TOM - telefon za otroke in mladostnike v stiski - 116 111. Foto: Radio Maribor/Pixabay
TOM - telefon za otroke in mladostnike v stiski - 116 111. Foto: Radio Maribor/Pixabay

Članica CHI je vse od svoje ustanovitve leta 1995 tudi nacionalna mreža telefona za otroke in mladostnike (TOM), ki deluje pri Zvezi prijateljev mladine Slovenije. Klic na številko 116 111 sprejme eden od prostovoljcev, ki delujejo v svetovalnih skupinah po vsej Sloveniji.

Teme, ki uporabnike telefona TOM najbolj zanimajo, so povezane z odraščanjem, kot so odnosi s starši, telesni razvoj in spolnost, ljubezen in vrstniki. V zadnjih letih se vse več otrok nanj obrne zaradi duševnega zdravja.

Stiske otrok so se z začetkom epidemije covida-19 v letu 2020 še poglobile. Pri Zvezi prijateljev mladine so že takoj izrazili zaskrbljenost za duševno zdravje otrok, ki so ostali doma, zlasti tistih, za katere družine niso varno okolje.

Pogovor pomaga iz položaja nemoči

Svetovalec s pogovorom otroku oz. mladostniku pomaga, da dobi boljši pregled nad razmerami, v katerih se je znašel, in da začne črpati iz lastnih virov, se premakne iz položaja nemoči, se opremi z določenimi informacijami in včasih tudi s konkretnim načrtom ukrepanja.

Vloga svetovalcev je omogočiti otrokom in mladostnikom, da svoja vprašanja, dileme, stiske in strahove delijo in pripeljejo v varno pristanišče odrasle odzivnosti, poudarjajo v zvezi. Po njihovih zagotovilih je na telefonu TOM vselej nekdo, ki se bo odzval in prisluhnil ter pomagal ustvariti varen prostor za pogovor brez obsojanja.

Za otroka, ki je uporabnik tega telefona, je po navedbah zveze pomembno, da z njim govori oseba, ki mu bo prisluhnila, znala odgovoriti, ga pravilno usmeriti in potolažiti. Prek telefona TOM so lani svetovali povprečno 53 mladim dnevno.