Poraba 18,7 kWh/100km Največja hitrost 160 km/h Cena 62.063 eur
Plusi
  • soliden doseg
  • poraba
  • delovanje glasovnega upravljanja
  • odlična zadenjska kamera
  • vozne lastnosti
  • serijsko vgrajena toplotna črpalka
  • stopnje regeneracije
Minusi
  • brez radarskega tempomata pri dani ceni
  • težaško zapiranje vrat
  • vprašljivi posamezni zunanji oblikovni detajli (npr. sprednja maska)
  • nekateri ceneni elementi znotraj (npr. škripajoči ročaji vrat)
  • neudobno sedenje zadaj
  • majhen prtljažnik

Ko govorimo o zvezdah električne mobilnosti, verjetno marsikomu pride najprej na misel … Tesla. Vendar pa želijo pri znamki Mercedes-Benz z linijo električnih vozil, ki sliši na ime EQ, to dodobra spremeniti ter vsaj malce zatresti hlače najbogatejšemu Zemljanu. A se vseeno zdi, da bo moralo biti cepljenih še kar nekaj atomskih jeder v Krškem ter skurjenih kar nekaj vagonov lignita v Šoštanju, preden se bo Nemcem uspelo vsaj malce približati prodornim Američanom. To dokazuje že njihov najcenejši primerek v ponudbi, ki nekako ne premore tiste prepotrebne karizme, ki odlikuje Tesline avtomobile. Mercedesove »Tesle« tako vsaj še nekaj časa ne bodo imele enakega kultnega statusa kot Modrijani na gasilskih veselicah.

Eko, eko … EQ

Elektrika prihaja. Električna prihodnost v avtomobilizmu se zdi vsaj toliko neizogibna kot menjava vodstvenih kadrov v državnih podjetjih po vsakokratnih državnozborskih volitvah. Zato ne čudi, da dandanes skoraj ni več avtomobilskega podjetja, ki ne bi imelo vsaj enega baterijsko električnega modela v ponudbi.

MB EQA 31

Za enega večjih pretresov v svetu elektro mobilnosti je vsekakor poskrbel že pred časom Elon Musk s svojo Teslo, saj je ustvaril – podobno kot nekdaj Jobs pri Applu – pravi kult med kupci. Ter dokazal, da je lahko elektrika v avtomobilih uporabna ter celo zabavna. Tako je znamka Tesla dandanes lahko zgled prenekateremu proizvajalcu, še posebej pri sami učinkovitosti proizvodnje (slednje so sicer besede prvega moža Volkswagna), k čemur teži tudi nemški Mercedes. Pa četudi – roko na srce – tega seveda nikakor ne bodo priznali na glas!

Kakorkoli že, z linijo EQ, pri kateri se je najprej pojavil srednje velik športno uporabni križanec EQC, tako tudi najstarejši avtomobilski proizvajalec pričenja odprt boj v svetu popolne električne mobilnosti. Z željo, da bi pustil tudi v tem segmentu močan pečat, kakor mu je to uspelo že z ostalimi modeli (npr. E, S, G). Pa mu to z dosedanjo paleto električnih vozil lahko tudi uspe?

MB EQA 08Vstopnico v Mercedesov svet baterijskih vozil predstavlja model EQA, ki sicer ni nič kaj drugega kot dodobra preoblečen GLA, zaradi česar pušča malce mešane občutke. Hja, od tolikanj renomiranega proizvajalca, kot je Mercedes-Benz, bi pač lahko pričakovali malce več kreativnosti pri električarjih, še posebej, ker je govora o čisto posebni liniji vozil (EQ). Saj za vraga ne govorimo o kakšnem plebejskem Renaultu! Za ne najbolj posrečen element se obenem izkaže sprednja maska, ki je zaradi boljše aerodinamike (0,28) izgubila … lepoto, pri čemer tudi zadnja sredinska osvetljena linija ne spada ravno med največje estetske dosežke. Lešnik je vsekakor že imel boljše dneve.

Vsakodnevna uporabnost

MB EQA 26

Ker govorimo o električno gnanem avtomobilu, ki je povsem imun na vladne regulacije pogonskih goriv, je bilo seveda poglavitno vprašanje, kako daleč se lahko odpeljem z njim? Litij-ionski baterijski sklop (5 modulov z 200 celicami), neto kapacitete 66,5 kWh, pri najšibkejši verziji (oznaka 250) sicer omogoča v idealnih razmerah več kot 400-kilometrski doseg, ki pa se mu je moč tudi v praksi brez večjih odrekanj približati. Nenazadnje tudi zaradi precej spodobne porabe elektronov, ki je tokrat znašala manj kot 19 kWh/100 km, res pa se je na avtocesti (hitrost okrog 130 km/h) zvišala na vrednost okrog 23. Baterijo je sicer moč napolniti na domači polnilnici (11 kW) v dobrih 6 urah, medtem ko boste na hitri (100 kW) čakali zgolj slabe pol ure, da se napolni do (primernih) 80 odstotkov.

Najbolj osnovno verzijo elektrificiranega Mercedesa, ki sicer stane kar 55 tisočakov (!), sicer poganja elektro-agregat z močjo 190 KM, ki zelo konkretno premikajo dobri dve toni težko vozilo. Linearno podajanje moči, tolikanj značilno za električne avtomobile, še kako pride prav med semaforskimi pospeševanji sredi mesta, res pa ni nikdar preveč eksplozivno, da bi vas moralo skrbeti na spolzkih podlagah. Od avtomobilov s tovrstnim pogonom smo namreč velikokrat vajeni, da imata sprednji kolesi zaradi obilice navore, ki je na voljo takoj, precej dela, zaradi česar se obnašajo na mokrih cestah kot poblazneli kozlički.

MB EQA 20Za precej uporabno zadevščino se obenem izkaže večstopenjski sistem regeneracije, ki ga je moč upravljati prek obvolanskih ročic in je pri najbolj intenzivni stopnji delovanja celo toliko učinkovit, da je avtomobil možno voziti zgolj z eno stopalko. Je pa regeneracija pri omenjeni stopnji tako močna, da bi znal imeti marsikateri neizkušen voznik precejšnje težave, ko bi ga pričeli sopotniki zbadati zaradi njegovega vozniškega znanja. Priznam, da me je opazen pojemek, ki ga ponuja najbolj intenzivna stopnja regeneracije, presenetil kar nekajkrat.

Po stari Mercedesovi navadi najbolj naelektren GLA v ponudbi ne razočara in se ponaša z zelo suverenimi voznimi lastnostmi. Volan je pričakovano odličen, podvozje pa soliden kompromis med udobjem in dinamiko, čeprav malce bolj čvrsto nastavljeno. Ga je užitek zapoditi tudi med ovinke? Presenetljivo, da! A bi za kaj bolj konkretnega raje posegel po močnejših, štirikolesno gnanih različicah (npr. 350 4MATIC s kar 292 »konji«).

Hey, Mercedes!

MB EQA 13

Najmanjši Mercedesov električni športni terenec sicer znotraj ne ponuja nič drastično drugačnega od svojega konvencionalno gnanega brata, na voljo so zgolj nekatere malce bolj »trajnostne« rešitve (npr. kombinacija usnja z materialom iz recikliranih PET steklenic). Še največja razlika se pokaže zadaj, kjer se bodo zaradi spodaj nameščene baterije potniki pritoževali nad ne najbolj udobnim sedenjem (nepričakovano nizko postavljena klop), ter seveda v prtljažniku. Le ta posrka vase zgolj povprečnih 340 litrov, pa še te zasedejo polnilni kabli – pa četudi so spravljeni v lične torbe. Žal manjka kašen primeren shranjevalni prostor za kable spredaj, kar sicer ponuja najbližja konkurenca (ja, ugotovili ste, tudi Tesla).

Vsa ostala notranja arhitektura je znana že iz modela GLA/GLB, kar prinaša tudi sistem MBUX z odličnim glasovnim upravljanjem (Hey Mercedes), prijetno 64-barvno ambientalno osvetlitev ter posamezne škripajoče elemente (npr. ročaji vrat), ki pa nekako ne spadajo v tako drago vozilo. In zakaj pri dani ceni ni na voljo vsaj še radarski tempomat, če že hlajenih sedežev ni?

Sij električne zvezde

MB EQA 03Pri najbolj znani avtomobilski zvezdi v vsej nam znani galaksiji z velikimi koraki stopajo v svet elektromobilnosti. Res svoje prave adute kažejo šele pri admiralskih ladjah (EQS), kar pa nikakor ne pomeni, da ne bi mogli znamkine odličnosti prezentirati tudi pri osnovnih modelih.

Model EQA je sicer zelo korekten avtomobil, če bi govorili o kakšnem … korejskem proizvajalcu. A ker je govora o znamki Mercedes-Benz, vseeno pričakujemo tudi pri baterijsko električnih modelih malce več unikatnosti in pionirske filozofije in ne zgolj hitrih rešitev na osnovi že obstoječih modelov. Na takšen način kultnega statusa, kot ga ima znamka Tesla, Mercedes pač ne bo ustvaril. Le-ta pa je še kako pomemben v prihajajočem svetu trajnostne mobilnosti. Ne zgolj premijska cena.

Tekst in foto: Urban Acman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Že najšibkejša motorna opcija velja za zelo prepričljivo, še posebej zaradi večstopenjskega sistema regeneracije ter možnosti polnjenja na hitrih polnilnicah (100 kW).
    10
  • Notranjost
    Iz »bratskega« modela GLA poznana notranja arhitektura se ponaša z odlično ergonomijo, kupom najsodobnejših rešitev ter odličnim sistemom MBUX. Ne najbolj prijazno sedenje na zadnji klopi ter dokaj skopo odmerjen prostor v prtljažniku.
    8
  • Opremljenost
    Pri dani ceni, ki ni ravno najmanjša za osnovni Mercedesov električni model, bi nekako pričakoval, da se bo vsaj radarski tempomat znašel med osnovno opremo.
    9
  • Vozne lastnosti
    Z ovinki se dobri dve toni težko Mercedesovo športno uporabno vozilo presenetljivo spretno spopada ter neprestano daje občutek lahkotnosti in dinamičnosti. Odlično podvozje ter volanski mehanizem.
    10
  • Gospodarnost
    V primerjavi s konvencionalno gnanimi verzijami modela GLA cenovni pribitek morda ni toliko bizaren kot pri nekaterih drugih znamkah. Zelo spodobna poraba.
    6
  • Zmogljivost
    190 električnih konjev, ki so na voljo pri osnovni verziji, sicer ne premetava od eksplozivnosti, a s svojim zveznim podajanjem moči dajejo občutek, da jih je več, kot jih je v resnici.
    8
  • Sklep
    Vstopnica v svet Mercedesove električne mobilnosti res ne ponuja nekega presežka, saj gre zgolj za predelan športno uporaben GLA, a velja za zelo korektno električno vozilo. A vendarle: je to tudi dovolj v teh časih, ko ponujajo celo nepremijski proizvajalci precej bolj ekstravagantne in avantgardne izdelke?
    8.5

Tehnični podatki vozila

baterije Li-ion (66,5 kW)
cena osnovnega modela (€) 54.900
cena testnega vozila (€) 62.063
dolžina × širina × višina (mm) 4.463 x 1.834 x 1.620
dovoljena masa vozila (kg) 2.470
elektromotor asinhronski s stalnimi magneti
garancija (splošna/prerjavanje/mobilna) 2/12/30
masa praznega vozila (kg) 2.040
medosna razdalja (mm) 2.729
menjalnik/pogon enostopenjski / spredaj
največja hitrost (km/h) 160
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 140/190
največji navor (Nm pri vrt/min) 375
napake med testom brez napak
osnovna cena vozila (€) 54.900
pnevmatike 235/50 R19
poraba električne energije (kWh/100km) 15,7 (WLTP)
poraba goriva na testu (l/100 km) 18,7 kWh/100km
pospešek 0-100 km/h (s) 8,9
prostornina prtljažnika (l) 340
vrsta motorja elektromotor
zavore spredaj/zadaj kolutne/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

3 komentarjev za "Najmanjša električna zvezda"


1 leto 9 meseci nazaj

Meni je najbolj butasto, pri vseh EV vseh znamk, da ne znajo teh kablov spakirat na nek normalen način.
Še pri sesalcu za 20€ se kabel lepo elegantno zvije in pospravi neopazno. Tu pa kupiš avto za 50.000€ in izpadeš kot popoldanski fušar. 🙂
Neverjetno, čudno da še ni rezervno kolo kar tako vrženo v prtljažnik.

1 leto 9 meseci nazaj

Zgleda kot da je šel Robert Lešnik na dopust za par dni in so mu v vetrovniku zamenjal avto.

wildbliw
1 leto 9 meseci nazaj

Na videz bolj Kia od same Kie.

 
Kalibracija
Mešanica