Analitsko podjetje Gartner letos napoveduje 5,5-odstotno, analitsko podjetje Statista pa šestodstotno rast trga informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT). V primerjavi z letom 2021, ko je bila po letu manjšega upada znova dosežena 9,5-odstotna rast, to pomeni nadaljevanje okrevanja, čeprav bo rast nekoliko počasnejše kot lani.
Direktorje nekaterih slovenskih podružnic največjih globalnih IT-družb smo povprašali o pričakovanjih in načrtih v novem letu. Posebej se osredotočajo na digitalizacijo kot ekonomsko nujo, rešitve, povezane z varnim delom na daljavo, ter nadaljnji prenos poslovanja v oblak in uvajanje rešitev umetne inteligence.
Barbara Domicelj, generalna direktorica Microsofta Slovenija: »V Microsoftu tudi letos pričakujemo, da bodo organizacije krepile vlaganja v digitalne rešitve in projekte. V aktualnih razmerah se je še dodatno potrdilo, da so ti nepogrešljivi za hitro odzivanje na spremenjene potrebe strank in konkurenčnost. A ne gre zgolj za nakup tehnologije, temveč je treba vsaj toliko pozornosti nameniti tudi poslovni kulturi, vključno s spremembami v načinih dela, kot je prehod na hibridno delo, in krepitvi digitalnih znanj. Le z naprednimi digitalnimi znanji bodo podjetja lahko posegla po najnovejših rešitvah in izkoristila ves njihov potencial. V Microsoftu jim zato skupaj s slovenskimi partnerji ponujamo tako sodobne rešitve kot tudi znanje, ki ga potrebujejo za učinkovito delo.«
Julij Božič, direktor Oracla Slovenija: »V lanskem letu nam je v slovenski podružnici Oracla uspelo okrepiti prodajno-tehnična ekipo, kar pomeni, da v leto 2022 vstopamo z optimizmom. Glede na to, da korporacije kadre v glavnem selijo na centralne lokacije v regiji, je to za nas res izjemna novica. Z močnejšo ekipo bomo lahko poskrbeli za še boljšo podporo slovenskim strankam in skupaj z njimi še naprej ustvarjali referenčne zgodbe, ki odmevajo v regiji in širše, s čimer se povečuje tudi naša prepoznavnost. V ospredje vsakega poslovanja vse bolj prihajajo oblačne rešitve, ki so za stranke zanimive z vidika varnosti, fleksibilnosti in stroškovne učinkovitosti. Močno pa na prehod v oblačne storitve vplivajo tudi dolgi dobavni roki strojne opreme ter vse težje pridobivanje strokovnega kadra za vzdrževanje in upravljanje IT-sistemov. Ta trend se bo v letu 2022 še okrepil, zato nas veseli, da delujemo v korporaciji, ki lahko slovenskim strankam ponudi rešitve, ključne za prepotrebno transformacijo in prilagoditev digitalni realnosti.«
Marko Drev, generalni direktor SAP Slovenija: »Leto 2022 bomo v SAP Slovenija posvetili zagotavljanju podpore našim strankam na poti, da postanejo inteligentna podjetja, pri čemer bomo ohranjali nenehno rast implementacije rešitev v oblaku. Če sta nas zadnji dve leti kaj naučili, je to zagotovo dejstvo, da digitalizacija ni več opcija, temveč ekonomska nuja. Iz tega razloga vse več strank namesto lokalnih izbira rešitve v oblaku. Z uporabo oblaka pomagamo podjetjem dosegati večje hitrosti, fleksibilnost, inovacije in možnost širitve. Obsežen portfelj rešitev za različne poslovne procese, kot je nabava ali upravljanje nabavnih verig, nam omogoča, da strankam pomagamo, da se hitro prelevijo v pametna podjetja in ustvarijo poslovno vrednost.«
Michele Leonardi, izvršni direktor IBM Slovenija: »Čaka nas zanimivo leto. Digitalna preobrazba podjetij je v polnem zamahu. Prednjačijo naložbe v oblak, umetno inteligenco in varnost, v ospredje prihaja 5G. Opažamo, da podjetja pospešeno uvajajo hibridni, večoblačni poslovni model. Narašča tudi povpraševanje po nišnih oblakih (Industry Clouds), ki zagotavljajo doseganje skladnosti v reguliranih industrijah, kot sta finančni in javni sektor. Na področju varnostnih rešitev trendi postavljajo v ospredje pomembnost infrastrukture, ki je zgrajena na načelih ničelnega zaupanja. Ta ima skupaj z vpeljavo rešitev umetne inteligence ključno vlogo pri zaščiti podatkov ter obrambi pred kibernetskimi napadi. V IBM imamo vodilne rešitve in strokovnjake na omenjenih področjih ter razvejeno partnersko mrežo v Sloveniji – skupaj bomo naše stranke podpirali pri upravljanju in vpeljavi novih storitev, ki so prilagojene njihovim poslovnim potrebam.«
Boštjan Kosi, direktor podjetja Selectium Adriatics (Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium): »Tudi v letu 2022 bomo osredotočeni na rešitve za povezovanje od roba računalniškega omrežja, kjer podatki nastajajo, do oblakov – ne glede na to, kje se podatki hranijo in v kakšni obliki so. Pomembni so poenostavitev upravljanja, vrhunska uporabniška izkušnja, varnost in zaščita podatkov, kar dosegamo z vse bolj inteligentnimi in avtonomnimi IT-sistemi na tehnologijah Hewlett Packard Enterprise in Aruba. V ospredju so rešitve za varno delo na daljavo in programi za nove poslovne načine uporabe IT-tehnologij, kot je HPE Greenlake – Selectium Program. Novo leto prinaša tudi spremembe v vodstvu. Dosedanji generalni direktor Iztok Klančnik po dobrem desetletju uspešnega vodenja prevzema mesto člana uprave Selectium Europe v Midis Group. Skrbel bo za razvoj trgov v 30 državah srednje in vzhodne Evrope, tudi slovenskega.«
Jovan Glamočanin, generalni direktor Lenova za jadransko regijo (Adriatics): »Pri Lenovu aktivno spremljamo izzive, ki jih prinašajo vse hitrejše spremembe v poslovnem in družbenem okolju, nadaljevanje globalne digitalizacije in transformacije ter integracije celotnih ekosistemov na poslovni, upravni in državni ravni v smeri digitalizacije in virtualizacije poslovanja, storitev in podpore z umetno inteligenco. To pomeni, da z našimi izdelki in storitvami dodajamo vsem omenjenim sistemom še dodatno in zelo pomembno raven varnosti in trajnostno komponento. Zato bomo že letos in tudi v prihodnjih letih potrojili sredstva, ki jih vlagamo v trajnostni razvoj. Več bomo vlagali tudi v inovacije za boljšo uporabniško izkušnjo z našimi izdelki. Najbolj pomembno pa je, da bomo s povezanimi programskimi in oblačnimi rešitvami nadaljevali svojo smer pametnega povezovanja naših izdelkov. Tako bomo še letos predstavili nove rešitve za delo, komunikacijo in zabavo. Sicer pa pričakujemo tudi postopno umiritev in stabilizacijo tako na nabavni kot tudi na prodajni strani na raven, kot smo jo poznali pred pandemijo.«