Slovenija

Negotovost v Luki Koper, tovor zaradi napadov Hutijev prihaja z zamikom

Koper, 21. 01. 2024 08.02 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V Luki Koper in drugih podjetjih, ki so odvisna od pristanišča, z negotovostjo opazujejo napade na ladje v Rdečem morju, saj glavne transportne poti skozi Koper vodijo tudi skozi Sueški prekop. Kot so pojasnili v Luki Koper, je doslej ves načrtovan tovor z Daljnega vzhoda prišel v Koper, vendar z zamikom.

Luka Koper
Luka Koper FOTO: Shutterstock

Ladje, ki so se zaradi nevarnosti napadov jemenskih hutijev odločile za plovbo okoli Afrike namesto skozi Sueški prekop, imajo približno dva tedna zamude. V Luki Koper zato pričakujejo, da bo promet kontejnerjev povečan v drugi polovici januarja, v februarju pa bodo pretovorili več avtomobilov.

Za pot okrog Afrike so se nekateri ladjarji odločili že v začetku decembra. Takrat je bila med drugimi tarča napada tudi ladja Number 9 kitajskega ladjarja OOCL, ki je bila na poti v Koper. Nekateri drugi ladjarji kljub vsemu še tvegajo plovbo skozi Rdeče morje.

Ameriška mornarica v Rdečem morju
Ameriška mornarica v Rdečem morju FOTO: Profimedia

Operativno delo v Luki Koper za zdaj poteka nemoteno, zagotavljajo in poudarjajo, da so v konstantnem stiku z ladjarji ter budno spremljajo dogajanje na terenu.

Kot napovedujejo, je oziroma bo večina ladij kljub vsemu prispela v Koper, a so nekatere velike ladje tovor razložile v velikih središčih za pretovarjanje kontejnerjev v Sredozemlju, od koder ga z manjšimi ladjami razvažajo proti končnim ciljem, tudi v severni Jadran.

V svoji publikaciji Luški glasnik je Luka Koper ta teden navedla tudi izjavo predsednika Zveze pomorsko prometnih agencij Gracijana Necmeskala, da bodo preusmeritev ladij okoli Afrike najbolj občutili končni prejemniki blaga, saj so se voznine z Daljnega vzhoda v zadnjih dveh tednih zvišale za več kot 200 odstotkov. K temu je dodal, da bo treba v prihodnje ukrepati in da bo potrebno posredovanje vojaškega spremstva.

Luka Koper
Luka Koper FOTO: Aljoša Kravanja

Predsednik sekcije pristaniških špediterjev Čedomir Bojanić pa je za glasilo dejal, da preusmeritev blagovnih tokov okrog Afrike za pristanišča severnega Jadrana ni optimalna rešitev, saj je ravno krajši plovni čas skozi Suez njihova glavna konkurenčna prednost, še zlasti v izvozni smeri.

Plovba z Daljnega vzhoda do Evrope okrog Afrike traja približno dva tedna več kot skozi Sueški prekop, v tem primeru pa je pot skozi Gibraltarsko ožino do Kopra daljša kot ob atlantski obali do Rotterdama. Plovba od Sueza do Kopra pa je povprečno za šest dni krajša kot od Sueza do Rotterdama.

Daljša pot pomeni tudi, da bo težje ohraniti enako pogostost kontejnerskih linij. V Luki Koper so zapisali, da bi ladjarji v ta namen morali povečati floto za 15 do 20 odstotkov.

Hutiji so novembra lani začeli napadati ladje v Rdečem morju. Trdijo, da tako izražajo solidarnost s Palestinci v Gazi, ki trpijo pod izraelsko ofenzivo. Visoki predstavnik hutijev Mohamed al Buhaiti izjavil, da ruski in kitajski ladijski promet v regiji ni ogrožen, da pa se bodo nadaljevali napadi na izraelske ladje in ladje, ki so z Izraelom kakorkoli povezane.

KOMENTARJI (57)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

smuuki
23. 01. 2024 09.25
+1
Luka bo kmalu sama sebi namen.
smuuki
23. 01. 2024 09.28
Kakor je vodena luka sama in zaledne železnice je total mimo. Reši se kdor se more. Ko revulucionarji primejo stvari v roke umre vse. Nobena njihova ideja ni sposobna preživetja. Podpirati palestino je enako rezanju veji na kateri sedimo
zdravkob
22. 01. 2024 11.05
Kaj Triglav še ni na poti v Rdeče morje? Kaj čakajo.
Harpuna
21. 01. 2024 18.53
+5
Ta plemena izzivajo cel svet,ko jih bodo zbumbali bo pa spet jok,kot v Palestini.
ap100
21. 01. 2024 16.47
pač zamuja, pa saj zamuja povsod,
niktalop
21. 01. 2024 16.16
+6
Sedaj so na potezi Egipčani. Hutisti jim z napadi na ladje odžirajo zaslužek ki ga ustvarjajo s Sueškim prekopom. Raketa ali dve na svoje ''brate'' na oni strani Rdečega morja bi bila koristna naložba.
zmerni pesimist
21. 01. 2024 14.45
+1
Samo da prihaja pa makar z zamudo
NisemBot
21. 01. 2024 14.41
+4
Ko se sredi korona norije v Suezu zataknila kontejnerska velikanka se je lepo pokazala kako je s tem. Ladja, ki je plula pod Panamsko zastavo je bila Tajvanska, zgradili so jo Korejci, lastniki Japonci, upravnik Nizozemc, posadka Idnjici, roba Kitajska, zavarovana pa pri Angležih. Zdej pa vedi kod pije pa kdo plača!
NisemBot
21. 01. 2024 14.41
Na pol ovca
21. 01. 2024 11.42
-4
Negotovo samo če je ladja namenjena tudi k genocidnim šefom zahoda-židom ali je v njihovi lasti... no od tedna nazaj se je seznam razširil na psa šuvaja naših genocidnih šefov za butaste razlaag ZDA in podelja naših šefov Britance
1338go
21. 01. 2024 12.31
-5
Dokaži, da tvoje lapanje tukaj res pripomore k boljši situaciji v Plaestini.
manga
21. 01. 2024 11.25
-5
Ne pozabimo da sta se od začetka tega stoletja NATO in ZDA pospešeno približevala ruski mejam.V osiromašeni Ukrajini sta najdla Trojanskega konja kateri, za enkrat še izpolnjuje ,sicer bogo,zadane naloge.Sadove meriške pohlepe čutimo in jo bomo čutili še naprej in še bolj.
Kviz
21. 01. 2024 11.13
+2
Verjetno je kriva uprava. Bo potrebno da si novi člani napolnijo žepe.
brabusednet
21. 01. 2024 10.58
+13
Vidi ti to,požar na Ruski plinski postaji ni moč komentirat a včeraj sestrelitev Amerškega letala se je pa kadilo iz komentarjev proti Amerčanom.Lepo vi to nepristranskost politično izvajate.
1338go
21. 01. 2024 10.33
-2
Zakaj Kitajci ne narediji red tamle? Saj je to njim v interesu.
bandit1
21. 01. 2024 10.40
+6
Po zagotovilih hutijev lahko neovirano plujejo tam Kita , Ru in ladje ki niso v zvezi z zahodnjaki. Ladje pod tujimi zastavami in so v lasti zahodnjakov pa so tudi na udaru.
1338go
21. 01. 2024 10.44
-1
No, pol pa naj kar američani tolčejo po bandi.
Hellsrael
21. 01. 2024 11.30
-1
Yoka Nono
21. 01. 2024 10.30
-2
Ustavite genocid v Gazi in ne bo več napadov.
Dr. VodaLj
21. 01. 2024 10.19
+8
pa še to... Jemen ima 40 mil fanatikov, pa nič drugega. vsa nafta in plin je pri sosedih. zakaj mislite, da blokirajo izvozne poti... zato da pridejo do dela pogače. za Palestince jim je vseeno, saj so šiiti, Palestinci pa suniti. sunite se doma preganjajo. za denar in vpliv gre kot zmeraj.
MucaNeGrize
21. 01. 2024 10.54
-5
biggbrader
21. 01. 2024 10.15
-5
Če pride v EU manj kitajskega pofla je to kar dobro. Hutiji, samo oštro po kitajskem sraju !
Volja
21. 01. 2024 10.20
+5
Hutiji so dali razglas, da so varne vse tovorne ladje, razen pod zastavami ZDA, GB in Izraela. Slednje obravnavajo kot podpornice izraelskemu "genocidu".
biggbrader
21. 01. 2024 11.05
+2
Volja
21. 01. 2024 11.16
-1
Ustavlja se OBENEM prodaja iz EU na Vzhod in jug Afrike..
medusa
21. 01. 2024 10.14
-1
A je to obvestilo za narko kartele?!
Dr. VodaLj
21. 01. 2024 10.11
+3
transport po kopnem je dražji. vsi ki jim je Koper blizu ga rabijo, to je vsa srednja in vzhodna Evropa... ali bodo avte izkrcali v Lizboni? Genovi? mislim da je dlje in dražje. bolj me zanima kam gredo vsi te astronomski dohodki Kopra, tule ji nekontrolirano bogati vsaj toliko kot pri Geniju in Tesu. kontrole pa nobene, če ne bomo pazili bo to slo v privatizacijo ali v roke tujcem. Madžari bi dali zlat spomenik, Putin pa zlato raketo za pomol ček v Kopru.
Nace Štremljasti
21. 01. 2024 10.09
-4
pri nas so hutiji v kleti na trstenjakovi,ter čakajo izjavo ljubljenega vodjo jufkota
biggbrader
21. 01. 2024 10.16
+9
Hutiji se ti s snegom igrajo, pred Parlamentom.
Banion
21. 01. 2024 10.01
-2
bo vsaj kak tovornjak manj sedaj ko je zima in sneg
Iqos
21. 01. 2024 09.59
+9
Saj če pogledaš linijo res ni logike zakaj bi ladje plule čez celo Sredozemlje in Jadran. Luka Koper ni ne vem kaka strašna bližnjica . Če bodo sedaj plule okrog Afrike je logično, da bodo želele tovor iztovorit na krajši liniji. Kakšna smola, mi smo pa miljarde zagonil za drugi tir.