Predstavitve

Pionirski duh v razkošnem paketu

Lexus RX: slovenska predstavitev

Model RX je za znamko Lexus izjemno pomemben, saj so se z njim dodobra zasidrali na nakupnih seznamih vseh, ki cenijo kombinacijo športno terenskega značaja, zadržanega prestiža in hibridnega pogona.

Petič

Lexus RX je z aktualno različico vstopil v peto življenjsko obdobje, zanj pa pri znamki radi poudarijo, da je ob prvem nastopu leta 1998 praktično ustvaril segment luksuznih športnih terencev. Naslednjič je postavljal mejnike leta 2005, ko so inženirji v različici RX 400h združili bencinski šestvaljnik z zmogljivim elektromotorjem. Pionirskega duha mu torej res ne manjka, hkrati pa njegovi lastniki lahko vedno računajo, da bodo za vložen denar dobili kakovostno in udobno vozilo. Verjetno mu prav zato v veliki meri ostajajo zvesti.

Naslednje poglavje

Lexus RX (7)Lexus je z manjšim modelom NX uvedel nov oblikovalski pristop Next Chapter, ki so ga uporabili tudi pri RX-u. Iz znamkine značilne maske se je oblika vretena prenesla na celoten sprednji del vozila. Tanka prednja žarometa LED in razširjena koloteka poudarjajo nižje težišče avtomobila (-15 mm). Kljub temu, da je skupna dolžina vozila ostala enaka, pogled z boka odkriva spremenjena razmerja na račun krajših previsov in daljše medosne razdalje (+60 mm). RX tako deluje bolj dinamično, kar dodatno poudarjajo daljši pokrov motorja, ožji in bolj nazaj pomaknjen stebriček A ter učinek lebdeče strehe zaradi zatemnjenega stebrička C. Zadek zaznamuje svetlobni pas po celotni širini avtomobila ter napis Lexus, ki je nadomestnil emblem črke L.


RX v številkah – dolžina: 4.890 mm, širina: 1.920 mm, višina: 1.695 mm, medosna razdalja: 2.850 mm, odmik od tal: 182-185 mm (odvisno od pogonske različice), prostornina prtljažnika: 461-612 l.


IMG_3511

Notranjost je zasnovana po konceptu kokpita Tazuna ter izvedena v duhu minimalizma in orientiranosti k vozniku. V skladu s pristopom roke na volanu, pogled na cesti je izboljšano delovanje glasovnega upravljanja, proaktivnih asistenčnih sistemov ter kontrolnikov na dotik. Novi infozabavni sistem s 14-palčnim sredinskim zaslonom na dotik vključuje sistem navigacije in povezljivost v oblaku, kar omogoča dostop do ažurnih prometnih informacij. Ob možnosti brezžičnega polnjenja mobilnih telefonov sistem podpira tudi povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay. Za povečanje varnosti in pomoč vozniku je v vseh različicah vključena tretja generacija asistenčnih sistemov Lexus Safety System+ z novimi funkcionalnostmi in izboljšanim delovanjem.

Vozni podpis

Koji Sato, predsednik družbe Lexus International, ki v naslednjih dneh prevzema vajeti družbe Toyota, je poudaril, da so v novi generaciji RX ob znanih lastnostih – kvaliteti, udobju in prefinjenosti – želeli modelu zagotoviti tudi prepoznavno vozniško dinamiko, torej neke vrste vozni podpis (Lexus Driving Signature). Hkrati pa je novi predsednik že oznanil, da se družba podaja na pot pospešene elektrifikacijeLexus Electrified – a se bo ta pri modelu RX lahko polno izrazila šele po prehodu na novo platformo.

Že zdaj pa je uporabnikom na voljo raznolika pogonska paleta. Vstopno različico 350h poganja samopolnilni hibridni pogonski sklop četrte generacije z 2,5-litrskim bencinskim motorjem in 184 kW (250 KM) sistemske moči. Za pogon najbolj zmogljive različice 500h skrbi 2,4-litrski bencinski motor v povezavi s samopolnilno hibridno tehnologijo, 6-stopenjsko avtomatiko in vsekolesnim pogonom Direct4, ki razvije 273 kW (371 KM) sistemske moči.

Lexus RX (5)V RX 450h+ je prvič na voljo priključno-hibridni pogonski sklop kot kombinacija 2,5-litrskega bencinskega motorja in električnega motorja ob pomoči litij-ionske baterije s kapaciteto 18,1 kWh. Sistemska moč znaša 227 kW (309 KM), zgolj na elektriko pa je z enim polnjenjem moč prevoziti do 65 km (ob omejitvi hitrosti do 135 km/h). Vozila s tovrstnim pogonom imajo vgrajen 6,6-kilovatni polnilec, kar naj bi v najboljšem primeru poskrbelo za polnjenje baterije v okvirno dveh urah in pol.

Cene za novi RX se pričenjajo pri 82.000 evrih za 350h s paketom opreme Comfort. Najmočnejši 500h je na voljo le s paketom opreme F Sport, cena zanj znaša 106.000 evrov. Najcenejši priključno-hibridni 450h+ s paketom opreme Business uradno stane 95.000 evrov. Več podrobnosti si lahko ogledate v priloženem ceniku.

Besedilo: Urška Radolović. Foto: Gašper Pirman, Urška Radolović.

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Prvak družine Ceed
Surova moč, ki obvlada vse pred seboj