Živilci

Obvezna smer: izvoz. Malvazija in refošk tudi na afriški trg

Naj živilci – Vinakoper iz slovenske Istre – v kategoriji malih in srednjih podjetij
Podporniki obveščajo
AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Kmetje in živilci tokrat brez svoje ministrice
Agrobiznis
Podporniki obveščajoJana Petkovšek Štakul Kmetje in živilci tokrat brez svoje ministrice

Ta petek bodo o inovativnosti in trajnostni preobrazbi na konferenci razpravljali predstavniki kmetijskih in živilskih podjetij vzhodne kohezijske regije.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
V ponedeljek se začne kampanja vnosa zbirnih vlog za kmetijske subvencije
Agrobiznis
Podporniki obveščajoRedakcija Agrobiznisa V ponedeljek se začne kampanja vnosa zbirnih vlog za kmetijske subvencije

Nosilci kmetijskih gospodarstev morajo vloge oddati do 10. julija elektronsko, pri tem pa jim lahko pomagajo v Javni službi kmetijskega svetovanja.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Jutri o trajnosti in inovacijah v agroživilskem sistemu
Agrobiznis
Podporniki obveščajoRedakcija Agrobiznisa Jutri o trajnosti in inovacijah v agroživilskem sistemu

GZS - Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij v sodelovanju z regionalnimi gospodarskimi zbornicami pripravlja regijsko konferenco zahodne kohezijske regije

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju
Agrobiznis
Podporniki obveščajoPodpornik projekta Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju

Velike noči ni brez prazničnih dobrot – pirhov, šunke, hrena in potice

09.05.2022 00:00
Dopolnjeno: 10.05.2022 00:00
Čas branja: 5 min
Obvezna smer: izvoz. Malvazija in refošk tudi na afriški trg
Ena izmed naložb v minulem letu v Vinakoper je tudi povsem preurejen doživljajski prostor za uživanje v izbranih vinih posebnih letnikov, tako imenovana VIP-soba. Foto: Jaka Ivančič

Na čelu koprske vinske kleti je od marca 2018 Borut Fakin, ki na vprašanje, ali so s prodanimi količinami malvazije in refoška na slovenskem trgu že dosegli najvišjo možno raven, odgovarja: »Na slovenskem trgu se usmerjamo v utrjevanje položaja naših blagovnih znamk. Prizadevamo si za posodobitev zmogljivosti vinske kleti, trženjsko se usmerjamo k novim, predvsem mlajšim kupcem, ki bi jim radi približali refošk. Priložnost smo zaznali tudi na področju penin.

Prav tako se kot največji vinar v regiji z drugimi vinarji lotevamo skupnih povezovalnih projektov za večjo prepoznavnost slovenske Istre kot enogastronomske oziroma vinske destinacije. Pri prodaji vina na slovenskem trgu se ne usmerjamo toliko v količino kot v kakovost vina in rast poprečne prodajne cene. Kljub zaostrenim razmeram v svetu je nadaljnji prodor na tuje trge še vedno eden izmed ključnih strateških ciljev naše družbe.«

Letošnja prodaja obeta

Čeprav so čisti poslovni prihodki v prvem letu epidemije 2020 rahlo upadli, pa je družba Vinakoper v letu 2021 vnovič dosegla prihodke na ravni leta 2019 v vrednosti dobrih devet milijonov evrov. In kot pravi Borut Fakin, utegnejo glede na odlično dinamiko v prvih štirih mesecih letos načrtovano rast prodaje, ocenjeno na prek 9,6 milijona evrov, preseči za dobrih deset odstotkov. Kot enega izmed razlogov za rast prodaje omeni povečano povpraševanje po prenovljeni liniji penin, prav tako narašča prodaja malvazije in refoška, ki sta paradna konja koprske kleti.

Tudi v liniji Okusi Istre in liniji Koper so s spremembami v stilu vin (večji poudarek na sadnosti in eleganci) ter spremembi zunanje podobe dosegli nove kupce ter hkrati prepričali zveste ljubitelje koprskih vin, da se še vedno odločajo zanje. »Sestavo prodaje želimo spremeniti v smeri vrhunskih, buteljčnih vin, s katerimi dosegamo višjo povprečno prodajno ceno, medtem ko bomo postopno zmanjševali prodajo litrskega kakovostnega vina,« doda Fakin.

Inovativni izdelki iz grozdnih pešk

V duhu trajnostnega razvoja so med spravilom grozdja med trgatvijo prepoznali poslovni izziv v grozdnih peškah. Uporabili so jih za izdelavo gela in losjona za moške in ženske, ki ju tržijo v okviru kozmetičnega programa pod blagovno znamko Vinakoper SPA. Glede na omejeno količino so se odločili, da bodo program SPA ponudili le v svojem vinskem butiku v Kopru ter v nekaterih prodajalnah v Ljubljani.

V letu 2022 nameravajo trajnostno zgodbo še nadgraditi v okviru kataloga daril, predstaviti novo ekološko vino (lani so pridobili ekocertifikat za pridelavo ekološkega vina) ter še en inovativen izdelek iz grozdnih pešk, tokrat olje. V prenovljeni podobi bo luč sveta ugledal tudi destilat, pridelan iz grozdnih tropin.

Sicer pa je letošnja novost tudi rdeče vino v liniji Gourmet, ki je namenjeno izključno za segment HORECA. Po vzoru Malvazije Gourmet si obetajo zelo dobro prodajo tudi pri novem Red cuvéeju.

Proaktivni in vnovič nagrajeni

Nekoliko nižji ROA v tem letu glede na leta prej direktor Borut Fakin pojasnjuje z vplivom različnih dejavnikov, od dviga nabave repromateriala, energentov, do rasti minimalne plače.

V družbi, ki je konec leta zaposlovala 87 delavcev, največ fluktuacije ugotavljajo v kmetijskem sektorju ter v polnilnici in kleti. Zato bodo za določene profile delavcev, kot sta kletar in traktorist, v sodelovanju s strokovnimi srednjimi šolami razpisali kadrovske štipendije. Ob umiritvi cene na stroškovnem delu pa bodo pristopili k pogajanjem s ciljem dviga tarifnih razredov s sindikatom in svetom delavcev znotraj družbe.

Sicer v družbi nenehno iščejo nove priložnosti. Tako so spretno odgovorili na pripombo srbskega predsednika Vučića na račun istrskih vin in ga obdarili z žlahtnim izborom malvazije ter tudi s tem še okrepili poslovno sodelovanje s partnerji v Srbiji.

Od leta 1947, ko je največji istrski kletar začel poslovati, do danes so v družbi prejeli že več kot tisoč različnih nagrad. Vprašanje, katera od njih mu je najbolj v čast, Borut Fakin hipno odgovori v povezavi z najnovejšo, ki je še povsem sveža v spominu: »Na letošnjem ocenjevanju vin Vinistra v Poreču smo prejeli šest zlatih, platinasto in za refošk iz linije Capo d'Istria letnika 2018 dobili šampionski naziv za najboljši zreli refošk.

Izvedenim naložbam se bodo pridružile nove

V duhu trajnosti, poleg sonaravnega kmetovanja v vinogradih, načrtujejo tudi vlaganje v sončno elektrarno in električna vozila s ciljem, da zmanjšajo porabo električne energije v družbi Vinakoper za polovico.

V liniji Okusi Istre ostajata ključni vini refošk, ki je najbolje prodajano rdeče vino v Sloveniji, ter malvazija, ki dosega od devet- do 12-odstotno rast na letni ravni. Iz linije Koper, kjer ponujamo vrhunska vina, je sladki muškat najbolje prodajano ustekleničeno belo vino pri nas. Kot pravi Fakin, jim te tržne deleže uspe ohranjati kljub močni domači in tuji konkurenci.

Direktor Fakin omenja tudi nadaljevanje posodabljanja pri pridobivanju penin, kjer so v zadnjih treh letih prodajo podvojili. Tako naj bi kupili dodatna dva tanka in s sedanjo »floto« šestih zagotovili zadosten prostor za trimesečno zorenje penine.

Z novo linijo za predelavo najboljšega grozdja z izbranih leg s poudarkom na optični selekciji bodo zagotovili še boljšo osnovo za segment vin v najvišjem kakovostnem razredu vin. Te pridobitve se bodo najprej, kot pravi Fakin, razveselili enologi in ljubitelji odličnih vin.

Izvoz bo narekoval nadaljnjo rast

Možnost za povečanje obsega prodaje vidijo predvsem v tujini, kjer so trenutno navzoči že na 22 trgih. Lani je družba vstopila na češki, poljski in srbski trg, največji delež predvsem vin višje kakovosti ustvari na kitajskem trgu. Letos so z vini vstopili na trg Gane, pred podpisom pa so pogodbe za širjenje v druge srednjeafriške države.

Na vprašanje, kako jim je uspelo priti na kitajski trg, Borut Fakin pojasni, da so Kitajce navdušili predvsem z rdečimi vini višjega cenovnega razreda že v letu 2017 tako, da jim je pot do uvoznika in distributerja utrlo slovensko podjetje, ki se sicer ukvarja s prodajo lesa. In v zadnjem času jim je po Fakinovih besedah uspelo navezati stik s trgovsko verigo Aldi na Kitajskem, ki je februarja letos naročila prvi zabojnik penin.

Odgovor na poslovna tveganja

Trenutne razmere prvi mož koprske kleti pojasni z besedami: »Izjemno velik izziv nam pomeni rast stroškov skoraj vseh kategorij. Negativen vpliv epidemije covida-19 se je na poslovanje, na stroškovni strani, začel izražati v drugi polovici leta 2021. Rast je bila najizrazitejša pri cenah elektrike, gnojil, stekla in kartona. Kriza v Ukrajini konec februarja 2022 je negotovost, povezano s cenami in možnostjo dobav, močno povečala. Trenutno se spopadamo z izjemnimi rastmi cen, predvsem električne energije, pogonskih goriv in gnojil.«

Vinakoper prisega na obvezno smer izvoza svoje zgodbe izbranih okusov in »odličnosti v kozarcu«, medtem ko domačemu trgu, kjer ustvari 90 odstotkov prodaje, napoveduje še kakovostnejša vina in inovativne izdelke s pridihom Istre. Razmislek o obvezni smeri v prihodnje direktor Borut Fakin sklene z besedami: »Temelj za uspešno poslovanje v letu 2022 bo dobra prodaja na domačem in tujih trgih.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Tako se dela posel v kmetijstvu

V posebni reviji (Podjetno kmetijstvo) predstavljamo uspešne zgodbe s podeželja. Učijo nas, da je možno tudi v zahtevnih časih...

partner projekta
AGROBIZ
Novice
Nemčija: 250 tisoč evrov za hektar njive
Agrobiznis
NovicePetra Šubic Nemčija: 250 tisoč evrov za hektar njive 5

Toliko bi plačal Intel, ki bo zgradil tovarni računalniških čipov in procesorjev

AGROBIZ
Novice
Nove farme piščancev na Hrvaškem z ukrajinskim denarjem
Agrobiznis
NovicePetra Šubic Nove farme piščancev na Hrvaškem z ukrajinskim denarjem

Tri piščančje farme napoveduje Jurij Kosiuk, lastnik Perutnine Ptuj, 700-milijonski projekt pa napoveduje Andrej Matiukha, ki ima na Hrvaškem športne stavnice FavBet in igralnice

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize

Hrvaški startup že oskrbuje dva tisoč družin z zelenjavo v hrvaških mestih, prihodnje leto pa napovedujejo širitev na Dunaj in morda k nam.

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Inovativni kmetje so zbežali od doma!
Agrobiznis
Z 11. AGROBIZNIS KONFERENCE
Agro PodjetnikJana Petkovšek Štakul Inovativni kmetje so zbežali od doma! 2

O inovativnih praksah in priložnostih slovenskega kmetijstva smo govorili na 11. Agrobiznis konferenci.

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Zakaj se splača pridelovati gensko nespremenjeno sojo
Agrobiznis
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic Zakaj se splača pridelovati gensko nespremenjeno sojo

Letos jo bodo člani zadruge Kooperativa Kristal zasejali na dobrih 300 hektarjih; pozneje bi radi postavili svoj silos in celo pražarno soje.

AGROBIZ
Novice
Kmetje z napovedanimi razbremenitvami niso zadovoljni
Agrobiznis
NoviceRedakcija Agrobiznisa Kmetje z napovedanimi razbremenitvami niso zadovoljni

Na zasedanju kmetijskih ministrov podprli spremembe, ki kmetom omogočajo večjo prožnost pri izpolnjevanju okoljskih pogojev, a kmetje niso zadovoljni.

AGROBIZ
Nasveti
Kaj bančnica svetuje kmetom, ki so pred večjo naložbo
Agrobiznis
NasvetiUredništvo Agrobiznisa Kaj bančnica svetuje kmetom, ki so pred večjo naložbo

Nataša Zemljič Pangerc, NLB: »Pogoje in stroške posojila preverite v več bankah in hkrati poglejte, kako vas lahko banka podpre, če bi med vračanjem posojila zašli v težave.«

AGROBIZ
Agro HI-tech
Z akvaponiko pridelamo desetkrat več zelenjave kot v zemlji
Agrobiznis
Agro HI-techPetra Šubic Z akvaponiko pridelamo desetkrat več zelenjave kot v zemlji 1

Ta tehnologija, s katero hkrati gojimo ribe in zelenjavo, je primerna za urbana območja, ob ribogojnicah in kot zanimivost na turističnih kmetijah.