Novice

Peugeot uvaja novo 48-voltno hibridno tehnologijo

Novi Stellantisov sistem Hybrid bo pri znamki Peugeot najprej na voljo za modela 3008 in 5008, kmalu zatem pa naj bi ga razširili tudi na druge modele v prodajni paleti.

Sistem Peugeot Hybrid 48V združuje bencinski motor PureTech (136 KM) in novi 6-stopenjski električni menjalnik z dvojno sklopko, v katerega je vgrajen električni motor. Med prednostmi navajajo do 15 % nižjo porabo goriva* ter dodaten navor pri nizkih vrtljajih motorja, sicer pa naj bi se z opisanim sistemom opremljen križanec kompaktnega segmenta v mestni vožnji lahko več kot polovico časa vozil v načinu brez lokalnih emisij. Hkrati so pri znamki zapisali, da bo novi hibridni pogonski sklop nadomestil obstoječi PureTech 130 EAT8, po uvedbi v modela 3008 in 5008 pa naj bi ga postopoma ponudili tudi z modeli 208, 2008, 308, 308 SW in 408.


Deli sistema Hybrid 48V:

  • 1,2-litrski bencinski motor PureTech nove generacije s 136 KM (100 kW) moči pri 5.500 vrt/min in 230 Nm navora pri 1.750 vrt/min, ki je opremljen s turbokompresorjem s spremenljivo geometrijo za boljšo zmogljivost motorja, ima nameščen zobati jermen, kar pripomore k nižjim stroškov vzdrževanja: deluje v Millerjevem ciklu in ustreza emisijskemu normativu Euro 6.e
  • elektrificirani 6-stopenjski menjalnik e-DCS6 z dvojno sklopko brez prekinitve navora je zasnovan prav za hibridne sisteme; v ohišju menjalnika so nameščeni tudi električni motor, inverter in računalnik, s čimer je bilo možno optimalno zmanjšati velikost in maso vozila ter zagotoviti odlične vozne lastnosti
  • sinhroni električni motor s trajnimi magneti je vgrajen v menjalnik in razvije največjo moč 21 kW (28 KM) ter 55 Nm navora
  • jermenski zaganjalnik ima vzpostavljeno 48-voltno napajanje in zagotavlja ponovne zagone motorja prek jermena dodatnih agregatov
  • 48-voltna litij-ionska hibridna baterija (898 Wh bruto kapacitete in 432 Wh razpoložljive kapacitete) ohranja enako raven zmogljivosti tekom celotne življenjske dobe vozila in ima 8 let/160.000 km garancije; nameščena je pod prednjim levim sedežem, zato ne posega v prostornost potniškega ali prtljažnega dela, hkrati pa so optimizirane izgube energije, povezane z dolžino kablov.

Motor z notranjim zgorevanjem in električni motor lahko delujeta skupaj ali ločeno. Vklop različnih načinov poteka samodejno – pri dinamičnem pospeševanju električni motor zagotavlja bencinskemu motorju dodaten navor pri nizkih vrtljajih, med upočasnjevanjem deluje samo električni motor v vlogi generatorja (polni 48-voltno baterijo), enako v mestni vožnji na kratkih razdaljah ali med manevriranjem vozilo poganja le električni motor, če to dovoljuje napolnjenost baterije.

Pri višjih hitrostih (do 145 km/h) se delovanje motorja z notranjim zgorevanjem zaustavi, če voznik pri stalni hitrosti in med upočasnjevanjem odmakne nogo s pedala za pospeševanje. V vožnji pri nizkih vrtljajih stisk pedala za pospeševanje sporoča sistemu potrebo po dodatnem navoru (z enkratnim »boost« pospeškom, ki kompenzira odzivni čas turbokompresorja in prepreči prestavljanje v nižjo prestavo). Odločen pritisk stopalke za pospeševanje zagotovi dodatnih 9 kW moči (približno 12 konjskih moči) električnega motorja.

Modela 3008 in 5008 s sistemom Peugeot Hybrid 48V  vsebujeta dve električni omrežji – nizkonapetostno 12-voltno za napajanje opreme vozila in visokonapetostno 48-voltno za napajanje hibridnega sistema. Električno energijo proizvaja izključno 48-voltni e-motor, proizvedena električna energija pa se v 12-voltno omrežje vozila prenaša prek pretvornika enosmerne napetosti.

Posebnost pri opremi vozil z novim hibridnim sistemom je prilagojen prikaz na digitalni instrumentni plošči, kjer so izpostavljeni 100-odstotna električna vožnja (tahometer v modri barvi), pretok energije v sistemu, stopnja napolnjenosti baterije, njeno stanje delovanja prek merilnika moči (Charge, Eco, Power) in odstotek prevožene razdalje z električnim pogonom v danem trenutku ali na koncu poti. Hkrati bo serijska oprema vključevala sistem za opozarjanje na približujoče se vozilo (AVAS – Approaching Vehicle System Alert), ki pri hitrosti do 30 km/h oddaja opozorilni signal za pešce in kolesarje

Modela 3008 in 5008 Hybrid proizvajajo v tovarni Sochaux, na evropski trg pa prihajata v drugem četrtletju leta 2023.

Avtomobilizem.com (Vir in foto: Peugeot.)

* v primerjavi z neelektrificiranim bencinskim motorjem, ki ima primerljive tehnične podatke

Mnenja uporabnikov

7 komentarjev za "Peugeot uvaja novo 48-voltno hibridno tehnologijo"


meganer
1 leto 2 meseci nazaj

Naj raje dajo 2.0hdi 😉

cc09
1 leto 2 meseci nazaj

To bi nekaj pomenilo leta 2012. Zdaj je to totalno zastaralo. En kup jermenov, mikrobaterije in “slab” elektro motor. Čemu naj bi to koristilo? Za 15% nižjo porabo je to izguba časa in denarja. Pa vemo kako je ponavadi s temi procenti nižje porabe…

xxl
1 leto 2 meseci nazaj

Imaš prav. Verjetno jih v to sili politika zniževanja emisij in postopnega ugašanja dizlov.

xxl
1 leto 2 meseci nazaj

To je zame bolj mild hibrid, najbrž tudi dražje vzdrževanje kot navaden ICE. Toyotin sistem je učinkovitejši in cenejši.

thunderbolt
1 leto 2 meseci nazaj

Pustimo eko logiko hibrida na strani, ampak ce je zadeva tudi v praksi tako fajn, kot se bere, je edina skoda, da baterija ni 2x ali 3x vecja. Definitivno pa je to pot, ki je smiselna, saj je popolna elektrifikacija utopija.

drugmirko
1 leto 2 meseci nazaj

se strinjam tudi jaz…. bi blo zanimivo probat, še sploh, če ne bo zarad tega bistveno dražji od običajnega bencince. me ta, tako kot zgoraj cc09, preseneča res majhna kapaciteta baterije, še sploh pa razlika med nazivno in uporabno kapaciteto 898 Wh/432Wh… bi pričakoval vsaj 1kWh, je pa res, da o mikrohibridih “nimam blage” in glih komaj pošteno razumem kaj pomeni Miller/Atkinsonov cikel, zato ne bi preveč solil pameti o tem zakaj naj bi ta novi Peugeotov pogon bil brezveze….

1 leto 2 meseci nazaj

Will see

 
Prve podrobnosti prenovljenega Tuarega
Ford Mustang Mach-E z novo kemijsko sestavo baterij