Izpostavljeno
Najbolj brano
Dolenjska
torek, 21. maj 2024
10:00 Akademija cvičkovega turizma, Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto
12:00 Maturantska četvorka, Glavni trg Novo mesto
12:00 Delavnica - Digitalni torek: Ogled filmov preko spletnih portalov Baza slovenskih filmov in Kanopy, Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto
16:00 Pogovor Ker vem za smrt, sem zaljubljen v življenje, Slovensko društvo Hospic Novo mesto
16:30 Družinski dan - Lučkarijada, Športni park Breza Dolenja Straža
VečBela krajina
torek, 21. maj 2024
17:00 - 19:00 Svetovalna točka Pokolpje, knjižnica Semič
18:00 Skupna razstava Talenti – razstave mladih likovnikov, Upravna enota Črnomelj
sreda, 22. maj 2024
08:30 Parada učenja 2024 - Poklicijada, Griček in ZIK Črnomelj
15:00 - 18:00 Test hoje na 2 km, pri cerkvi Trata
16:00 Zaključek Župančičeve bralne značke, DSO Črnomelj
VečPosavje
torek, 21. maj 2024
18:00 Letni koncert MeMPZ Gimnazije Brežice, Viteška dvorana Brežice
sreda, 22. maj 2024
12:00 - 12:45 Parada učenja: Trapisti v Rajhenburgu, Grad Rajhenburg Brestanica
13:00 - 13:45 Parada učenja: voden ogled razstave Življenje družbene delavke, Mestni muzej Krško
15:00 - 18:00 Parada učenja: ustvarjalna kotička ob razstavah Trapisti v Rajhenburgu in Rezi Pirc: Življenje družbene delavke, Ploščad pred KD Krško
17:00 Odprtje slikarske razstave ''Ustvarjalna zadrga'', avla UE Brežice
Več16.9.2022 | 19:00
Spoštovani,
v novomeški Galeriji Simulaker v petek, 16. septembra 2022 ob 19. uri odpiramo samostojno razstavo slikarke Neže Perovšek z naslovom Max capacity - Mixed reviews.
Umetnica predstavlja izbrana dela iz obdobja zadnjega leta in pol, v katerih nadaljuje raziskovanje svojega osebnega arhiva in kompulzivnega zbiranja vizualnih materialov.
Otvoritev razstave:
Neža Perovšek: Max capacity – Mixed reviews
Galerija Simulaker, Vrhovčeva ulica 1, Novo mesto
Neža Perovšek: Max capacity - Mixed reviews
Slikarska razstava
16. september 2022–8. oktober 2022
Odprtje razstave: petek, 16. september 2022, ob 19. uri
Neža Perovšek se s slikarstvom ukvarja z miselnostjo arhivistke ter na ta način raziskuje človeško naravo kopičenja stvari. Celoten proces ustvarjanja se opira na kompulzivna dejanja zbiranja, risanja ter nenehnega internega pretakanja informacij. Grajenje podobe ni nikoli logično ali predvidljivo, vedno je odvisno od naključnih kombinacij referenčnih podob. Dela se začnejo s seštevanjem posameznih vizualij, stalnim grajenjem podobe, pri prenosu z digitalnega na fizični nosilec pa se informacije počasi izgubljajo, preobrazijo in še dodatno oddaljujejo od izvora.
Revna podoba ne priča več o tisti pravi stvari, izvornem izvirniku. Namesto tega priča o svojih realnih pogojih obstoja: mrgoleči cirkulaciji, digitalni razpršenosti, razdrobljeni in prilagodljivi temporalnosti. Priča tako o uporu in apropriaciji kot o konformizmu in izkoriščanju.
Slikarstvo je v zadnjih dekadah doživelo transformacijo, ki jo je povzročilo množično prenašanje podob prek različnih medijev. Slednji so postali pomembni dejavnik pri ustvarjanju in razumevanju sodobnega slikarstva, saj se umetnice_ki s podobami ne ukvarjajo več le na platnu, temveč vse pogosteje uporabljajo grafične programe in najrazličnejše algoritemske funkcije, ki omogočajo tudi vse večjo avtomatizacijo dela. Slikarji_ke tako v realnem času vidijo, kako bodo njihove slike izgledale na platnu ali na drugih nosilcih.
Čeprav goji slikarstvo Neže Perovšek neizpodbitno vez do revnih in najdenih podob, je do teh potrebno vzpostaviti primerno distanco. Da razumemo njeno umetniško prakso, je potrebno, da sodobnega slikarstva ne obravnavamo kot odmik od preteklosti, temveč kot del kontinuuma. To seveda ne pomeni, da je slikarstvo kot tako brez zgodovine. Nasprotno, ta medij je globoko prepleten s svojo preteklostjo. Vendar pa ta ni linearna in zato ne predstavlja zgodbe o napredku ali nazadovanju. Namesto tega se znotraj medija dogajajo nenehne spremembe in razvoj. Prav zaradi tega je sodobno slikarstvo vznemirljivo in vitalno, saj je neprekinjeno v obtoku in vedno v procesu nastajanja.
Adrijan Praznik
Neža Perovšek (1996, Ljubljana) zaključuje magistrski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer je leta 2019 tudi diplomirala. V letih 2018 in 2019 se je samostojno predstavila v galeriji DobraVaga ter sodelovala na več skupinskih razstavah v Sloveniji (RAVNIKAR GALLERY SPACE, Galerija Alkatraz, Layerjeva hiša, Mala galerija BS, …) ter v tujini (Fish Factory, Velika Britanija in Improper Walls, Avstrija). Leta 2021 se je samostojno predstavila v galeriji DLUL v Ljubljani. Septembra 2021 ji je bil dodeljen atelje kreativnega centra Poligon, spomladi 2022 pa je bila rezidentka odprtega ateljeja v DobriVagi.
Povezane objave
Ocene komentarjev