Gospodarstvo

Novi ponudbi za železniško postajo v Ljubljani še vedno krepko nad 200 milijonov

Ljubljana, 29. 04. 2024 08.12 | Posodobljeno pred 16 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Na drugo javno naročilo direkcije za infrastrukturo za izbor izvajalca gradnje nove železniške postaje v Ljubljani sta ponovno prispeli dve ponudbi. Nižjo v višini nekaj manj kot 247 milijonov evrov z davkom je oddal konzorcij z družbo SŽ-Železniško gradbeno podjetje na čelu. Družba VOC Objekti bi dela opravila za 259,6 milijona evrov.

Potniški center Ljubljana Emonika
Potniški center Ljubljana Emonika FOTO: Luka Kotnik

Brez davka na dodano vrednost sta ponudbi vredni skoraj 202,5 milijona evrov oz. nekaj več kot 212,8 milijona evrov, je razvidno iz objave na portalu javnih naročil. Obe ponudbi presegata ocenjeno vrednost, ki jo je direkcija na razpisu, objavljenem v začetku marca, postavila pri nekaj več kot 173,3 milijona evrov brez davka oz. okoli 211,4 milijona evrov z davkom.

Direkcija je prvi razpis za osrednji del prenove ljubljanske železniške postaje objavila novembra lani. Že takrat sta ponudbi oddala konzorcij SŽ-Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, Kolektor Igin, CGP in GH Holding ter VOC Celje. Ponudba konzorcija je znašala 260,8 milijona evrov z davkom, ponudba VOC Celje pa 295,2 milijona evrov. Brez davka je to pomenilo 203,4 milijona evrov oz. 230,3 milijona evrov.

Direkcija je obe ponudbi na prvem razpisu zavrnila kot previsoki, saj sta še bolj očitno presegali ocenjeno vrednost. To je direkcija takrat zastavila pri 136,6 milijona evrov brez DDV oz. 166,7 milijona evrov z davkom.

Načrti za nov Potniški center Ljubljana
Načrti za nov Potniški center Ljubljana FOTO: MOL

Od gradnje nadhoda in tirne infrastrukture do nove avtobusne postaje

Osrednji del prenove železniške postaje bo predvidoma obsegal gradnjo novega nadhoda s postajno dvorano z dvigali, tekočimi stopnicami ter tekočimi trakovi za hitrejši prehod čez nadhod, ki bo omogočal povezavo za pešce med centrom mesta in Bežigradom. V postajni dvorani so predvideni prostori za prodajo kart, čakalnica za potnike in sanitarije. Skupna površina predvidenih objektov nadhoda s postajno dvorano je 13.665 kvadratnih metrov.

Ob tem je predvidena še nadgradnja tirne infrastrukture, prenova signalnovarnostnih naprav ter rekonstrukcija obstoječega podhoda z razširitvijo za kolesarje ter dostopi na severni in južni strani in gradnjo dvigal za dostop na perone iz podhoda. Predvidena je tudi nadgradnja peronske infrastrukture s prilagoditvami za gibalno ovirane osebe.

Del prenove je tudi nadvoz nad Dunajsko cesto.
Del prenove je tudi nadvoz nad Dunajsko cesto. FOTO: Luka Kotnik

Medtem že poteka prva faza nadgradnje največje železniške postaje v državi, ki je tudi nepogrešljiv člen železniškega omrežja v državi. Gre za gradnjo nadomestnega in razširjenega železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto s spremljajočimi deli na tirni infrastrukturi.

Obenem naj bi v kratkem na območju železniške postaje stekla tudi gradnja na 350 milijonov evrov ocenjenem komercialnem projektu Emonika, kjer je prek družbe Mendota investitor madžarska bančna skupina OTP. Sledila bo tudi gradnja nove avtobusne postaje, kjer so investitor Slovenske železnice, prihodnjih nekaj let pa bo območje tudi veliko gradbišče, ko gre za obnovo komunalne in cestne infrastrukture.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (129)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

snupy1
30. 04. 2024 12.46
+3
Največ prahu pa novinarjo dvigajo zarad neke stavbe na Litiski za 7mio€. Banda lopovska na železnici pa taisti čas zapravlja miljarde za neke obnove postaj. Pa še vedno bodo vozili 50 km/h.
Grma53
30. 04. 2024 12.05
+5
Za ta denar bi kitajcizgradili Ljubljansko, Novo goriško in Jeseniško postajo. A kaj, ko so komunist pred leti sklenili, da je bolj pošteno, če nas ropajo domači tajkuni, kot tujci. Pa še za provizije se je lažje zmeniti med poznanimi
?rni Ov?ar
30. 04. 2024 12.42
-2
V SDS-u največ originalnih komunistov!!!!!
yanay
30. 04. 2024 11.56
+3
V ceno, ki je krepko višja od predvidene, so vštete provizije za strice iz ozadja, ki pa so obarvani z vsemi barvami. Za tiste, ki so jih pozabili, bodo pa uporabili še anekse!
Sickomania
30. 04. 2024 10.04
-1
Ceste naj popravijo pa ne bomo rabili železnice
Filip Iskra
05. 05. 2024 11.22
+1
ap100
29. 04. 2024 20.57
+2
a za postavitev nadstreška nad starimi betonskimi dežniki in beljenje sten?
borjac
29. 04. 2024 17.48
+2
Dejstvo je samo eno, in to je, da je Eu zaradi politike in pritiskov ZDA politično izločila Kitajske gradbenike iz konkurence, samo pri Pelješkem mostu je Hrvatom uspelo to izigrati, pa so jih že pri obnovi Reške Luke Američani blokirali, tako da je ostal teren odprt za Evropsko, Slovensko in balkansko gradbeno mafijo, ki se kartelno dogovarjajo za visoke cene in tako ogromno zaslužijo, seveda pa so zraven pri polnjenju žepov prisotni tudi skorumpirani politiki, pri drugem tiru Kitajcev niti na razpis nismo pustili, če bi drugi tir gradili Kitajci, bi ga imeli že zgrajenega in to po precej nižji ceni, to so dejstva, Kitajci so najboljši graditelji infrastruktur na svetu, in Kitajce se je politično blokiralo, kako je že tista pravljica da je v Kapitalizmu trg odprt konkurenci in podobne demokratične budalaštine .......
flojdi
29. 04. 2024 16.01
+4
Jest vedno lohk pridem in z vlakom in z busom v lj./ a me bodo pol teleportiral ?
Potouceni kramoh
29. 04. 2024 15.44
+7
Bo pa nova železniška štacjon imela streho posuto z diamanti in zlate žlebe tko da zvišana cena še prenizka.
G. Papež
29. 04. 2024 15.28
+6
Na parceli sicer še nimam hiše, vode in elektrike, ampak bom pa uredil potko k hiši. Tak nekako na kratko.
G. Papež
29. 04. 2024 15.26
+2
Prvi mandat Svobode prenova železnic, v drugem pa avtobusnih postaj. Pa pravi Janša, da nimajo vizije. Pha.
G. Papež
29. 04. 2024 15.22
+2
Glede na Jesenice in Novo Gorico je pa poceni.
M_teoretik
29. 04. 2024 15.01
+6
Gradi sd naj le še tisto kar sofinancira EU, zarad kontrole. Bruselj se težje nateguje!?
Rdečimesečnik
29. 04. 2024 15.00
+14
Take so cene v svobodi material x5 ljudje x3 davki x3 provizije x10 plešemo
SEJBOBOL
29. 04. 2024 14.51
+10
Nikol več ne bo teh miljonov konec ... Z njimi delajo kot s smetmi ....
mackon08
29. 04. 2024 14.37
+12
Ni problem če bi bilo to 220 milijonov, ampak bo na koncu milijarda in 220 milijonov.
olafur
29. 04. 2024 14.32
+2
da ne bi slučajno sprejeli katero koli previsoko ponudbo, tudi, če gre EU denar v nepovrat. Bando gradbeno je treba naučit, da je kralj investitor ne izvajalec. Se pač čakajo boljši časi ali pa nižje ponudbe.
biggbrader
29. 04. 2024 14.14
+9
Pa kam bo šla Alenka z vsem tem denarjem ?!
2mt8
29. 04. 2024 14.08
+11
Ok, pač povejte da bo 10 milijard in od tega 10% provizije. Naj vam ne bo nerodno, saj tega smo že vajeni.
123soba
29. 04. 2024 14.02
+7
A bodo tole delali romi, da bo tolk drago 🤔🤔🤔
Uporabnik1884443
29. 04. 2024 13.35
+6
Ocenjena vrednost gradnje bi morala biti znana samo plačniku nikakor pa ne izvajalcem. Sedaj pa naj ti ponudijo nižjo ceno, dajte no