Avto > Testi
7801 ogledov

Atraktivni SUV z enim najbolj zaželenih bencinskih motorjev

Cupra Formentor VZ5
1/37
Saša Despot Cupra Formentor VZ5
Cupra formentor + audi RS3 / 2 = cupra formentor VZ5. Vas je poskus enačbe malce zbegal? Skrivni recept za njegovo rešitev leži v tistem, kar se skriva pod motornim pokrovom cupra formentorja VZ5, formentorjeve najbolj športne različice.

Pod njim se namreč skriva Audijev 2,5-litrski vrstni petvaljnik, prav tak, kot denimo v audiju RS3, ki velja za enega najboljših ali vsaj najbolj zaželenih bencinskih motorjev nasploh. Luč sveta je v prvi atmosferski verziji ugledal že leta 1977 v audiju 100, športni ognjeni krst pa je v začetku osemdesetih let v turbo različici doživel v  slovitem audiju quattru, predvsem pa v njegovi različici S1.

Cupra Formentor Osnovni model Avto Test avta, s katerim je mlada znamka zadela v polno

Cupra Formentor VZ5 | Avtor: Saša Despot Cupra Formentor VZ5 Saša Despot

Gre torej za nekak bencinski dragulj med Audijevimi prstani in zato je Cupra doživela pravo priznanje svoje športnosti s tem, ko so ji je bavarski sorodniki za formentorja odstopili 7.000 primerkov svojega petvaljnika. Kakšen je torej rezultat poroke med španskim športnim križancem in Audijevim turbo okrepljenim petvaljnikom z vso podporno tehniko? Rečemo lahko le, da je odličen.

PRIMA test C-SUV, november 2022 , razno PRIMA test Avto Primerjali smo 12 SUV-jev, kateri je najbolj družinski?

Prisilno polnjeni petvaljnik seveda ni isti motor kot tisti iz sedemdesetih let. Ampak gre za sodobno izvedenko, ki jo v audijih poznamo nekje od leta 2009. V formentorju razpolaga z delovno prostornino 2,5 litra, torej po pol litra na vsak valj, iz katere izvleče moč kar 287 kilovatov (okoreli meroslovski tradicionalisti bodo rekli 390 'konjev') in največji navor 480 njutonmetrov, ki je na voljo že pri 2.250 vrtljajih in sega vse do 5.700 vrtljajev na minuto. »Optimalnega območja navora« je torej več kot dovolj za dobro akcijo.

Cupra Formentor VZ5 | Avtor: Saša Despot Cupra Formentor VZ5 Saša Despot

Cestni športnik

In to se tudi pozna, saj formentor VZ5 kljub temu, da s svojo križansko naravo kljub zelo agresivnim in dinamičnim karoserijskim linijam ne daje občutka klene športnosti, sto kilometrov na uro na »drag rejsu« pod nadzorom veščega voznika doseže v vsega 4,2 sekunde, zelo hiter pa je seveda tudi v rokah manj veščega voznika. Ob tem pa razveseljuje tudi z gromkim petvaljniškim zvokom, ki je v avtomobilskem svetu vedno bil in je danes še toliko bolj prava redkost. S svojimi pospeški se formentor VZ5 pravzaprav uvršča že v območje najhitrejših cestnih športnikov.

Cupra Born Avto Avto z gumbom za dodatni pospešek

Seveda je za uspešen prenos takšne moči na cesto poleg vrhunskega motorja potrebna ostala vrhunska tehnika. In to poleg športno uglašenega 7-stopenjskega menjalnika DSG sestavljajo tudi nižje in trše podvozje od šibkejših formentorjev s širšimi koloteki in prilagodljivimi blažilniki, štirikolesni pogon s sklopko haldex in prioriteto prednjega pogona ter razdelilnik navora na zadnji premi. K temu pa svoje prispevajo tudi učinkovite športne zavore s šest čeljustnimi bati in koluti s premerom kar 37,5 centimetra in stabilizacijska elektronika, ki prepreči, da bi voznik v uživanju na ovinkih šel predaleč in končal ob cesti.

Cupra Formentor VZ5 | Avtor: Saša Despot Cupra Formentor VZ5 Saša Despot

A prave nevarnosti za to ne bo, saj je meja zdrsa postavljena daleč nad mejo udobja večine voznikov, vključno s piscem tega članka. In zato lahko v hitri vožnji v vsakem primeru uživate, k čemur gotovo pripomore odziven in komunikativen volan, ki vam da v vsakem trenutku vedeti, kaj se dogaja pod kolesi, ta pa zvesto sledijo smeri, ki ste si jo zamislili. K temu svoje dodata tudi motor in menjalnik, ki vedno poskrbita za razveseljujoč izhod iz ovinka in pospeševanje na ravnini.

Levi in desni gumb

Seveda pa formentor VZ5 ne bi bil sodoben avtomobil, če vozniku ne bi pomagali različni vozni programi, od takšnega za driftanje in dirkalno stezo, do takšnih povsem vsakdanjih, ki formentorju skoraj omogočijo celo vožnjo po terenu. Vsekakor pa poleg cestne dinamike tudi navdušujočo dinamiko na makadamu. In najlepše je, da za celotno upravljanje programov potrebujete le osnovno ročico za nastavljanje menjalnika ter dva gumba na volanskem obroču. Desni je namenjen vklopu in izklopu motorja, levi pa progresivnemu potovanju med voznimi programi.

Cupra Formentor VZ5 | Avtor: Saša Despot Cupra Formentor VZ5 Saša Despot

Tako kot zunaj, da tudi v notranjosti formentor VZ5 jasno vedeti, da gre za zelo športno različico. To denimo nakazuje že z lupinastimi sedeži, ki odlično zadržujejo telesi voznika in sopotnika. Manj oprijemljiva pa je zadnja klop, ki ni sicer nič manj prostorna kot v manj zmogljivih različicah formentorja, kar velja tudi za prtljažnik, ki je celo v zgornjem povprečju svojega razreda.

Cupra leon Svetovna premiera Avto Je ta za Messija?

Kljub vsemu povedanemu je formentor VZ5 torej tudi precej uporaben križanec, kar pomeni, da ga bo voznik lahko uporabljal ne le za užitke v dinamični vožnji, ampak tudi za povsem vsakdanje opravke. Pa čeprav bodo zaradi precejšnje trdote podvozja, ki se nikoli zares ne zmehča, z zadnje klopi kdaj zaslišal nezadovoljno godrnjanje potnikov.

A takšne malenkosti bo gotovo več kot odtehtala športna narava formentorja, ki je v različici VZ5 nikakor ne skriva, ampak jo celo glasno naznanja.

Cupra Formentor VZ5 | Avtor: Saša Despot Cupra Formentor VZ5 Saša Despot

Cupra formentor VZ5

Motor: turbobencinski, petvaljni, 2.480 ccm

Največja moč: 287 kW (390 KM) pri 5.800-7.000 vrtljajih

Največji navor: 480 Nm pri 2.250-5.700 vrtljajih

Zmogljivosti: 250 km/h, 4,2 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.468 x 1.852 x 1.505, medosna razdalja 2.681

Prtljažnik (v litrih): 420

Poraba: 10,2 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 228 g/km

Cena v evrih: 65.148

Cupra Formentor VZ5 | Avtor: Saša Despot Cupra Formentor VZ5 Saša Despot
 

Komentarjev 3
  • rd2dmk2 09:40 06.marec 2023.

    torej motor star kot dinozaver. in naj dam 65000 eurov zato da imam lep zvok iz izpušnih cevi in da grem na eno velko parkirišče gume radirat. in to naj bodo vaše mokre sanje dragi žurnalovi uredniki. ohhhhh. saj ni ...prikaži več čudno da eni lahk ponujajo električno sranje kot edino varianto. veste kaj vam bi dal za vozit fredmobil iz krememčkovih. pa za povrh, tako kot Fred, še brez čevlje bi vas nagnal ga vozit. ma ste bolani, res, ne morem drugače, niste čist dihtig.

  • Toma 08:42 06.marec 2023.

    Zlepa ni nobene Čupekabre kje videti ;-)

  • radovednica 07:51 06.marec 2023.

    To je pa res avto za povprečen slovenski žep! Pa sploh ni nič posebnega, že na izgled.