Letalo prevoznika Royal Jordanian v Belgiji. Foto: EPA
Letalo prevoznika Royal Jordanian v Belgiji. Foto: EPA

Royal Jordanian je pozneje sicer sporočil, da še vedno čakajo na dokončno zeleno luč za prvi polet 3. oktobra. Nameravajo pa potnikom ponuditi tudi avtobusni prevoz iz jordanske prestolnice Aman do 200 kilometrov oddaljenega letališča v Damasku.

Damask in Aman sicer nista bila popolnoma brez letalskih povezav, saj so ju povezovali poleti tujih letalskih družb.

Ministri Jordanije in Sirije so se na dvodnevnem srečanju v Amanu poleg transporta dogovorili tudi za krepitev trgovine, investicij. Jordanija bo odprla tudi glavni kopenski mejni prehod Nasib-Džaber, ki je bil zaprt zaradi covidnih omejitev.

Pred vojno v Siriji je bil Nasib-Džaber pomembna transportna točka med Evropo, Turčijo in zalivskimi državami, dnevno ga je prečkalo več sto tovornjakov.

Med vojno proti Asadu, zdaj za sodelovanje

Jordanija, tesna zaveznica ZDA, je v sirski vojni podpirala uporniške milice v boju proti predsedniku Bašarju Al Asadu. Vendar si je Aman v zadnjih mesecih prizadeval za okrepitev vezi z Damaskom, so za Reuters potrdili uradniki.

Prav tako naj bi pri ZDA lobirali za ukinitev nekaterih ameriških sankcij na trgovanje s Sirijo, saj so zaradi t. i. Ceasar Act iz leta 2019 številni jordanski poslovneži nehali poslovati s Sirci.

Jordanija tudi upa, da bo Washington Siriji omogočil izpeljati načrt za dobavo egiptovskega plina Libanonu po arabskem cevovodu, ki prečka tudi jordansko ozemlje, da bi olajšali energetsko krizo v Libanonu.

Sirija za klavrno stanje svojega gospodarstva krivi sankcije Zahoda. Poslovanje z Jordanijo naj bi ji pomagalo pri gospodarskem okrevanju po desetletni vojni in v državo prineslo prepotrebno tujo valuto.