Podjetje PlanToys je na trg dalo najnovejši komplet igrač – leseni Vlogger Kit. Vsebuje z namišljeno palico za delanje sebkov, stojalo za fotoaparat in kamero, dodana je tudi obročasta lučka, oglašujejo pa jih s trditvijo, da je "biti videobloger najboljša poklicna izbira za mlade". Lesene igrače naj bi bile namenjene predšolskim otrokom, za komplet je treba odšteti kar 35 funtov (okoli 40 evrov). Starši z novo ponudbo niso zadovoljni, saj se med drugim sprašujejo, kakšen vpliv ima igranje s tovrstnimi igračami na malčke.

Nekateri namreč menijo, da gre za poveličevanje samovšečnosti, igranje s takim kompletom pa bi lahko že zgodaj začelo ustvarjati nezdrava pričakovanja. "Otrokom pustite biti otroci," je dejal eden izmed jeznih staršev, ki meni, da je spodbujanje najmlajših, da postanejo vlogerji in vplivneži na družbenih omrežjih, skrb vzbujajoče.

Proizvajalec lesenega kompleta se je sicer branil s pojasnilom, da upajo, da bo ta igralni komplet otroke zgolj spodbudil, da prek igre, med katero se pretvarjajo, da so videoblogerji, zgradijo komunikacijske sposobnosti in samozavest. "Namen Vlogger Kita ni spodbujati uporabe družbenih medijev ali tehnologije, ampak otroke navdihniti, da raziskujejo svoje strasti, vadijo uporabo svojega besedišča in socialnih veščin ter odkrivajo nova zanimanja z realistično dokumentacijo," so povedali pri podjetju, poroča The Sun.

Pretirana uporaba družbenih medijev ni zdrava

Letos je ameriška veriga veleblagovnic Kmart povzročila razburjenje s svojim šestdelnim lesenim igralnim kompletom za vlogerje, ki je za 13 dolarjev (13,4 evra) ponudila tudi mobilni telefon, fotoaparat, palico za sebke, obročno lučko in stojalo. Z njim naj bi se tako malčki pretvarjali, da slikajo, fotografirajo in snemajo videoposnetke.

Komplet naj bi spodbudil vajo komunikacijskih veščin in kreativnega razmišljanja ter spodbujala otroke, "da pokažejo svoj umetniški talent". Že takrat se je vsul plaz kritik razočaranih staršev.

Britanska študija, v kateri so sodelovali mladi, stari od 14 do 24 let, je sicer ugotovila, da se tisti, ki pretirano uporabljajo družbene medije, bojujejo z depresijo, anksioznostjo, občutkom izoliranosti in telesno podobo. YouTube naj bi bil najbolj "pozitivna" platforma, Instagram in Snapchat pa sta bila ocenjena kot najbolj škodljiva za duševno zdravje mladih.