Današnji sprejem so pripravili ministrica za kulturo Asta Vrečko, državni sekretar Marko Rusjan, vodja kabineta ministrice Nina Ukmar in državna sekretarka v Kabinetu predsednika vlade Kaja Širok v Vili Podrožnik. Sprejeli so filmske ustvarjalce, ki so nedavno prejeli nagradi Evropske filmske akademije (EFA) – za filma Babičino seksualno življenje in Telesce.

Foto: Twitter račun Ministrstva za kulturo
Foto: Twitter račun Ministrstva za kulturo

Babičino seksualno življenje režiserke Urške Djukić je nagrado prejelo v kategoriji najboljši kratki film, slovenska manjšinska koprodukcija Telesce pa nagrado Mednarodnega združenja filmskih kritikov za evropsko odkritje.

Sorodna novica Urška Djukić: Babičino seksualno življenje "je prepričalo s temo o preslišanih glasovih žensk"

Urška Djukić je ob tem za STA izrazila željo po ustrezni ureditvi financiranja slovenskega filma, kar bi po njenih besedah posledično prineslo, da bodo slovenski filmski ustvarjalci še uspešnejši, sami dosežki pa ne izjema, ampak stalnica, saj "imamo zelo talentirane avtorje in posebne univerzalne zgodbe", ki pa potrebujejo ustrezno podporo.

Ministrica je pred sprejemom med drugim povedala: "Na Ministrstvu za kulturo se zavedamo, da je bil slovenski film v zadnjih letih finančno podhranjen, kar smo v proračunih za prihodnje dve leti spremenili na bolje. Ob tem bo delovna skupina za film, sestavljena iz filmskih ustvarjalcev in strokovnjakov ter sodelavcev Ministrstva za kulturo, pripravila posodobljeno zakonodajo in potrebne spremembe za to področje. Veselim se današnjega srečanja v Vili Podrožnik, da lahko osebno čestitam velikemu uspehu slovenskega filma. Verjamem, da bo leto, ki sledi, prav tako uspešno. Na ministrstvu in v vladi pa se bomo še naprej trudili za boljše pogoje za film."

V proračunu za leto 2023 je za 3,5 milijona evrov več sredstev za produkcijo slovenskega filma.

Evropski filmski nagradi po besedah ministrice kažeta, da je slovenski film v zelo dobri kondiciji, tudi ostale nagrade za slovenski film in njihovo predvajanje pa nekaj, na kar "smo lahko zelo ponosni". Ob tem je prebivalce in prebivalke Slovenije pozvala, naj se le odpravijo v kinematografe na ogled slovenskih filmov in jih podprejo tudi na tak način.

Sorodna novica "Ljudje se sramujejo govora v narečju, ker naj bi bil to manj kultiviran način izražanja"

Po besedah filmskega producenta Danijela Hočevarja, ki je koproducent filma Telesce in tudi član Evropske filmske akademije, so nagrade, ki jih slovenski filmi prejemajo predvsem v tujini, dokaz dobrega dela in kakovosti. Meni, da bi bilo modro investirati več sredstev v ustvarjalnost slovenskih avtorjev, režiserjev, filmarjev in producentov.

Kot pravi, se vse modre države v Evropi zavedajo pomena avdiovizualne kulture, ustvarjalnosti, filmskih dosežkov svojih ustvarjalcev, to pa bi moralo še toliko bolj veljati za manjše države, kot je Slovenija, in kjer filmi sami nimajo možnosti pridobiti zadostnih sredstev na samem trgu, celo najuspešnejši slovenski filmi ne.

Foto: Twitter račun Ministrstva za kulturo
Foto: Twitter račun Ministrstva za kulturo

Direktorica Slovenskega filmskega centra Nataša Bučar je ocenila, da je bil film v Sloveniji vrsto let zanemarjen, a se kljub vsemu v zadnjih letih potrjuje, da ima Slovenija izjemne talente in kreativne ekipe. "Največje uspehe slovenski film žanje prav s kratkimi filmi, kjer je potreben predvsem talent. To pa hkrati predstavlja tudi izzive za prihodnost," je povedala.

Sorodna novica "Evropski oskar" slovenskemu filmu: izjemni uspeh Babičinega seksualnega življenja

Za celovečerne filme je nujnega precej več denarja, saj celovečerni film ni odvisen samo od kreativne ekipe in ustvarjalcev in njihovega talenta, ampak v veliki meri tudi od financiranja. Navedla je nekaj podatkov: film, ki je dobil glavno evropsko nagrado za najboljši celovečerni film švedskega režiserja Rubena Östlunda, je stal 12 milijonov evrov, film, ki je prejel najboljšo evropsko nagrado za žensko vlogo, avstrijski film Korzet, osem milijonov evrov. Povprečno sofinanciranje slovenskega filma pa je v najboljšem primeru 500.000 evrov.

Sorodna novica Avtoportret: 57 sekund z Urško Djukić

"Da bomo prebili meje s celovečerno formo, bomo morali pogumno zagotoviti konkretno povečano količino sredstev. V Sloveniji so talenti, znanje, v tem trenutku generacija predvsem mladih avtorjev, ki sodijo v sam evropski vrh".

Sprejema so se udeležili tudi drugi sodelavci filma Babičino seksualno življenje – producent Boštjan Virc, avtor glasbe Tomaž Grom, avtorica knjižne predloge oziroma knjige Ogenj, rit in kače niso za igrače Milena Miklavčič, oblikovalec zvoka Julij Zornik ter igralka Doroteja Nadrah in igralec Jure Henigman. Sprejema sta se udeležila tudi slovenska predstavnika ekipe filma Telesce, poleg Hočevarja še direktor fotografije Mitja Ličen.