Novice

Mazda MX-30 obuja rotacijski motor

Mazda je v Bruslju predstavila model MX-30 R-EV, ki uporablja rotacijski motor kot podaljševalnik dosega.

Nova različica modela MX-30 deluje po principu priključnega hibrida, le da se v tem primeru bencinski motor ne uporablja za pogon, temveč ostaja v vlogi generatorja. V primerjavi z električno različico modela, ki ima baterijski paket kapacitete 35,5 kWh, je v predstavljeni različici kapaciteta baterij prepolovljena, baterija s 17,8 kWh pa naj bi omogočala do 85 kilometrov z enim polnjenjem. Za delovanje rotacijskega motorja so Mazdini inženirji vgradili 50-litrski rezervoar, skupnega dosega pa zaenkrat še ne razkrivajo.

Rotacijski motor z oznako 8C in 830 kubičnimi centimetri je nameščen poleg električnega motorja, ki je v tej različici močnejši in razvije 168 KM ob 260 Nm navora. Pospešek iz mirovanja do 100 km/h znaša 9,1 sekunde, najvišja hitrost pa, tako kot pri električni različici, še naprej ostaja omejena na 140 km/h. Vožnja vedno poteka v električnem načinu, bencinski motor pa se za polnjenje vklopi ob močnejšem pospeševanju ali v primeru izpraznjene baterije. Poleg električnega načina vožnje bo voznik lahko izbral tudi način polnjenja, pri katerem bo možno določiti in vzdrževati želeno raven napolnjenosti baterije. Za razliko od električne različice modela MX-30, ki omogoča hitro polnjenje z do 50 kW, bo polnjenje baterije pri priključno-hibridni različici lahko potekalo z največ 36 kW – za polnjenje med 20 in 80 odstotki napolnjenosti bo potrebnih 25 minut.

Nova različica modela MX-30 je bila deležna manjših sprememb videza zunanjosti, medtem ko notranjost in podvozje ostajata enaka. Nekoliko bo izstopala le različica Edition R, ki bo prepoznavna po črni zunanjosti v kombinaciji z rdečo streho, tako kot ostale Mazde MX-30 R-EV pa se bo ponašala tudi z novimi emblemi. S prodajo v Evropi naj bi pričeli tekom letošnjega leta, točnega datuma prihoda v prodajne salone pa zaenkrat še ne razkrivajo.

Avtomobilizem.com (Vir: Mazda, Autoblog. Foto: Mazda.)

Mnenja uporabnikov

2 komentarjev za "Mazda MX-30 obuja rotacijski motor"


mrtwelvetrees
1 leto 3 meseci nazaj

Sem skeptik, vseeno bo treba narediti generalko na takem motorju, kar bo spet strošek.

tha_man
1 leto 3 meseci nazaj

V čem je smisel takšne konjenice pod pokrovom, če je max hitrost še vedno omejena na 140 in tud pospešek ostaja srednja žalost? Drugače pa vsa čast Mazdi za jajca naredit nekaj drugačnega, me res zanima kako se bo Wankel obnesel v tej vlogi. Kot pogonski motor ni bil ravno najbolj varčna (ali zanesljiva) zadeva na svetu, je pa zato ponujal kar precej zabave. Tukaj računam da bo pokazal druge kvalitete.

 
Jeep Avenger tudi za slovenske kupce
Evropski avto leta 2023 je Jeep Avenger