Novice

Zamenjava baterij in rekuperacija: Volkswagen je že pred 50 leti imel električni kombi

Volkswagen je že v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja raziskoval alternativne pogonske opcije, zato so izdelali floto električnih kombijev T2 in razvili sistem za hitro zamenjavo izpraznjenega baterijskega paketa s polnim.

Čeprav modelu ID. Buzz pripada čast, da je postal prvi velikoserijski električni kombi nemškega avtomobilskega proizvajalca, pa ne gre za prvi Volkswagnov električni kombi. Petedeset let nazaj je Volkswagen raziskoval alternativne pogone in predelal nekaj svojih kombijev T2 na način, da je v njih vgradil električni pogon. A to ni vse. Razvili so sistem za preprosto menjavo baterijskega paketa. Proces menjave baterije je trajal le nekaj minut.

Petdeset let pred Kitajci

Leta 1972 so pri Volkswagnu predstavili koncept T2 Elektro Bus, ki ga je poganjala 900-kilogramska baterija. A to ni bilo dovoljvolkswagen-t2-elektro-bus (4), zato so si s pomočjo Boscha, Siemensa in Varte zamislili poseben sistem menjave pogonske baterije. In to precej prej, preden so se tega domislili pri kitajskem Niu.

T2 Elektro Bus je proizvod Volkswagnovega oddelka za prihodnje raziskave, ki so ga Nemci ustanovili dve leti prej. Njihova ključna naloga je bila poiskati trajnostne vire pogona za osebna in gospodarska vozila. Za prvo testno vozilo so izbrali poltovornjak T2, kjer je bilo obilico prostora  za vgradnjo svinčeno-kislinskega baterijskega paketa. Ob bateriji je bil vgrajen še elektromotor, ki je deloval na enosmerni tok.

120 izdelanih Elektro Busov

volkswagen-t2-elektro-bus (6)Skozi desetletje so izdelali 120 električnih modelov T2 v različnih karoserijskih različicah. Povečini so jih v Zahodni Nemčiji uporabljala elektro podjetja in državne raziskovalne agencije. Zaradi samega razvoja pogonskega sklopa se je moč elektromotorja spreminjala, zadnji izdelani primerki pa so imeli stalno moč 16 kilovatov in največjo kratkotrajno moč 32 kilovatov. Sprva so elektromotor izdelovali pri Boschu, kasneje pa so z nekoliko bolj napredno opcijo prednost dobili pri Siemensu. Elektro Bus je dosegel najvišjo hitrost 70 kilometrov na uro. Na voljo ni veliko uradnih podatkov o dosegu, a glede na nekatere dokumente je bil ocenjen doseg med 50 in 100 kilometri.

Da so bili pri Volkswagnu korak pred drugimi, ne govori le sistem menjave baterijskega paketa. Razvili so tudi sistem za rekuperacijo zavorne energije. Pridobljena kinetična energija je ponovno polnila baterijo ter pomagala pri podaljševanju dosega. Proizvodnja se je končala na začetku osemdesetih. Pri Volkswagnu so takrat spoznali, da tehnologija še ni pripravljena in so dali prednost bencinskemu motorju.

Avtomobilizem.com (Vir: Insideevs. Foto: Volkswagen.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Afeela do konca desetletja s tremi električnimi modeli
Zbogom prstni odtisi, prihajajo neopazni zasloni