Razstva Leave Group? predstavlja dela osmih umetnic

7.1.2021 | 09:50

Fotopub razstava Leave Group?

Fotopub razstava Leave Group?

V koprodukciji Fotopuba in Fundacije ULAY je nastala razstava prve generacije para-akademskega programa Academia Nuts, ki je na ogled med 5. januarjem in 15. februarjem. Ljubitelji fotografije si jo lahko ogledajo v delovnem času projektnih prostorov, možno pa je tudi individualno vodenje po razstavi.

Kot je v izjavi za javnost zapisal Dušan Josip Smodej iz Fotopuba, napovedana predstavitev morda spominja na zaključno razstavo nekega šolskega leta, je ta vse drugo kot to. Avtorice prihajajo iz različnih področjih in zaledij, v procesu priprav razstave so se preizkusile v številnih, tudi nasprotujočih si vlogah. Razstava Leave Group? že v samem naslovu ubeseduje razpotje - ustavljen trenutek v času in prostoru nekega skupinskega miselnega procesa, ki je lahko konec, nov začetek ali ohranitev statusa quo - materializacija minljivosti in nestanovitnosti kolektivizma današnjega časa.

V sklopu razstave bo 22.januarja spletni performans Just a Dance, 29.januarja pa še spletno vodstvo po razstavi, ki jo bodo sklenili 15. februarja s tako imenovanim »zatvoritvenim« dogodkom. Dela so na ogled v Fotopubovem projektnem prostoru od torka do sobote med 15. in 20.uro, v projektnem prostoru Fundacije ULAY pa od ponedeljka do petka med 10. in 17.uro, vse do 15.februarja.

Svoja dela razstavlja osem umetnic - Lina Akif, Hannah Koselj Marušič, Lucija Ostan Vejrup, Lara Papov, Ema Radovan, Iza Štrumbelj Oblak, Lea Topolovec in Eva Žibert, ki so ustvarjale pod mentorskim vodstvom Hane Ostan Ožbolt in Dušana Josipa Smodeja.

Več o razstavi Leave Group?

Skupinska razstava Leave Group? je prostorska uprizoritev raziskovanja prve generacije Academia Nuts, v polju sodobne umetnosti široko zastavljenega izobraževalnega programa. Razstava prvič javno predstavlja umetniške prakse in družbene premisleke kolektiva osmih avtoric: Line Akif, Hannah Koselj Marušič, Lucije Ostan Vejrup, Eme Radovan, Lare Papov, Ize Štrumbelj Oblak, Lee Topolovec in Eve Žibert.

Osem študentk različnih akademij in fakultet v osmih projektih v dveh ljubljanskih projektnih prostorih ustvarja prostorsko postavitev, ki je rezultat skupinskega in samostojnega raziskovanja umetnosti in teorije. Z uporabo številnih tehnik in prijemov ter preizpraševanjem najrazličnejših problemovod osebne identitete, domovine, zgodovine, koronske sedanjosti in prihodnosti do vprašanja materialnosti, realnosti in dojemanja prostora  avtorice pod vprašaj postavljajo tudi samo bistvo načinov ustvarjanja in procesov (umetniške) produkcije.

Medtem ko napovedana predstavitev morda spominja na zaključno razstavo nekega šolskega leta, je ta vse drugo kot to. Avtorice prihajajo iz različnih področjih in zaledij, v procesu priprav razstave so se preizkusile v številnih, tudi nasprotujočih si vlogah, razstava Leave Group? pa že v samem naslovu ubeseduje razpotje; ustavljen trenutek v času in prostoru nekega (skupinskega) miselnega procesa, ki je lahko konec, nov začetek ali ohranitev statusa quo materializacija minljivosti in nestanovitnosti (kolektivizma) današnjega časa.

Razstavna poteka v dveh projektnih prostorih, ki jih vodita mentorja programa: v znameniti Miheličevi brutalistični bencinski črpalki, ki jo zadnjih nekaj let zaseda Fotopub ter v svetlem projektnem prostoru Fundacije ULAY, ki so ga pred letom dni preuredili Mertelj-Vrabič arhitekti. Poleg fizične prisotnosti v sklopu projekta prirejamo še spletni performans ter skupinsko spletno vodstvo po razstavi z avtoricami. Če nam bodo okoliščine naklonjene, bomo priredili še zatvoritveni dogododek z javno napovedjo novega letnika programa Academia Nuts #2.

Kaj so Akademski oreščki oz. Academia Nuts?

Academia Nuts (Akademski oreščki) je edinstven program raziskovanja intelektualne in kreativne produkcije ter novih izobraževalnih oblik za študente (BA in MA) ljubljanskih akademij in fakultet, ki želi v naslednjih štirih letih v Ljubljano povabiti nekatere najbolj spoštovane in zanimive mednarodne mislece, umetnike, teoretike, filozofe, literate, zbiratelje, galeriste, aktiviste, performerje ali zgolj splošne čudake. Z igrivim naslovom se program skozi mediacijo umetnosti in kritične misli na popolnoma nov način loteva interpretacije akademskega okolja ter umetniške prakse.

Pod vodstvom kuratorjev Hane Ostan Ožbolt in Dušana Josipa Smodeja ter v koprodukciji Fotopuba in Fundacije ULAY je program v svoji prvi ediciji priredil in gostil množico rigoroznih akademskih zasedanj za vnaprej izbrano skupino študentov, ki so osnovali temeljno miselno strukturo programa – nujno potreben interdisciplinarni študijski atelje, čigar edini cilj je poutelešeno učenje in poglobljeno, sproščeno raziskovanje tem kot so umetnost, filozofija, ekologija in politika z mednarodnimi in lokalnimi strokovnjaki.

Akademski oreščki formirajo novo generacijo profesionalcev in mislecev, ki bodo lahko vzporedno z ustaljenimi akademskimi strukturami in na podlagi močne infrastrukturne baze naših partnerskih organizacij tudi v prihodnje raziskovali najrazličnejša vprašanja v resničnosti ali izven nje.

V prvem letu programa, ki je potekalo med februarjem 2020 in januarjem 2021 smo gostili predavanja, delavnice oz. vodstva Hamje Ahsana, Nejca Praha, Ize Pavline, Miloša Kosca, Dragana Živadinova, Kukle – Katarine Rešek, Karola Radziszewskega, Doriana Batycke, Dritona Selmanija, Maše Pelko, Marine Gržinić, Alena Ožbolta, Luke Savića, Vladimirja Vidmarja, Andreja Škufce ter Ahmeta Öguta.

Z razstave Leave Group? Academia Nuts, analogna fotografija iz leta 2020 (Foto: arhiv organizatorja)

Z razstave Leave Group? Academia Nuts, analogna fotografija iz leta 2020 (Foto: arhiv organizatorja)

Kdo so razstavljajoče umetnice?

Hannah Koselj Marušič (1996) je študentka zadnjega letnika likovne umetnosti, na Akademiji za vizualne umetnosti - AVA, v Ljubljani. Pred tem je nekaj let študirala medicino na UL MF. Hannah zanima meddimenzionalni prostor, prostor med življenjem in smrtjo, stanje, ko se prek slike ‘objektivne’ realnosti, začnejo izrisovati še neke druge možnosti, ki potekajo vzporedno. Ta prostor išče v vsem, kar počne. V svojih nekaterih zadnjih projektih ga je našla v zapuščenih stavbah, prostorih, ki so zapuščeni s strani večine, a še niso povsem ‘umrli’, izginili. Zanimajo jo tudi ljudje, ki občasno prebivajo v teh prostorih, prav tako zapuščeni s strani preostalega sveta. Občutki, ki spremljajo obiske takšnih prostorov so zajeti v njenem delu. Nedavno se je odvila njena prva samostojna razstava, S04E01: Zaodrje življenja, v sodelovanju z Galerijo 7:069 in projektnim prostorom Kamra.

Eva Žibert (1997) zaključuje dodiplomski študij umetnostne zgodovine in primerjalne književnosti na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Trenutno piše diplomsko delo na temo kuratorskih praks Gregorja Podnarja v galeriji Škuc ter se vpisuje na magisterij iz sodobne umetnosti in kuratorstva v tujino. Z januarjem 2021 začenja program za kuratorstvo in kritiško pisanje Svet umetnosti in se odpravlja na Erasmus+ praktično usposabljanje v Berlin. Marca 2020 je bil v reviji Klio objavljen njen samostojni znanstveni članek o problematiki datacije Beneške hiše v Piranu, februarja 2021 bo objavila še enega na temo vpisa Sečoveljskih solin na seznam svetovne kulturne dediščine UNESCO. Novembra 2020 je zaključila neformalno izobraževanje za vodjo projektov pri društvu Pina in Mladi plus.

Lucija Ostan Vejrup (1999) je študentka prvega letnika dramske igre na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo. Njeno trenutno področje ustvarjanja je igra, a njena zanimanja segajo širše, v področja sodobne kulture in socialnih problematik. Maturirala je iz programa International Baccalaurete, pred tem pa je obiskovala dramsko gimnazijo v Ljubljani. Zanima se za psiho-patološkost likov v gledališču in filmu.

Lina Akif (1995) je študentka magistrskega programa Dramska igra na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo pod mentorstvom Borisa Ostana. Diplomirala je prav tako na AGRFT, pod mentorstvom Nataše Barbare Gračner in Sebastiana Horvata. Že med študijem je sodelovala v musicalu Addamsovi (r. Aleksandar Popovski) v Mestnem gledališču Ljubljanskem ter v predstavi Rajzefiber (r. Anica Tomić) v koprodukciji PG Kranj in SLG Celje. V letu 2020 je igrala v predstavi Vsi Ptice v režiji Ivice Buljana (Mini teater, Festival Ljubljana, Mestno gledališče Ptuj). Od decembra 2020 je članica ansambla Slovenskega Ljudskega gledališča Celje. Trenutno se v okviru svoje magistrske naloge ukvarja s tujstvom v lastni domovini, nacionalno identiteto in rasizmom.

Ema Radovan (1996) je diplomirala iz Filmske in televizijske montaže na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo in je trenutno študentka magistrskega študija Filmsko ustvarjanje: Montaža. Filmska montaža ji predstavlja medij, ki zahteva izjemno potrpežljivost in natančnost ter je ključna za ustvarjanje avdio-vizualne pripovedi. Moč filmskega medija vidi v tem, da pritegne našo pozornost na v našem vsakdanu pogosto spregledane stvari. Kot filmska montažerka ima dostop do neobdelanega materiala, v katerem mora prepoznavati takšne trenutke in iz njih graditi pripoved. Kot montažerka je sodelovala pri igranih in dokumentarnih filmih Prazne sobe (2017), Iva 24 (2018), Borja in Dunja gresta v boj (2018) in Prelom (2020). Nekateri izmed filmov so bili med drugim prikazani tudi na Festivalu slovenskega filma. Trenutno kot montažerka sodeluje tudi pri projektu Ize Štrumbelj Oblak Iščem prijatelje (2020).

Iza Štrumbelj Oblak (1997) končuje študij fotografije na visoki šoli VIST. Materializacije svojih idej se loteva predvsem skozi omenjen medij, a se z njim ne omejuje, grajenje z besedami pa ji tudi ni tuje. Njen pogled je zazrt v družbo, kjer opreza za dražljaji, ki jo bodo stresli iz transa vsakdanjosti. Ukvarja se s tematikami kot so ekologija, socialni problemi in medčloveški odnosi, trudi se razumeti kaj je lepota in raziskuje pojem identitete, vedno pa jo zanimajo osebne zgodbe njenih subjektov. Poleg študija je širila svoja obzorja doma in v tujini s pomočjo različnih izobraževalnih programov, s sodelovanjem na več skupinskih razstavah in uvrstitvami na fotografskih tekmovanjih.

Lea Topolovec (1994) končuje dodiplomski študij vizualnih komunikacij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. V preteklem letu (2019–2020) se je izpopolnjevala na študijski izmenjavi na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Bratislavi, kar je predstavljalo pomemben doprinos k njenemu delovanju. Tekom študijskih let je med drugim širila svoje razumevanje vizualne umetnosti tudi na raznoraznih delavnicah, ki so se ponavadi zgodile v sklopu različnih festivalov. Lea v svoji vsakodnevni praksi največkrat poseže po analognih in digitalnih fotografskih tehnikah, vendar v svojem delu ne izključuje ostalih medijev ali metod dela, saj se vselej nagiba k njihovemu združevanju in prepletanju. Skozi svoje projekte raziskuje in vzpostavlja specifičen odnos do družbe in okolja. Same vsebine njenih del so konceptualno kompleksne, formalno pa pogosto strmijo k izčiščenosti. Do sedaj je imela priložnost svoje delo predstaviti na več skupinskih razstavah.

Lara Papov v svojih delih pogosto obravnava vmesni prostor in njegovo materializacijo, ki se pojavlja znotraj procesov sprememb vsakdanjih situacij. Za svoje delo je prejela nagrado za najboljše delo avtorja, starega do 35 let, slikarskega Ex-tempora Piran 2020. Razstavljala je na več razstavah, samostojno in skupinsko, med drugim tudi v tujini. Zadnja samostojna razstava, When You See Me Again It Won't Be Me, je bila del mednarodnega festivala KAOS, iz katere se je razvila iniciativa za mednarodni projekt About tomorrow. Pred tem se je že predstavila s samostojno razstavo S T A C C A T O v Galeriji P74. Umetnica in kuratorka Danica D. Tepeš in Institut ERGO SUM sta jo izbrala za sodelovanje pri mednarodni razstavi Between the Atlantic and Pacific Oceans na Kiribatih. Med drugim je razstavljala tudi na skupinski razstavi S01E01 Galerije 7:069, v Velenju. V sodelovanju z umetnikom Gregorjem Rozmanom sta bila izbrana na razpisu s skupnim projektom BUS STOP, ki je bil predstavljen v sklopu Indigo festivala Mestnega muzeja Ljubljana. Kasneje sta sodelovala tudi pri projektu Drevo Mestnega muzeja Ljubljana s serijami fotografij.

Več o mentorjih...

Hana Ostan Ožbolt deluje v polju sodobne umetnosti kot kuratorka, piska in producentka, od leta 2018 pa je direktorica Fundacije ULAY. Je dipl. literarna komparativistka in nemcistka, magistra umetnostne zgodovine, ki je za svoje magistrsko delo prejela najvišje priznanje Filozofske fakultete, Nahtigalovo nagrado (2020). Zaključila je Šolo za kuratorske prakse in kritiško pisanje, Svet umetnosti (2014–16) ter v zadnjih letih med Ljubljano in Berlinom opravljala številne zaposlitve v polju sodobne umetnosti, mdr. je delala za Morgen Contemporary (Berlin), Aksiomo – Zavod za sodobne umetnosti (Ljubljana), Galerijo Gregor Podnar (Berlin). Hana Ostan Ožbolt je bila pobudnica serije prodajnih razstav umetnikov mlajše generacije izven galerijskih prostorov, HOoST, pod okriljem katere je od novembra 2017 do maja 2019 kurirala samostojne predstavitve več slovenskih avtorjev. Kuirirala in kokurirala je več razstav, mdr. tudi v Galeriji Škuc (2016, 2019), v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova, MSUM+ (2017), Galeriji Društva likovnih umetnikov Ljubljana, DLUL (2018), v prostorih Društva umetnikov, DUM (2018), prostorih Goethe inštituta (2019), v okviru festivala Slovenski dnevi knjige (2019) in pri retrospektivni razstavi ULAY IS HERE v muzeju Stedelijk v Amsterdamu (2020–21). Je zunanja sodelavka revije Outsider in Likovne besede. Od leta 2020 v sodelovanju z Dušanom Josipom Smodejem vodi izobraževalni program Academia Nuts.

Dušan Josip Smodej je v Ljubljani živeči kurator in kulturni manager. Je diplomant fotografije na praški FAMU. Od leta 2009 aktivno deluje kot producent na področju sodobne umetnosti, glasbe, in mladinskih dejavnosti. Od leta 2014 je predsednik Društva za Sodobno kulturo Fotopub, ki ga je The Guardian imenoval za eno najboljših institucij na področju fotografske umetnosti na svetu, kjer je vodil tudi programski svet festivala Fotopub, od leta 2021 pa je direktor OOU Biennial, naslednika Fotopub Festivala, čigar prvo edicijo tudi kurira. V zadnjih štirih letih samostojno deluje kot kurator v Fotopubovem projektnem prostoru, kjer v prostorsko specifičnih in reaktivnih instalacijah raziskuje direkten dialog med umetnikom in prostorom. Kot kurator in producent je sodeloval z več kot 250 mednarodnimi umetniki in več kot 50 institucijami na področju sodobne umetnosti (e.g. Moderna Galerija, Kibla, Cankarjev Dom, SNG Drama, Aksioma, Futura Prague, Rotterdam Kunsthal, MSU Zagreb, Eugster Gallery, Fotomuseum Wintertur, Unseen etc.). Od leta 2020 v sodelovanju z Hano Ostan Ožbolt vodi izobraževalni program Academia Nuts. Je član sveta Fundacije ULAY in član programskega sveta mednarodnega festivala Jazzinty.

Projekt še ni končan!

K sodelovanju in soustvarjanju druge edicije programa pa so tokrat povabili študente, sveže diplomante ali magistre z najrazličnejših področij, lešnike, orehe, indijske oreščke, mandlje, pistacije, makadamske in predvsem akademske oreščke. Program, ki bo potekal od februarja letos do januarja prihodnje leto, bo obsegal več večernih predavanj, seminarjev, vodstev po razstavah, izlet in zaključno razstavo s tehnično izvedbo in kritjem produkcijskih stroškov v višini 3000 EUR ter neomejeno količino oreščkov po želji. Za sodelovanje pri programu bosta organizatorja izbrala omejeno število udeležencev na podlagi poslanega CV-ja in motivacijskega pisma, v prijavi pa je potrebno predstaviti tudi svojo umetniško oz. raziskovalno prakso, trenutna zanimanja, tendence ter motivacijo za sodelovanje pri programu in predstaviti, kje prijavitelj vidi svoj doprinos k programu, so zapisali v spremnem besedilu ob odprtju razstave Leave Group?. 

R.M.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava