Najprej blagi, nato priključni hibrid

Mercedes GLC v tretji generaciji dobiva električno pomoč.
Fotografija: Najbolje prodajani mercedes je vstopil v hibridno dobo. FOTO: Gregor Pucelj
Odpri galerijo
Najbolje prodajani mercedes je vstopil v hibridno dobo. FOTO: Gregor Pucelj

Prvi GLC je leta 2015 nasledil škatlastega GLK in naj bi bil med Mercedesovimi športnimi terenci ekvivalent limuzini razreda C. Leta 2020 je sledila rahla prenova, zdaj pa, kot tretja generacija, konkretna pomladitev, ki prinaša vrsto novosti.

Da bomo vedeli, s kakšnim vozilom imamo opravka, povejmo, da je GLC v zadnjih dveh letih najbolje prodajani mercedes-benz – doslej so jih po vsem svetu prodali že več kot 2,6 milijona – zato so se prenove lotili posebej previdno. Pod vodstvom Roberta Lešnika so novincu namenili subtilne spremembe, ki ustvarjajo ravnovesje med za mercedese značilno eleganco in terensko zmogljivostjo.

Njegovo zunanjost zaznamujejo gladke linije in kljub nesporni terenski pojavi dober količnik zračnega upora 0,29. Od predhodnika je tudi za šest centimetrov daljši (dolžina 4716 mm), malenkost nižji in s prav tako nekoliko daljšo medosno razdaljo; s 600 litri v osnovni postavitvi je za 50 litrov večji kot doslej tudi prtljažni prostor.

Tudi pogled od zadaj pokaže čiste linije, ki prispevajo k oblikovni brezčasnosti. FOTO: Gregor Pucelj
Tudi pogled od zadaj pokaže čiste linije, ki prispevajo k oblikovni brezčasnosti. FOTO: Gregor Pucelj

A spremembe na zunanjosti so le manjši del novega paketa, v ospredju so novi motorji, ki so do zdaj vsi hibridni. Ob prihodu na slovenski trg sta na voljo dva dvolitrska bencinska motorja (GLC 200 4matic s 150 kW/204 KM in 300 4matic s 190 kW/258 KM) in prav taka dizla (220 d 4matic s 145 kW/197 KM in 300 d 4matic s 198 kW/269 KM). Vsi štirje so v izvedbi blagega hibridnega pogona (48 V), po zatrjevanju proizvajalca v povprečju vsi štirje porabijo liter goriva manj kot predhodniki. Motorji so serijsko povezani z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom in imajo štirikolesni pogon.

Sredinski 12,3-palčni zaslon ima obliko tabličnega računalnika. FOTO: Gregor Pucelj
Sredinski 12,3-palčni zaslon ima obliko tabličnega računalnika. FOTO: Gregor Pucelj
Konec leta pa bosta na voljo še bencinska priključna hibrida (GLC 300 e 4matic z 230 kW/313 KM in 400 e 4matic z 280 kW/381 KM), opremljena z elektromotorjem z močjo 100 kW in baterijo s kapaciteto 31,2 kWh. Kot obetajo, bo GLC kot priključni hibrid zgolj na elektriko lahko prevozil vsaj 100 kilometrov, kar zna biti konkretna prednost pred podobnimi vozili, ki na elektriko v veliki večini prevozijo le okrog 50 kilometrov. Pomembno je tudi, da bo mogoče povsem prazno baterijo na polnilni postaji z močjo 60 kW napolniti v pičlih 30 minutah. Vsekakor bomo to z veseljem preverili, ko bomo priključnohibridnega GLC dobili na daljši preizkus.

Voznikovo delovno okolje: odličen večfunkcijski volanski obroč in dva zaslona. FOTO: Gregor Pucelj
Voznikovo delovno okolje: odličen večfunkcijski volanski obroč in dva zaslona. FOTO: Gregor Pucelj

Za varnost skrbi izboljšan paket asistenčnih sistemov, med drugim aktivni zavorni sistem samodejno zavre pred stoječim vozilom do hitrosti 100 km/h. Armaturna plošča je povsem digitalizirana, sestavljena iz dveh zaslonov. Mercedesov vmesnik MBUX podpira tudi glasovno upravljanje, pisna navodila pa so v slovenščini. Med za vožnjo pomembnimi novostmi omenjam nove digitalne žaromete (digital light), ki so ob serijskih v LED izvedbi na voljo za doplačilo. Dejansko niso le žarometi, pač pa kar nov komunikacijski kanal, saj med drugim kot projektor rišejo znake za opozorila na cesti (snežinka, delo na cesti …) pred voznikovimi očmi.

Novemu GLC so prav tako izboljšali vzmetenje, ki je že serijsko športno, za doplačilo pa si lahko omislite zračno vzmetenje airmatic s krmiljenjem zadnje preme, kar pri majhni hitrosti izboljša okretnost, pri veliki pa lego na cesti. Opcijsko je na voljo terenski paket (off-road). V tem primeru je vozilo 20 milimetrov bolj oddaljeno od tal, boljša je tudi zaščita podvozja. Če je GLC opremljen s 360-stopinjsko kamero, ima lahko funkcijo »prozornega motornega pokrova«, saj voznik na zaslonu lahko spremlja dogajanje tik pred in pod vozilom.

Na zadnjih sedežih vladata (pričakovana) prostornost in udobje. FOTO: Gregor Pucelj
Na zadnjih sedežih vladata (pričakovana) prostornost in udobje. FOTO: Gregor Pucelj

Novinec je nekoliko dražji od predhodnika. Pri slovenskem uvozniku sicer pravijo, da ima že v osnovnem paketu precej več opreme kot doslej. Za vstopni GLC 200 4matic boste odšteli najmanj 61.900 evrov, za najdražji priključni hibrid GLC 400 e 4matic pa 79.900. »Bomboni« s spiska doplačljive opreme vse skupaj lahko še krepko zasolijo.

Komentarji: