji. Poglejmo si ključne ugotovitve.
Najmanj vrednosti izgubi Porsche
Raziskava je pokazala, da so pri primerjavi najnižje tržne vrednosti avtomobila in njegove začetne cene Porsche (64,4 odstotka), Jeep (84,4 odstotka) in Mini (85,5 odstotka) znamke, ki izgubijo najmanj vrednosti. To pomeni, da bo Porsche z leti izgubil 64,4 odstotka, Lexus pa 89,9 odstotka vrednosti. Med vozili, ki ohranjajo dobršen del vrednosti, so bolj tradicionalne znamke, kot sta Hyundai in Toyota. Ta vozila so ugodnejša in običajno ponujajo nižje stroške vzdrževanja, zaradi česar so med kupci rabljenih avtomobilov bolj zaželena, je ena od ugotovitev raziskave.
Največji odstotek vrednosti pa izgubijo ...
Številne znamke luksuznih avtomobilov izgubijo več na vrednosti kot cenovno dostopnejše znamke. Chryslerju, ki je rekorder po izgubi vrednosti, sledita Audi in Seat. Audi bo na primer sčasoma (v povprečju v 24 letih) izgubil 96,2 % svoje vrednosti. Zanimivo je, da približno polovica znamk v spodnji tabeli, ki prikazuje tiste z največjimi izgubami vrednosti, pripada premium segmentu.
Rabljeni avtomobili dosežejo najnižjo vrednost pri različni starosti
Povprečna starost, ko vozila dosežejo najnižjo vrednost, je 20–23 let. Vendar pa se to bistveno razlikuje od ene do druge blagovne znamke. Vozila znamk Porsche in Mini stanejo najmanj, ki so stara 15 let. Ko dosežejo to starostno mejo, začne njihova vrednost ponovno rasti. Suzuki, Isuzu, Kia in Dacia se nahajajo na nasprotni strani brega – dno dosežejo pri starosti 30 let.