Kolesarstvo

Eurosportov strokovnjak: Vingegaardova opozorila so naletela na gluha ušesa

Ljubljana, 05. 04. 2024 13.15 | Posodobljeno pred 25 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Matic Flajšman, Žiga Košec
Komentarji
89

Kolesarski svet je pretresel grozljiv množični padec na 4. etapi dirke po Baskiji, v katerem so jo skupili tudi Jonas Vingegaard, Remco Evenepoel in Primož Roglič, ki spadajo v sam vrh svetovnega kolesarstva. Nesreča je odprla debato o varnosti na kolesarskih dirkah, zato smo se prav o tem pogovarjali z danskim strokovnjakom Petrom Piilom, ki na Eurosportu vodi oddajo Radio Tour.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Vingegaardova opozorila so naletela na gluha ušesa
    02:44
    Iz 24UR: Vingegaardova opozorila so naletela na gluha ušesa
  • Peter Piil o Jonasu Vingegaardu
    00:34
    Peter Piil o Jonasu Vingegaardu

 

"To je bila grozljiva nesreča in seveda bodo vsi, ki so to videli, rekli, da tega ne želimo videti v kolesarstvu. Vemo, da se nesreče dogajajo ves čas, pred tednom dni je na dirki skozi Flandrijo na primer padel Wout Van Aert. Vemo, da je to del kolesarstva. Toda ko se to zgodi toliko vrhunskim kolesarjem hkrati, je to vedno bolj strašljivo, kot če se prevrne samo en kolesar," nam je v uvodu pogovora o nesrečnem dogodku na četrtkovi etapi dirke po Baskiji povedal Peter Piil in dodal: "Videti se da, da je bil tisti ovinek zelo strm in nevaren, na zunanji strani pa je bil betonski jašek, velike skale, drevesa ... Zgodba se je klavrno končala za Primoža, Remca in Jonasa, o komer se trenutno najbolj govori v naši državi, zato se na Danskem trenutno tudi veliko govori o varnosti na kolesarskih dirkah."

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

In kaj lahko organizatorji storijo, da se podobne nesreče ne bi več dogajale? "Vedno se lovi ravnovesje, ker moraš poskrbeti za varnost kolesarjev, ampak veste, da kolesarji želijo zmagati na dirkah, zato se spuščajo v dirkanje s takšno hitrostjo, ki je, kot veste, nora. Kar se da storiti, je, da se pred dirko preizkusi ceste in se prepriča, da ni korenin, da se postavi opozorila. Ovinke se da zaščititi, tudi to smo že videli v preteklosti, lahko pa se postavi vsaj opozorilni trak," je na vprašanje odgovoril danski strokovnjak.

Pred peto etapo je o padcu še enkrat spregovoril Pello Bilbao (Bahrain - Victorious): 

 

"Tri tedne nazaj sem opravil ogled trase in takoj opazil, da je bil tisti zavoj posebej nevaren. Preostali del spusta je bil okej, tisti zavoj pa je bil precej neroden, čeprav je izgledal normalno. Padcu so botrovali še drugi faktorji. Ker pred tem ni bilo zavojev, je glavnina prišla z veliko hitrostjo. Preprosto ni bilo dovolj prostora za vse. Nemogoče je bilo, da bi vsi izpeljali popolno linijo. Na koncu so poškodbe resne, a na srečo ni nihče v nevarnosti. Upam, da bodo vsi okrevali čim prej."

Opozorila naletela na gluha ušesa

"Zanimivo je, da je imel Jonas nedavno sestanek z organizacijo, ki se imenuje Safe Cycling, kje je opozarjal na varnost dirke po Baskiji, tudi druge dirke, a opozoril je ravno na Baskijo. Ta organizacija je dejansko poklicala organizatorje dirke po Baskiji, vendar se niso odzvali. Jonas je to označil za noro in nekaj, kar se ne bi smelo zgoditi, zato je to sedaj velika zgodba na Danskem," nam je zaupal Piil.

Jonas Vingegaard
Jonas Vingegaard FOTO: AP

Danski strokovnjak je dodal, da je nesreča še potencirala debato o varnosti na dirkah: "Mislim, da se varnostna vprašanja pogosto izpostavljajo, vendar očitno ne dovolj. To smo videli lani pri primeru Gina Mäderja, zaradi česar je danski kolesar Michael Valgren začel postavljati vprašanja: Kaj pa varnost? Je podlaga testirana za naše spuste s hitrostjo 100 kilometrov na uro? Bodo zavore delovale ob takšnih silah ali ne? Vem, da se veliko dela na tem področju, veliko organizatorjev dirk se trudi po najboljših močeh. Tako da vsaj tukaj na Danskem veliko govorimo o varnosti in v naši oddaji Radio Tour na Eurosportu pogosto govorimo o varnostnih vprašanjih. Nazadnje, ko smo gostili danskega kolesarja Michaela Morkova, ki je razpravljal o velikosti krmila in kako si kolesarji niso želeli ožjih, temveč so si želeli širših krmil, ker tako lažje upravljajo s kolesom. Govoril je o tem, da je UCI to dejansko izboljšala, tako da se kolesarje upošteva, vendar ne dovolj."

Potem pa nam je voditelj Eurosportove oddaje Radio Tour o farsi z organizatorji zaupal še: "Če se kolesar, kot je Vingegaard izpostavi in se sestane z organizacijo, kot je Safe Cycling, in ta potem skuša stopiti v stik z organizatorjem dirke, je to resno. Poskušali so stopiti v stik z njimi prek klica, elektronskega sporočila, pisali so jim celo na WhatsApp, tako da vedo, da so organizatorji dobili sporočilo, vendar se niso odzvali. In to je problem, ko kolesarji opozorijo na problem, morajo organizatorji poslušati."

Piil je o nesreči, ki je doletela nekatere najboljše kolesarje na svetu, dodal še: "Tukaj imamo poseben primer, ker so bili v nesrečo udeleženi trije najboljši kolesarji na dirki. Če Primoža, Remca in Jonasa ne bo na velikih dirkah, kdo ostane? Ostane Tadej Pogačar, ki je izjemen, a to ni dovolj, tudi on potrebuje konkurenco, da bi lahko na dirkah uprizoril šov. Tako da če se bo kaj pozitivnega izcimilo iz tega, je to razprava o varnosti v kolesarstvu."

Peter Piil
Peter Piil FOTO: Posnetek zaslona

Medtem so iz Visme-Lease a Bike sporočili, da je Vingegaard, ki jo je izmed vseh kolesarjev najbolj skupil, utrpel tudi kontuzijo pljuč in pnevmotoraks.

"O Vingegaardu še ne vemo veliko. Zlomil si je tri rebra in ključnico. Ključnico lahko enostavno popravite, saj veste, kako je. Ne vemo, kako resno je. Imeli smo primer na svetovnem prvenstvu leta 2018 v Rusiji, ko si je na prvi tekmi skupinskega dela danski vezist William Kvist zlomil dve rebri in predrl pljuča. Takrat se je Kvist vrnil na Dansko na zdravljenje, potem pa se vrnil in znova zaigral na svetovnem prvenstvu. Tako da pri športnikih nikoli ne veš, niso kot ti ali jaz," je v pogovoru z Maticem Flajšmanom še povedal Piil.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (89)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Apostol1
07. 04. 2024 21.00
Ni prvič in ne zadnjič. Nekaj časa se govori in nič se ne naredi. Ker se pač ne da kaj dosti narediti.
thedutchman
06. 04. 2024 13.48
+1
to pomeni da so gorski kolesarji pa te downhill mojstri OČITNO veliko boljši vozniki kot teli cestni amaterji,mislm uni grejo med drevesa slalom vozt brez kakih pripomb na varnost plus nagrade so mizerne proti tem balerinam na asfaltu
Fery Zaka
06. 04. 2024 09.23
+0
Ok, naj začnejo voziti samo po ravnem. Še najbolje v krogu na stadionu. Upajmo, da se tako ne bo nikomur nič zgodilo. Pa še v tem primeru se jim bo, vemo kaj gužva dela. Nevarnih ovinkov ni, so le nevarne vožnje skozi ovinek. Zakaj tako vozijo, morajo pa sami vedeti.
pravica1
06. 04. 2024 08.42
+0
Ce so ze prej opozarjali na nevarne odseke, pa mogoce nebi leteli v njih, kot svinja v buce. Dejstvo je, da je prakticno nemogoce zascitit cisto vsak ovinek na taksnih dirkah…
avgust.
05. 04. 2024 21.35
-1
Vsa čast našim dobrim kolesarjem, vseeno pa si želim, da bi bil Roglič tako uspešen v skokih, Pogi pa recimo v košarki, ne bi bilo toliko popoldanskih kolesarjev po naših cestah. Še dobro, da nimamo kakšnih prvakov na skirojih ali pa recimo na tekmah s štirikolesniki, potem bi naše prenatrpane ceste lahko kar za trening proge prekvalificirali.
Lucky
05. 04. 2024 20.36
+1
Kk smo vsi pametn, ko se kej zgodi. Tega ovinka nben niti opazu ne bi, če se 3 pomembni akterji ne bi tam razbil. Z zaščito bi lohk blo pa tkle. Rečmo, organizator ma nagradni sklad 1 miljonček. Nardi sestank in reče, lohk poskrbimo ta varnost, sam bi koštal 800k. Torej za nagrade bo ostal 200k. Pa da vidmo, kdo se bo pol še fural? O varnosti v pelotonu pa nben ne razpravlja.
poper00
05. 04. 2024 21.41
+1
Če bi eden padel in odnesel ostale,bi rekel se zgodi dirkanje je pač nevarno.Nisem še videl dirke kjer bi čez deset kolesarjev posamezno ispadli iz ovinka po suhi cesti.Dejstvo je ,da je bilo nekaj zelo narobe.
aviktora
05. 04. 2024 20.28
-2
Kolesarji vedno bolj norijo.
JAZsemTI
05. 04. 2024 16.51
+6
Ni umetnost postaviti zaščitne blazine kot pri smuku🤔
Josip_L
05. 04. 2024 16.56
+6
StAnalitik
05. 04. 2024 17.10
+12
Samo na nevarnih odcepih bi lahko postavili
puspan
05. 04. 2024 17.49
+6
Saj nihče ne zahteva varnostnih blazin po vsej progi, ampak samo v nevarnih ovinkih!
slayer2
05. 04. 2024 19.37
+3
Tako je,spusti so nevarni in tam bi morali na nevarnih odsekih postaviti opozorila in zaščito!!!
gullit
05. 04. 2024 16.47
+17
Ironično, je tudi Ayrton Senna opozarjal na nevarnosti ter se zavzemal za boljšo varnost voznikov, pod sedežem je še imel avstrijsko zastavo v primeru zmage, v čast pokojnega Ratzenbergerja, pa vsi vemo kako se je končalo. Treba bo nekaj spremeniti ter narediti za varnost kolesarjev, to je dejstvo.
nemski_ovcar
05. 04. 2024 16.30
+6
No kaj sem napisal včeraj. Da so disk zavore krive. "Predsednik francoskega sindikata kolesarjev Pascal Chanteur pa je vse odločevalce v kolesarstvu pozval k pogovoru o varnosti športnikov in sprejetju ukrepov. "Tako ne moremo nadaljevati," vztraja nekdanji profesionalni kolesar, ki obsoja predvsem uporabo kolutnih zavor, za padce pa posredno krivi tudi lobi proizvajalcev koles."
petka5
05. 04. 2024 16.52
+5
kar vse bo - kolesa so hitrejša lažja, zavore druge, zraven pa še ta mlada generacija, ki se prav postavlja z neustrašnim dirkanjem, ki naj bi bilo atraktivno... preberi si kaj je MVDP povedal... prav ima... večji del nevarnega kolesarstva danes naredijo kolesarji sami
nemski_ovcar
05. 04. 2024 17.00
+10
Petka5. Kolesa niso nič lažja. Pantani je imel leta 98, kolo težko 6,96km ..Vine ima nekaj čez 7kg
nemski_ovcar
05. 04. 2024 17.15
+3
DaveKodryn
05. 04. 2024 16.16
+9
Neverjetno, da je kolesarstvo "bolj nevaren" sport kot pa npr. MotoGP ali pa F1..vsaj kar se tice poskodb..ce ste videli npr. nesreco Grosjeana v Bahrainu 2020..jo je fant odnesel brez vecjih poskodb..
Maxx365
05. 04. 2024 18.42
+5
Ko kolesar z 80-100 km v ovinku zleti s ceste in pri tem nima varnostnih pasov, varnostne blazine, varnostne kabine, pravzaprav nobene fizične zaščite okoli sebe... je lahko bistveno bolj kritično kot v F1, v motoGP pa tudi ne dirkajo s hribov v dolino, kot t počnejo kolesarji
uporabnica1
05. 04. 2024 16.06
+5
Tu je več dejavnikov. Riziko in pa nezaščitene ceste. To, da organizatorji niso poslušali Jonasa je bedarija. Boli njih za varnost je pa tudi res da se vsakega ovinka enostavno ne da zavarovati. Ne mislim, pa da bo konkurenca slaba na Touru. Tadej in Primož bosta, Remco bo tudi (dovolj časa ima, da si zaceli ključnico), tudi Jonas bo okreval, to so prof športniki kjer gredo rehalibitacije hitreje, seveda pa bo Jonas zaradi tega v slabši formi kot lani.
Josip_L
05. 04. 2024 16.59
+13
Tudi Tadej je bil lani poškodovan, pa so se eni delali norca, ker je na TDF bil SAMO drugi.
ArseneLupin
05. 04. 2024 18.08
-1
no, zato pa je treba te bedake spravit pred kazensko in odškodninsko odgovornost in jih oguliti do "gat!"
slayer2
05. 04. 2024 19.42
+3
Dejstvo je,da Remco in predvsm Jonas ne bosta 100% pripravljena,za Jonasa celo dvomim,da se bo sestavil do Toura,za Remca pa vemo,da mu že tako ali tako težki in dolgi klanci predstavljajo težave,tako da ima Pogačar izjemno priložnost,da ponovi Pantanijev podvig iz leta 1998, ko je osvojil tako Giro kot TDF!!! Moje skromno mišljenje.
slayer2
05. 04. 2024 19.52
+1
Ravnokar sem prebral,da ima Jonas dodatne težave citiram: "Nadaljnji pregled v bolnišnici je pokazal, da je utrpel tudi kontuzijo pljuč in pnevmotoraks," so povedali. "Trenutno je v stabilnem stanju, a ostaja v bolnišnici," so še dodali.
mikica247
05. 04. 2024 15.36
-37
Men se zdi da Roglic ne zna voziti kolesa. A ima kolesarski izpit, ga je naredil v OŠ?
DaveKodryn
05. 04. 2024 16.12
+24
Ob tako neumnem komentarju se sprasujem, ce si sploh koncal OS?!?! Res ti more dogajat u glavi, da gres napisat kaj taksnega..vem, da ima vsak svoje mnenje, ampak tole je...skoda besed!!
petka5
05. 04. 2024 16.56
+6
jaz pa tebe vprašam kakšni so tvoji dosežki na kolesu, s katerimi dokazuješ sposobnost vožnje... Primož jih ima cel kup in to na svetovni profi ravni... pa ti, ki se tako hvališ in druge tako ponižuješ... in kako absurdno ne opaziš,da pri tem največ o sebi poveš - in to ne pozitivnega.
StAnalitik
05. 04. 2024 17.11
+8
mikica247 v ponedeljek ne bo lizike.Nisi ok.
Maxx365
05. 04. 2024 18.48
+3
A potem ne znajo vozit kolesa tudi Remco, Jonas, Tadej, Kamna, Froome, če naštejem samo najboljše? Pa še na desetine tistih, ki vsako leto padejo in se polomijo na različnih dirkah in na pripravah. Verjetno ni kolesarja, ki ni kdaj v življenju padel s kolesom, a troli pljuvate samo po Primožu.
JJ11
05. 04. 2024 15.25
+1
In sedaj dvoboj na touru
JJ11
05. 04. 2024 15.24
+10
Je pa res,da tisti balvani in betonski jaški...tam bi morali nekako zavarovati zadeve.
JJ11
05. 04. 2024 15.23
+8
Pač, če te je strah ne greš 100km/h in ja jeba, če se ti odpeljejo...isto je v smučanju
Napolitane
05. 04. 2024 15.19
+17
Sem treniral kolesarstvo in vsak ki se vsak kolesar ki se pripravlja na nek boljši rezultat na tekmah bo že na treningu šel na maksimum. Na tekmah je problem gužva in zapiranje prostora in potemtakem so ovinki pri spustih zelo nevarni. Pri treningih pa je cesta odprta tudi za ostali promet, trenira se na polno razen regeneracijski voženj in zopet lahko pride do nesreč.
Maxx365
05. 04. 2024 18.49
+3
Tega niso sposobni razumeti samo tisti, ki se nikoli v življenju niso peljali s kolesom dalje kot pa do bližnje trgovine po kruh in mleko.
petka5
05. 04. 2024 15.05
+11
a se pravi, ni opozoril točno na to dirko, ampak na druge tudi... vprašanje o čem natančno je bilo govora, ali je bilo zgolkj samo splošno o varnosti... in še enkrat - zakaj ni vztrajal in bil prej glasen,da opozarja na nevarnosti in ga nihče ne posluša??? ne razumem zakaj ??? Če v več mesecih te nihče ne sliši, pa se ja prej oglasiš? Ali so to zdaj razočarani Danci dali ven - ker kao o tem je zdaj govora na Danskem... da to zdaj šele pride ven je nemaloooo čudno, in si mislim,da če Jonas ne bi bil na tleh in poškodovan, bi tudi še naprej vse tiho bilo.
Hi-MAN
05. 04. 2024 15.04
-6
To pogi ma šanse
DaveKodryn
05. 04. 2024 16.19
+2
Mislim, da je letos TDF ze odlocen, ce bo vse ok.do.takrat z Pogijem seveda..lahko tudi, da se zgodi kaksna rekordna zmaga kar se casov tice..
kozmonavt123
06. 04. 2024 08.15
+1
slohren
05. 04. 2024 15.04
+4
Očitno, kolesarstvo tam ni zaželeno, strokovnjaki imajo v ovinku na uvozih kamne-skale, namesto bal??!! 🫣🤔