Težave s kurirji in skiroji še ni rešena

Največ prihodkov se steka na račun glob, ki jih izrečejo mestni redarji

E. J.
13. 10. 2022, 14.00
Posodobljeno: 13. 10. 2022, 14.02
Deli članek:

Na kateri ulici v Ljubljani je radar lani zaznal največ prekrškarjev, koliko denarja od glob se steče v mestno blagajno, so mestni redarji uporabili telesno silo in plinski razpršilec, kaj se dogaja glede dostavnih služb v peš conah mesta in ali je oštevilčenje kurirjev prineslo kakšne rezultate?

Bobo
Mestni redarji nas lahko opozorijo, izrečejo ustno odredbo, ugotavljajo identiteto, opravijo varnostni pregled, zasežejo predmete, odredijo zadržanje ali uporabijo prisilna sredstva.

Mestno redarstvo v Ljubljani praznuje 30 let in v tem času so se korenito spremenile pristojnosti in naloge redarstva, predvsem z uveljavitvijo Zakona o prekrških leta 2007, ki je prenos pristojnosti odločanja sodišč preneslo na prekrškovne organe, kar pomeni, da imajo redarji določena pooblastila za opravljanje nalog: lahko opozorijo, izrečejo ustno odredbo, ugotavljajo identiteto, opravijo varnostni pregled, zasežejo predmete, odredijo zadržanje ali uporabijo prisilna sredstva. Zanimalo nas je, ali število izrečenih ukrepov narašča ali ne?

Ljubljana.si
Vsi izvedeni ukrepi Mestnega redarstva v letu 2021.

Število izvedenih ukrepov v lanskem letu je bilo 91.597 in se je v primerjavi z letom 2020 povečalo za 17,8 odstotka ali 16.377 ukrepov, so sporočili z Mestnega redarstva in nam posredovali še podatke, koliko glob so pobrali v preteklem letu.

tabela prihodki
Prihodki se stekajo na tri račune – plačilo globe in prekrškovnega organa sta vezana na račun MOL, vodijo pa tudi prihodke sodišča od sodnih taks.

»Največ prihodkov se steka na račun glob, ki jih izrečejo mestni redarji. Glede na leto 2020 smo prejeli za 130.937,46 evrov prihodkov več na račun glob. Vzrok za povečanje, kljub situaciji z epidemijo, lahko pripišemo novim lokacijam nadzora s SMN napravami (samodejne merilne naprave),« so pojasnili. 

STA
Ljubljana trenutno razpolaga s petimi stacionarnimi samodejnimi merilnimi napravami za merjenje hitrosti (ki se izmenjujejo na 17 lokacijah) ter dvema mobilnima samodejnima merilnima napravama, ki sta nameščeni v službenih vozilih.

Stacionarni in mobilni radarji - kje je največ kršiteljev?

Koliko radarjev torej lovi voznike po Ljubljani in kje poberejo največ glob? »Mestna občina Ljubljana trenutno razpolaga s petimi stacionarnimi samodejnimi merilnimi napravami za merjenje hitrosti ter dvema mobilnima samodejnima merilnima napravama, ki sta nameščeni v službenih vozilih. Ohišja, v katerih so izmenično nameščene stacionarne samodejne merilne naprave, se nahajajo na 17 lokacijah so povedali in dodali, da so s stacionarnimi radarji zaznali kar 81 in pol odstotkov vseh zaznanih prekrškov.

Bobo
Na Odseku za redarstvo je zaposlenih 35 pooblaščenih uradnih oseb, ki svoje delo opravljajo na terenu.

In katera je tista ljubljanska cesta, kjer je zaznanih največ prekoračitev? »Največ zaznanih prekoračitev je bilo na Cesti v Mestni log, najmanj pa na Slovenski cesti.« Razlog za takšno razliko med lokacijama? »To pripisujemo efektivi merjenja in frekvenci prometa,« so povedali.

Ljubljana.si
Največ prekoračitev hitrosti so zaznali na Cesti v Mestni log, najmanj pa na Slovenski cesti - tukaj velja omeniti, da je osrednji del Slovenske ceste zaprt za avtomobile (razen za goste Hotela Slon, tiste z dovolilnicami, mestne avtobuse in intervencijska vozila.

Redarji imajo z meščani pozitivne izkušnje, kljub temu je bila potrebna uporaba telesne sile

Če smo nedavno lahko spremljali video posnetek, ko sta se prepirala kolesar in redar, pa sicer redarji z z meščani nimajo negativnih izkušenj. »Večinoma opažamo, da imajo meščani do dela Mestnega redarstva pozitiven odnos,« pravijo.

Bobo
Vseh izvedenih ukrepov v lanskem letu je bilo 91.597 , od tega 250 zoper javni red in mir.

Mestni redarji lahko uporabijo tudi pooblastila in prisilna sredstva. Iz podatkov lahko razberemo, da je bilo lani odrejenih 34 zadržanj, telesno silo oziroma prisilna sredstva so uporabili petkrat zaradi izvedbe zadržanja oziroma odvrnitve neposrednega protipravnega napada na PUO. Dvakrat pa so uporabili sredstva za vklepanje in vezanje ter enkrat plinski razpršilec.

Med epidemijo se je pojavila nova problematika

Kot dve večji težavi, na katere so v zadnjem času mestno redarstvo opozarjali meščani, so bili skiroji Bolt, ki so ležali vsepovsod po mestu in dostavljavci oziroma kurirji, ki v vedno večjem številu od epidemije dalje drvijo po mestu z dostavnimi avtomobili, motorji in kolesi.

ljubjlana.si
Roman Fortuna, vodja ljubljanskega mestnega redarstva pravi, da so redarji med epidemijo srečali z novo vrsto problematike: vožnje in parkiranja dostavnih služb, na kar so opozarjali tudi meščani.

Če jim je težave z dostavnimi vozili v območju za pešce uspelo doseči napredek, pa izziv ostajajo kolesarji. "Kolesarji hitijo, saj je od hitrosti odvisen njihov zaslužek, pri tem pa ogrožajo pešce. Mestno redarstvo izvaja poostrene nadzore zoper storilce, kar pa ni dovolj. Nadzor je namreč precej otežen, saj kolesarji ob prisotnosti PUO (pooblaščena uradna oseba) praviloma zmanjšajo hitrost in ne kršijo zakonskih določil, kar pomeni, da PUO ne more izdati zakonitega ukrepa,« pojasnjujejo na Mestnem redarstvu.

Dreamstime
Posebne evidence glede števila prijav oziroma pritožb zoper dostavljavce na Mestnem redarstvu ne vodijo.

Kurirji so oštevilčeni, kakšen je učinek?

Zaradi pritožb meščanov so nedavno tudi oštevilčili kurirje na kolesih, se je to  izkazalo za uspešno in kaj se zgodi, ko občan prijavi številko kurirja? »Ukrepanje na podlagi prejete prijave žal ni mogoče, saj Mestno redarstvo za to nima zakonske podlage. Potrebna je osebna zaznava pooblaščene uradne osebe, ki z ugotavljanjem dejstev in okoliščin prekrška uvede prekrškovni postopek skladno s procesnimi predpisi Zakona o prekrških.« Pa težava s skiroji Bolt, je rešena? »Bistvena rešitev glede parkiranja je, da bo Mestna občina v dogovoru z Boltom označila parkirna mesta za skiroje v strogem centru mesta.«