Malo pravih novosti

V bavarski prestolnici se v teh dneh odvija prva postkoronska avtomobilska predstava. Zanimiva je tudi z vidika, ker so organizatorji ta šov iz Frankfurta prenesli na jug Nemčije. Ne glede na majhno število pravih avtomobilskih razstavljalcev se vseeno zdi, da bi takšen format vseeno lahko preživel.

Veliki terenec je bil ves ta čas pri kupcih priljubljen tudi zaradi 
zmogljivih bencinskih in dizelskih motorjih. Kako bo v prihodnje, 
bo pokazal čas. Foto: Mercedes
Veliki terenec je bil ves ta čas pri kupcih priljubljen tudi zaradi zmogljivih bencinskih in dizelskih motorjih. Kako bo v prihodnje, bo pokazal čas. Foto: Mercedes

MÜNCHEN > Ni niti sence dvoma o organizatorjih, da ne bi znali izpeljati tako zahteven dogodek, a kaj, ko v teh časih ni vse odvisno od organizatorja. Ti so avtomobilski dogodek postavili na nove temelje, ki jih narekuje nov način dojemanja mobilnosti. V ospredju je kakopak elektrika, z njo pa prihajajo tudi vse nove priložnosti mobilnosti, ki so precejšen odmik od tistega, kar smo bili vajeni do sedaj. Skratka, na pohodu je nova doba avtomobilizma. Udeležba glavnih razstavljalcev je bila skromna. Manjkali so številni avtomobilski velikani, ki jim takšno razmetavanje z denarjem ne diši. Udeležba stane. Tudi nekaj milijonov evrov. Si pa tega niso mogli dovoliti domači igralci, ki so nenazadnje združeni v svojo skupnost in močno vpeti v organizacijo.

Na osnovi študije VW ID.life bosta znotraj nemškega koncerna nastala še dva podobna avtomobila. Prvi serijski avto na cesti pričakujemo leta 2025.

Volkswagnov električni malček

Največ zanimanja novinarjev je požel nov projekt Volkswagna, ki bo na ceste pripeljal šele v letu 2025, na osnovi tega koncepta pa bosta nastala še dva klona. Eden pri španski cupri, drugi pri škodi. Gre za model, ki se je gradil na platformi MEB, a za razliko od ostalih bratov ima ta Volkswagnov vstopni električar motor nameščen na sprednji osi, kar posledično pomeni tudi pogon na sprednja kolesa. Elektromotor razvija zajetnih 172 kilovatov moči in 290 Nm navora, kar bo zadostovalo, da se z mesta do 100 km/h odrine v 6,9 sekunde. A pravzaprav pogon niti ni bistvo tega avtomobila. 4,09 metra dolg mestni avtomobil s terenskim karakterjem je v nekaj potezah lahko tudi kabriolet, saj je streha snemljiva. Prav tako lahko postane začasni avtodom, ker sedeži omogočajo, da se ustvari približno dva metra dolgo ležišče (medosna razdalja meri 2,65 m), medtem ko sprednje vetrobransko steklo lahko postane zaslon za gledanje filmov kot v kinu ali za igranje video iger. Prtljažnik v zadnjem delu meri skromnih 225 litrov, a ga je možno povečati na 1285 litrov, dodatna odlagalna mesta (68 + 8 litrov) pa električar skriva še pod sprednjim pokrovom. Koliko od teh zanimivih rešitev bo imel serijski avto, za zdaj ni jasno. So pa Volkswagnovci oznanili, da bo električar nosil začetno ceno 20 tisočakov, najbolje opremljen pa naj ne bi presegel 25.000 evrov.

Avto so Francozi na prvo premiero pripeljali v München, prva naročila zanj bodo začeli zbirati šele februarja prihodnje leto, mesec kasneje pa se bo avto pojavil tudi na cestah po Evropi.

Megane, kot ga še nismo poznali

Dolgo so ga napovedovali in ga naposled le predstavili širši javnosti. Renaultov električni križanec bo zelo resen konkurent Volkswagnovemu ID.4. Megane z dodatno oznako e-tech electric je nov član Renaultove električne družine. Izdelan na platformi CMF-EV, enako kot Nissan ariya, tehta 1624 kilogramov in v dolžino meri 4,21 metra. Dimenzija medosja meri 2,7 metra, kar kaže na to, da je potniška kabina prostorna in zagotovo tudi precej udobna, hkrati pa pri snovanju te uredili popolnoma digitalizirano vozniško delovno okolje. Velik 12-palčni osrednji zaslon z novim multimedijskim sistemom je v celoto povezan še z 12,3-palčnimi digitaliziranimi merilniki, hkrati so mu namenili nov volan, ki je dobil posebno stikalo za menjavo vozniških profilov in nov logotip proizvajalca. Ta isti krasi tudi sprednji in zadnji del vozila. Avto ima nataknjena 20-palčna kolesa, sprednja vrata imajo izvlečne kljuke na dotik, medtem so vrata za dostop do zadnje klopi opremljena s skritimi kljukami. Omeniti velja tudi to, da so v notranjosti ponekod vgradili sestavne dele iz reciklirane plastike. Na voljo bosta dve izvedbi. Vstopna različica megana e-tech electric ima vgrajen električni motor s 96 kilovati moči in 250 Nm navora, elektromotor pri zmogljivejši različici pa razvija 160 kilovatov moči in 300 Nm navora. Prvoomenjeni različici pripada 40 kWh baterija, ki bo imela zaloge energije za 300 km po WLPT, pri zmogljivejši pa bo vgrajena 60 kWh baterija (doseg 470 km). Baterija ima osemletno garancijo proizvajalca, če pa zmogljivost te pade po 70 odstotkov, jo tovarna preko trgovca brezplačno zamenja. Polnjenje baterije preko hitrih polnilnic poteka z najvišjo hitrostjo 130 kW, kar pomeni dobrih 40 minut postanka, medtem ko bo polnjenje na domači polnilni postaji (7,4 kW) potekalo osem ur.

Veliki terenski orjak tudi na elektriko

Razred G je na pragu svoje električne različice in koncept EQG je najboljši približek tega, kar bo kmalu na trgu. Pri Mercedesu pravijo, da je serijski model praktično končan in ne bo bistveno drugačen. Maska in elementi na nosu so prilagojeni odsotnosti potrebe po vstopnikih za zrak in izdatno osvetljeni. Na sredi maske je srebrna zvezda, osvetljena s 3D efektom. LED osvetlitev najdemo tudi na robovih strehe in celo na oglatem pokrovu rezervnega kolesa na zadnjih vratih, ki to ni, pač pa gre za dodaten odlagalni prostor na zunanjosti, predvsem za kable za polnjenje. Osnova je še vedno dvotračna šasija z neodvisnim vpetjem spredaj in togo osjo zadaj. Vse ostalo, kar je videti, je rahlo preurejeno, a še vedno na daleč očitno razred G. Avto je obut v 22-palčna kolesa, o pogonu pa se pri Mercedesu še niso razgovorili, razen tega, da vsako kolo poganja svoj elektromotor, ki lahko deluje neodvisno in tako daje EQG svojevrstne vozne lastnosti.

Posebnost tega študijskega vozila je v tem, da je povečini izdelan iz recikliranih materialov.

BMW-jev pogled za 20 let naprej

Študija i vision circular je štirisedežno kompaktno vozilo, ki so si ga Bavarci zamislili za leto 2040. Njegova vodilna tematika je trajnost in razkošje, zaznamuje pa ga oblikovanje iz stoodstotno reciklažnih materialov, vključno z baterijo. Baterija iz recikliranih materialov naj bi po navedbah BMW-ja imela večjo gostoto energije brez izčrpavanja virov. Oblikovno ta projekt predstavlja edinstven pristop k BMW-jevemu trenutnemu oblikovalskemu jeziku. Značilne ledvičke ostajajo, žarometi pa so vgrajeni v masko, ki vsebuje različne LED poudarke. Vetrobransko steklo in streha sta izdelana iz enega kosa stekla, ki se razteza po celotni dolžini vozila. Kolesa se ujemajo z dizajnom žarometov in maske, v podobnem stilu pa je oblikovan tudi zadnji del z eno samo LED lučjo čez celotno širino. V notranjosti je uporabljena kombinacija edinstvenih materialov, ki so nameščeni z novimi BMW-jevimi tehnologijami. Pri armaturni plošči, na primer, je z uporabo tehnologije 3D tiskanja zmanjšana uporaba lepila, obenem pa je rezultat enovit dizajn z vgrajenimi kristalnimi materiali. Namesto tradicionalnega zaslona na dotik na sredini armaturne plošče se informacije nahajajo nad armaturno ploščo na dnu vetrobranskega stekla. S tehnologijo 3D tiskanja je izdelan tudi volan. BMW i vision circular ne bo prav kmalu doživel serijske proizvodnje. V najboljšem primeru bomo v letu 2040 videli kaj podobnega. Pričakovati pa je, da bo BMW pri prihodnjih modelih uporabil nove tehnologije, prikazane na pričujočem konceptu.


Najbolj brano