Poraba 6,8 l/100km Največja hitrost 222 km/h Cena 71.360 eur
Plusi
  • prepričljiv vozniški paket skupaj z odličnim štirikolesnim pogonom
  • fizična stikala klimatske naprave
  • prilagodljivost zadnje klopi
  • odlična sprednja sedeža
  • varčen dizelski blagohibridni motor
Minusi
  • nekateri doplačilni elementi, tudi varnostni
  • dizel v mrzlih jutrih še vedno ni najbolj uglajen
  • ni več vrtljivega stikala
  • cena z vsemi opcijami

Oznaka Sportback pri Q5 predstavlja model s kupejevsko prirezano strešno linijo, kljub oblikovni novosti pa ostaja tipično prepoznaven športni terenec znamke, ki igra predvsem na note tradicionalnih kupcev. Tudi s pogonom ne bo prav všeč navdušencem nad elektriko, saj ga poganja dvolitrski dizelski štirivaljnik, ki pa mu na pomoč priskoči blago-hibridna tehnika. A resnici na ljubo sam (z izjemo SQ5, ki v resnici ne sodi med “civilne” različice) ne vidim boljše pogonske opcije za prenovljeni Q5, kot je 150-kilovatni dizelski agregat. Porabil je malenkost več kot šest litrov na vsakih sto prevoženih kilometrov, z enim rezervoarjem pa sem brez težav prevozil skoraj tisoč kilometrov. Naj živi klasika!

Audi v zadnjem letu veliko govori o svojih električnih modelih, a so bili za obseg prodaje v zadnjem desetletju zaslužni predvsem njihovi športni terenci. Od majhnih do velikih, različnih oblik in namembnosti, s široko paleto pogonov in opcij. V tej pisani druščini je izstopal Q5, ki je s prenovo znotraj druge generacije dobil še “kupejevsko” izvedenko Sportback.

Modna muha, ki kar traja

Audi Q5 Sportback 2.0 TDI avtomobilizem.com_7Saj vsi vemo koliko prahu je dvignil prihod pionirja BMW X6. Ob razkritju X4, današnjega neposrednega tekmeca Q5 Sportback, svet pravzaprav niti ni bil več presenečen. Prodajne številke so spregovorile in proizvajalci so hitro ugotovili, da je znotraj te oblikovne niše možno najti znaten kupček kupcev. Audi je to storil kot zadnji, a so imeli med “sveto nemško trojico” odlično osnovo. Q5 je namreč že od prve generacije redno zasedal prva tri prodajna mesta v svojem segmentu v Evropi, baza kupcev je bila velikanska, predvsem pa so imeli pod seboj še bazen ljudi, ki so kupili Q3 ali Q3 Sportback in bi lahko kot logični korak za svoj prihodnji model izbrali isto znamko, a posegli po dimenzijsko večjem modelu. Izbira je bila preprosta: vsi vajeni klasike, ki nikakor ne želijo izstopati, bi nadaljevali zgodbo s konvencionalnim Q5, vsi tisti, ki se želijo vsaj malenkostno razlikovati od drugih, pa po Q5 Sportback.

Ne posega bistveno v prostornost potniške kabine

Audi Q5 Sportback 2.0 TDI avtomobilizem.com_27Videz Sportbacka se v primerjavi z običajno izvedenko Q5 loči samo od stebrička B dalje. Kaj veliko besed pri tem ne bom izgubljal. Jasno je, da je prtljažnik zaradi drugačne strešne linije nekoliko manjši (40 litrov). Manj je tudi prostora za glave potnikov zadaj (15 milimetrov). A pri prtljažniku v praksi res ni zaznati kakšne resne prostorske stiske, na zadnji klopi pa brez težav lahko sedijo odrasli potniki. Zunanje dimenzije ostajajo praktično enake, saj se razliki v dolžino in višino merita v milimetrih. Kdor torej želi kupejevsko padajočo strešno linijo, naj se ne ustraši bistvenih izgub v potniški kabini. Bolj kot to je pomembna kljukica ob naročilu opcijske opreme pri postavki pomične zadnje klopi. Prostornina prtljažnika se z njo z osnovnih 510 litrov poveča do največ 570 litrov. Morda še bolj kot to sem cenil prilagajanje nagiba hrbtnih naslonjal za vsak sedež.

Odgovor se ponuja na dlani

Dobri stari dizel, bi lahko rekel, čeprav res ni star in je bistveno posodobljen od svojih predhodnikov. Ob tem ne morem mimo spominov na turbodizelske štirivaljnike skupine Volkswagen. Prepoznavno glasni, še posebej v hladnih dneh, z veliko tresljajev, a izrazito varčni in na dolgi rok vzdržljivi. 40 TDI, kot je oznaka za 150-kilovati dvolitrski dizelski štirivaljnik v Q5 Sportback, se odločno odmika od navad predhodnikov. Še vedno je glasnejši oziroma bolj robat od nekaterih dizelskih opcij tekmecev, a sta obseg tresljajev in nenazadnje tudi hrupa med vožnjo zdaj na povsem spodobni ravni. Tudi na račun izboljšane zatesnitve, a vse skupaj deluje kot celota zelo zgledno.

Vsi dizelski motorji s prenovo pridobivajo nežno elektrifikacijo, a se ta razlikuje med motornimi različicami. Štirivaljni dizli delujejo z 12-voltno, šestvaljni dizli pa z nekoliko bolj napredno 48-voltno blagohibridno tehniko. Pri obeh zasnovah gre v grobem za enak pristop, različni so trajanje dolžine faze jadranja, moč rekuperacije in izpust ogljikovega dioksida.

Ključna komponenta 12-voltnega blagega hibrida je Audi Q5 Sportback 2.0 TDI avtomobilizem.com_31jermenski alternatorski zaganjalnik (BAS), povezan z ročično gredjo, ki lahko v tej obliki med zaviranjem rekuperira do 5 kilovatov energije in jo shrani v ločeni litij-ionski bateriji, nameščeni v zadnjem delu avtomobila. Če voznik umakne nogo s pedala za plin pri hitrostih med 54 in 150 kilometri na uro, lahko 40 TDI vozi tudi z motorjem v prostem teku. V mojih očeh  ključna prednost blagohibridnega pogona ni prihranek 0,3 litra na sto prevoženih kilometrov, temveč skoraj nezaznavno ugašanje in vžiganje motorja ter do 40-sekundno delovanje sistema stop&start ob zaustavitvi. To v največji meri izboljša vsakodnevno udobje in gre obenem z roko v roki s premijsko notranjostjo, ki poskuša v najboljši možni meri razvajati potnike.

950 kilometrov z enim rezervoarjem

Audi Q5 Sportback 2.0 TDI avtomobilizem.com_4Ko sem sedel za volan in pogledal na potovalni računalnik, me je najprej malo šokiralo, a sem hitro ugotovil, da je moral pred menoj nekdo imeti zelo težko nogo. Povprečna poraba po 1.321 prevoženih kilometrih je bila namreč osem litrov. Par deset prevoženih kilometrih kasneje je bilo povsem jasno, da dvolitrski dizel s precejšnjo močjo v običajnem prometnem režimu ne more porabiti tako zelo veliko. Poraba se je gibala med 6,5 in sedmimi litri v kombinirani vožnji, ob polnem rezervoarju goriva pa je avto potrdil, da bi lahko s polnim rezervoarjem prevozil okroglih tisoč kilometrov. Ob nekoliko bolj ugodni vožnji – do Kočevja in nazaj se je poraba recimo gibala pri petih litrih na sto kilometrov – bi se računica izšla. Na koncu pa sem na bencinsko črpalko zavil po 950 prevoženih kilometrih.

Koncept toplo-hladno

Audi Q5 Sportback 2.0 TDI avtomobilizem.com_15Podoben koncept kot pri oblikovanju zunanjosti je mogoče zaznati znotraj. Klasično podobo in zasnovo nekako razbijajo moderni dodatki v obliki prostostoječega večjega zaslona na dotik. Njegova postavitev z vidika estetike ni ravno smiselna. Sta pa zato boljša pogled nanj in način upravljanja. Ker gre za prenovo modela, je zasnova menijev zaenkrat ostala manj intuitivna, čeprav zaslon deluje precej hitro in zanesljivo. Veseli me, da so ohranili fizična stikala za klimatsko napravo, me pa zmoti umik vrtljivega stikala s sredinskega grebena. Pravzaprav Q5 Sportbacku ne morem zameriti kakšnih očitnih pomanjkljivosti, a bi po drugi strani lahko marsikatero rešitev izpeljali drugače in boljše. Nemogoče je spregledati, da Q5 ni več med najmlajšimi modeli znotraj Audijeve palete, čeprav tega na koncu ne kaže njegova nakupna cena z vsemi opcijami.

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Dobri stari dizelski dvolitrski štirivaljnik je dobil pomoč v obliki tehnologije blagega hibrida, ki izboljša jadranje, poskrbi za bistveno bolj nezaznaven zagon motorja in s pomočjo majhnega elektromotorja (jermenski zaganjalnik alternatorja, BAS) znižuje porabo goriva.
    8
  • Notranjost
    Q5 je klasičen športni terenec znamke, ki se je v zadnjih letih le prilagajal zahtevam trga in v svoj nabor počasi dobival najnovejšo tehnologijo. Izredno prav pride pomična zadnja klop, prtljažnik je povprečno, a dovolj velik, materiali so primerni, veseli pa tudi obstanek fizičnih stikal klimatske naprave. Želel bi si kakšno odlagalno površino več in bolj intuitivno delovanje večopravilne enote.
    8
  • Opremljenost
    Testni Q5 Sportback je bil opremljen s širokim naborom varnostnih pomagal in drugih pomembnejših pripomočkov za izboljšanje vsakodnevnega udobja.
    9
  • Vozne lastnosti
    Vozniško suveren, tudi na terenu, a z nekoliko tršim vzmetenjem kot pri nekaterih tekmecih. Štirikolesni pogon se vklaplja po potrebi in s tem varčuje pri povprečni porabi goriva. Vozni profili se med seboj razlikujejo in dejansko vplivajo na odzivanje Q5 na različne vozne zahteve.
    9
  • Gospodarnost
    Ob pregledu preteklih testov je jasno, da Q5 nikoli ni bil poceni športni terenec. Kdor želi zelo dobro opremljenega in pogonsko odličnega športnega terenca, bo moral globlje seči v žep, k sreči po drugi strani prepriča dizelski motor s svojo šestlitrsko porabo goriva.
    6
  • Zmogljivost
    7,6 sekunde do sto na papirju ni veliko, a je za družinskega športnega terenca z 20-palčnimi platišči, ki v prvi vrsti ni namenjen dirkanju od semaforja do semaforja, sistemske moči več kot dovolj. Avtocestne hitrosti so za 40 TDI mačji kašelj, prav dobro pa se počuti tudi med hitreje odpeljanimi zavoji.
    9
  • Sklep
    Q5 Sportback je po svojem videzu in pojavnosti klasičen Audijev športni terenec. Všečen, rahlo poseben in ne pretirano nastopaški. V notranjosti se mu poznajo leta, a z manjšimi posodobitvami sledi največjim tekmecem. Še najbolj prepriča njegov dizelski motor z obilico navora, skupaj z blagohibridno tehnologijo pa pridobiva nekaj nujno potrebne elegance pri ustavljanju in mestni vožnji.
    8.2

Tehnični podatki vozila

cena osnovnega modela (€) 59.320
cena testnega vozila (€) 71.360
dolžina × širina × višina (mm) 4.689 × 1.893 × 1.660
dovoljena masa vozila (kg) 2.510
emisija CO2 (g/km) 165-187
emisijski razred Euro 6
gibna prostornina (cm3) 1.968
kompresija (1:) 15,5
masa praznega vozila (kg) 1.880
medosna razdalja (mm) 2.819
menjalnik/pogon samodejni/štirikolesni
največja hitrost (km/h) 222
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 150 (204 ) pri 3.800-4.200
največji navor (Nm pri vrt/min) 400 pri 1.750-3.250
namestitev motorja spredaj vzdolžno
obračalni krog (m) 11,8
poraba goriva na testu (l/100 km) 6,8
poraba goriva po ECE (l/100 km) 6,3-7,1
pospešek 0-100 km/h (s) 7,6
prostornina posode za gorivo (l) 65
prostornina prtljažnika (l) 520 - 1.520
število valjev/ventilov 4/16
vrsta motorja turbodizelski
zavore spredaj/zadaj kolutne hlajene/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

1 komentar za "Naj živi klasika!"


pleomax
14 dni 55 minute nazaj

40 sekundno delovanje start-stopa? Moj avto nehibridni zdrži dlje. Drugače pa to v glavnem izklapljam.

 
Povratek med male mestne avtomobile
Običajna izkušnja