Podobno kot 100-odstotno električni model leaf je tudi novi qashqai e-power deležen možnosti vožnje
Podobno kot 100-odstotno električni model leaf je tudi novi qashqai e-power deležen možnosti vožnje "z eno samo stopalko", ki je poimenovana kot način e-pedal. Voznik lahko spelje, pospešuje in upočasnjuje z rabo samo stopalke za plin. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Dizelskega motorja pri qashqaiju ni več, sta pa zato na voljo dva bencinska motorja, vsak je opremljen z blagimi hibridnimi sistemi. Velika novost pa je pogon e-power, ki je v Evropi na voljo sploh prvič.

Gre za obliko hibridnega pogona, ki je izjemno priljubljena na Japonskem, kjer Nissan zdaj s tem pogonom proda 75 odstotkov svojih modelov. Za evropski trg pa je proizvajalec pogon prilagodil pričakovanjem evropskih kupcev.

Nissanovi razvijalci so 1,2-litrski bencinski motor, ki ga uporabljajo na Japonskem, zamenjali z močnejšim 1,5-litrskim bencinskim motorjem. Ta motor z notranjim zgorevanjem trajno napolni veliko baterijo za elektromotor. Pogonski motor je elektromotor, ki ima moč 140 kilovatov (190 KM), motor z notranjim zgorevanjem pa se uporablja izključno za polnjenje akumulatorja. Hkrati elektromotor zagotavlja zelo dinamično vožnjo, z navorom 330 Nm. Kaj smo v Avtomobilnosti ugotovili v praksi med testiranjem qashqaijem e-power?

Pri hibridnih avtomobilih imamo po navadi prikaz sheme delovanja. In ker gre po pravilu za dva motorja, puščice v prikazovalni shemi šibajo v vse smeri. Nekaj časa kolesa vrti en sam motor, ali bencinski ali elektromotor, včasih skupaj, včasih bencin polni baterije, včasih baterije polnijo kolesa.

Sistem v qashqaiju sestavljata zmogljiva baterija in pogonski sklop, ki združuje bencinski motor s spremenljivim kompresijskim razmerjem, električni generator, inverter in elektromotor z močjo 140 kW, ki ima podobno velikost in moč kot tisti v Nissanovih električnih vozilih. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Sistem v qashqaiju sestavljata zmogljiva baterija in pogonski sklop, ki združuje bencinski motor s spremenljivim kompresijskim razmerjem, električni generator, inverter in elektromotor z močjo 140 kW, ki ima podobno velikost in moč kot tisti v Nissanovih električnih vozilih. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Sladko z malo grenkobe

V našem primeru je bila shema bolj preprosta. Ker bencinski motor vselej samo polni baterije, kolesa pa vselej poganja izključno električni motor. Praksa nam, da izredno pozitivne občutke, z rahlim grenkim priokusom na koncu. Za grenkobo poskrbi končni rezultat, ki na bencinskem servisu ne navduši dovolj, da bi lahko pri večji skupini voznikov v Sloveniji pokazal smotrnost te tehnologije. Ta motor je varčen, ko vozimo umirjeno, po mestu, od semaforja do semaforja. Tam je poraba dobre štiri litre. Avtocesta, vzponi, pa močna pospeševanja, to ga izenači s klasičnimi hibridi oziroma celo s klasičnimi bencinskimi motorji.

To je grenkoba, ampak tisto, kar je sladko, je pa zelo sladko. Vožnja je izredno prijetna. Daleč nad povprečjem. Vse je mirno, zadušeno, popolnoma brez tresljajev. Ko pritisneš na stopalko, se takoj začne dogajati, brez minimalnega zamika. Električno odziven je.

Celoten test si lahko ogledate v video reportaži iz oddaje Avtomobilnost.