Luka Dončić je blestel v končnici Lige NBA, z Dallasom se je uvrstil v finale Zahoda. Foto: BoBo
Luka Dončić je blestel v končnici Lige NBA, z Dallasom se je uvrstil v finale Zahoda. Foto: BoBo

Ob koncu športno-marketinške konference Sporto, ki je potekala na stadionu Stožice, so podelili nagrade Sporto Brands za najbolj priljubljene, prepoznavne in marketinško zanimive športnike in klube, ki jih prireditelj dogodka razglasi v sodelovanju z agencijo Mediana.

Za leto 2021 so jih dobili nogometni klub Maribor, ki je pri prepoznavnosti znamke dobil 99 točk, ter rokometni klub Celje Pivovarna Laško (prepoznavnost 87).

Pri posameznikih sta na prvih mestih košarkar Luka Dončić (100) in plezalka Janja Garnbret (97). Nagrade so dobili še kolesarja Primož Roglič (92) in Tadej Pogačar (88) oziroma smučarski skakalki Nika Križnar (92) in Urša Bogataj (87).

Aleksander Čeferin in Naser Al Helaifi. Foto: TV SLO, zajem zaslona
Aleksander Čeferin in Naser Al Helaifi. Foto: TV SLO, zajem zaslona

Liga prvakov ne potrebuje revolucije
Osrednji dogodek konference je bil pogovor s prvim možem Evropske nogometne zveze Aleksandrom Čeferinom in predsednikom Paris Saint-Germaina Naserjem Al Helaifijem.

V ospredju je bila Liga prvakov. Čeferin je glede prihodnosti Lige prvakov, povedal, da so reforme, ki bodo začele veljati leta 2024, pripravljali že dalj časa, pogajanja pa so bila težka, ker so bili včasih Uefa, klubi in nacionalne zveze vsak na svojem bregu.

Tako Čeferin kot Al Helaifi sta poudarila, da je Liga prvakov tudi tako prepoznavna blagovna znamka, da ne potrebuje kakšne revolucije.

Ne potrebuješ denarja, da lahko igraš, in slabši lahko premaga boljšega, to je edini šport, kjer je to mogoče.

Čeferin o prednostih nogometa

"Ne potrebuješ denarja, da lahko igraš, in slabši lahko premaga boljšega, to je edini šport, kjer je to mogoče," je o prednostih Lige prvakov in nogometa v primerjavi z drugimi marketinško najzanimivejšimi športi dejal Čeferin.

Al Helaifi pa je o prihodnosti elitnega nogometnega tekmovanja dejal, da je treba po eni strani upoštevati novo, bolj digitalno generacijo navijačev, ključno pa bo na stadione na nogometna tekmovanja spraviti več žensk in mladih.

"Ni pomembna velikost, navijači morajo imeti sanje"
Pri finančni stabilnosti nogometa je Čeferin poudaril, da bodo morali klubi po novem predlogu finančnega fair playa za plače igralcev nameniti največ 70 odstotkov proračunov. Al Helaifi pa je poudaril, da si združenje ECA, v katerem je 240 klubov, seveda prizadeva za trdne temelje teh klubov, ne glede na to, kako veliki ali močni so. "Ni pomembna velikost, navijači morajo imeti sanje. Slovenija je bila recimo dvakrat na SP-ju, kar je za tako majhno državo fantastično," je gostiteljem konference polaskal Katarec, ki je tudi ponosen, da bo njegova država jeseni gostila SP.

Čeferin je kot največje pozitivno presenečenje poudaril uspeh zadnjega uvedenega tekmovanja, Konferenčne lige v klubskem tekmovanju, pa tudi Lige narodov na reprezentančnem. "To je velik uspeh, a radi bi, da bi bila še pomembnejša. V prihodnosti bi radi imeli manj kvalifikacij in več Lige narodov."

Nogomet je lahko močnejši kot politika, to lahko uporabimo na več področjih, tudi vzgoji in izobraževanju.

Naser Al Helaifi

Skokovit razvoj ženskega nogometa
Oba sogovornika sta pohvalila skokovit razvoj ženskega nogometa. Čeferin je priznal, da sicer še vedno ni finančno vzdržen, da mora Uefa vanj še vedno vlagati, toda razlike v primerjavi s kakšnimi osmimi leti v preteklosti so ogromne. Al Helaifi pa je dodal, da prav njegov PSG veliko vlaga v ženski nogomet in da se zanimanje povečuje, tako da bo to v prihodnje lahko tudi velika naložba.

Prav tako sta našla veliko stičnih točk pri nogometu in sodelovanju z lokalnim okoljem in družbo na splošno. Čeferin je poudaril vpliv nogometa na preprečevanje revščine in kriminala z vključevanjem otrok v klube, Al Helaifi pa je kot primer dobre prakse navedel fundacije svojega kluba in Uefe ter poudaril, da ima nogomet včasih veliko moč: "Nogomet je lahko močnejši kot politika, to lahko uporabimo na več področjih, tudi vzgoji in izobraževanju."

Ta Superliga je definitivno končana in gre za to, da morda je dobro, da sodišče pove na koncu, jaz kot pravnik sem prepričan, da bi morali v tem sporu zmagati.

Aleksander Čeferin

Čeferin: Superliga je definitivno končana
Dotaknila sta se tudi zgodbe o (formalno sicer še ne povsem pokopani) Superligi. Čeferin je dejal, da je vesel, da se je to zgodilo, ker so se zdaj zadeve razčistile, pohvalil pa je Al Helaifija, ker kot vodilni in vplivni odločevalec v klubu ni podlegel zgolj interesom denarja, ampak je prepoznal evropsko videnje o možnosti sodelovanja vseh.

O prihodnosti nogometa
In kakšna je po njunem mnenju prihodnost nogometa? Spremembam se povsem ne bo dalo ubežati, a je Čeferin pri tem odločen: "Rad bi, da nogomet ostane, kakršen je. Ne želimo digitalnega nogometa s kakšnimi čudnimi idejami." Al Helaifi pa je dodal, da se bodo seveda morali prilagoditi tudi novim generacijam navijačev, toda v osnovi bi morala igra ostati enaka. Le pri Ligi prvakov vidi možnost, da bi zadnje dejanje razširili v več kot samo enodneven dogodek.

Al Helaifi: V Ligi prvakov štejejo izkušnje, mi smo že bili v finalu