Tujina

Macron in Scholz: Nemčija in Francija bi morali biti pionirki pri razvoju Evrope

Pariz , 22. 01. 2023 13.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Francoski predsednik Emmanuel Macron je dejal, da bi morali biti Nemčija in Francija pionirki pri razvoju Evrope, nemški kancler Olaf Scholz pa je poudaril, da je sodelovanje med državama ključno za Evropo. V Parizu potekajo slovesnosti ob 60-letnici elizejske pogodbe, popoldne se bosta sestali tudi vladi obeh držav.

"Nemčija in Francija, ki sta odprli pot sprave, morata biti pionirki pri ponovnem zagonu Evrope," je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP na slovesnosti na pariški univerzi Sorbona dejal Macron. Zavzel se je za oblikovanje novega energetskega modela, ki bo spodbujal inovacije in nove tehnologije, EU pa je označil za geopolitično silo.

Da je sodelovanje med sosedama ob Renu ključno za prihodnost Evrope, pa je poudaril Scholz. "Prihodnost, tako kot preteklost, je v sodelovanju med državama, ki sta vodilni sili združene Evrope," je dejal. Franciji se je zahvalil za prijateljstvo, govor pa je nemški kancler prebral v francoščini.

Macron in Scholz
Macron in Scholz FOTO: AP

Macron in Scholz sta tudi obljubila, da bosta Pariz in Berlin podpirala Ukrajino za obrambo evropskega miru, "dokler bo to potrebno". S slovesnostjo so obeležili 60 let pogodbe, ki je 18 let po koncu druge svetovne vojne zapečatila spravo in potrdila prijateljstvo med poprej sprtima državama. Pogodbo sta 22. januarja 1966 podpisala takratni nemški zvezni kancler Konrad Adenauer in francoski predsednik Charles de Gaulle.

Popoldne se bosta na skupni seji sestali še vladi Francije in Nemčije. Skupna seja je bila predvidena že jeseni, a so jo v luči nesoglasij preložili na danes.

Na seji naj bi se glede na napovedi Pariza in Berlina posvetili gospodarstvu, energiji, obrambi in evropski politiki. Po koncu je pričakovati skupno izjavo o prihodnosti Evrope.

Državi, ki veljata za gonilno silo znotraj EU, sta se v minulem letu razhajali zlasti pri iskanju strategije za kljubovanje porastu cen energije, glede uporabe jedrske energije in oboroževanja na ravni Evrope.

V Parizu denimo niso bili zadovoljni z ravnanjem Nemčije v energetski krizi. Nemčija je nasprotovala kapici na cene plina in obenem pripravila 200 milijard evrov vreden načrt pomoči podjetjem in gospodinjstvom zaradi visokih cen energentov. Države članice EU so naposled sicer dosegle dogovor o cenovni kapici.

Francoze je zmotil tudi nemški načrt o vzpostavitvi evropske zračne obrambe s še 14 državami, med katerimi ni Francije. Jabolko spora med državama je tudi izdelava nove generacije evropskih bojnih letal.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (176)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Vladimir Bog
24. 01. 2023 20.14
Scholz privolil v dobavo bojnih tankov leopard Ukrajini Varšava, 24.01.2023, 12:11 | Posodobljeno pred 8 urami Ups, tole pa ne bo dobr... Namesto da bi zelenega prisilili k mirovnim pogovorom, zaostrujejo odnose z Rusijo. Putin je zelo potrpežljiv. Voditelji eu se igrajo z ognjem, nihče ne dela v interesu lastnih državljanov. Vse gre v napačno smer in če se bo tako nadaljevalo, bomo kmalu na točki brez povratka. Prehitro bo tukaj jutro, ko si bomo lahko samo odprli viski, objeli najdražje in skupaj uživali v sončnem vzhodu.
Night fly
23. 01. 2023 20.10
Naj vsi ,ki nasprotujejo enakovrednemu spostovanju vseh drzav evropskega kontinenta napisejo ,zakaj je NATO se aktiven , po 32 letih razpada varsavske alianse ,oz. razpada SSSR . Svet je bil preprican ,da bo NATO takrat polozil orozje k nogam in se zavezal ,,,torej drzave ,ki tvorijo to atlantsko alianso , da bo-do sle po poti miru ,sodelovanja ,in spostovanja vseh ,ki si to zasluzijo .Jasno ,prvi oni . Evropa je v svoji dolgi stoletni ,tisocletni zgodovini storila toliko gorja ljudem ,narodom ,etnijam po svetu ,da bi se morala vsak dan posuvati s pepelom iz domacega ognjisca ........toda ne , NATO je vedno bolj mocan , obsezen z novimi claanicami ,indoktrinirani ,da sovrazijo vse kar disi po ruskem . Jaz ,vedno na sredini ,se sprasujem ----zakaj tako ? Zakaj je UE danes na robu kataklizme ? Zakaj NATO , ta hipervojasko -politicno -logisticno in vohunsko ,osvajalno orientirana organizacija se deluje , je vedno bolj agresivna .??? Zakaj ? Ameriko kdo napada ,Evropo je od 1990 kdo zelel zasesti ? Sigurno ne ,torej ............
Korintos11
23. 01. 2023 10.42
+2
Berbokica je pa dovolila da lahko Poljaki pošljejo Leoparde v Ukrajino. Kšeft je kšeft, bodo spet nove pri njih kupili.
Andree
23. 01. 2023 10.58
+2
Nekaj časa nazaj je dala izjavo da bo v Nemčijo pripeljala vse tajvance. Znaga pa je z izjavami da ji je vseeno za njene nemške volilce in da ji ni vseeno ta države ki so oddaljene 100.000km
Night fly
23. 01. 2023 20.15
Kori ,,,,Nemcija je z eskalacijo konflikta v UKR .dokoncno prestopila magicno bariero ,ki ji je bila postavljena leta 1945 . Pravzaprav ji je UE dala luc ,zraven pa se Ameri ,da stopi spet na pot bodocih vojn proti Rusiji . Zdaj gre za unicenje Rusije in zasedbo te velike drzave ,,,in jasno pograbiti zivljenski prostor ,in vse surovine, ,,ki jih je v izobilju za tisoce let naprej . Kar Svaba s pomocjo Britov ni mogel v 30 letih 20 stoletja ,zdaj pocenja s pomocjo celotnega Zahoda . Ne bo se to dobro koncalo .
Korintos11
23. 01. 2023 10.09
+2
Meni se zdi da bodo Rusi prej dosegli svoje kot se bodo drajleki v EU zmenili kako in kaj.
Korintos11
23. 01. 2023 10.03
+1
Pa še par župnikov jim naj pošljejo.
GavinM
23. 01. 2023 09.45
-2
Slovenija naj da še tiste m84 pod nujno!! In pretopi v nekaj zahodne opreme..treba se rešit te sovjetske navlakr
Korintos11
23. 01. 2023 10.01
+2
Mogoče bi nam Nemci dali še kaki kamion cisterno!
GavinM
23. 01. 2023 09.43
-1
Nič ne..poljska in druščina
Andree
22. 01. 2023 20.28
+1
Hitro je članek izginil iz naslovnice
Korintos11
22. 01. 2023 20.39
+1
Kaj pa vaši tam zgoraj o tem mislijo, premoga je dovolj za termoelektrarne?
Korintos11
22. 01. 2023 20.42
+4
Me prav zanima kako bi se toti strašni nemški, francoski in A meriški tanki obnesli v ukrajinskem blatu in na minus 20!
komarec
22. 01. 2023 19.42
+2
Dokler bosta Nemčija in Francija držali štango amerom ne bo od Evrope nič dobrega.
Na pol ovca
22. 01. 2023 17.49
+0
Dve lutki US/Izr elite sanjata o čem točno?
Korintos11
22. 01. 2023 17.10
+5
Mi smo svoje tanke in oklepnike Ukrajini že podarili, dobili smo par kamionov da se lahko z njimi peljemo v Portorož, Nemci pa kot da bi malo k sebi prišli.
patogen
22. 01. 2023 17.20
-6
Slovenec je zgodovinsko bolj vajen nemškega orožja. Bolj mu sede v roke. 1000 let ga je nosil... Ti tovornjaki so že dobra menjava...
Korintos11
22. 01. 2023 19.44
+3
Nemško orožje nas je tolklo ja, dobro si ugotovil.
Andree
22. 01. 2023 20.29
+2
Korintos11
22. 01. 2023 20.40
+3
puspan
22. 01. 2023 17.03
-3
Slovenija, osamljena oaza rusofilov v napredni Evropi. Nič čudnega, saj imamo zgodovinarje in pravljičarje tipa Tit Turnšek, z njegovim zadnjim odkritjem zgodovinskih dogodkov v Sobotnem Delu. Res vredno branja za preganjanje dolgčasa.
patogen
22. 01. 2023 17.11
-3
Slovenski levičarji so v Moskvi nastali pred 100 leti Pa prisegli Stalinu med drugo vojno. Gre za karakterno lastnost slovenskega levičarja, kot pri domačih ljubljencih. Zelo se navežejo na gospodarja...Sploh ker je bil gospodar na daljavo...
Rains
22. 01. 2023 16.59
-5
Škoda ker v javnosti ni dejanskih zahtev Putina ko je hotel pogajanja. Jaz sem že 1 leto nazaj napisal da bi mu celo dal Donbas, ampak bi šel potem z Ukrajino takoj v EU in NATO. Ampak imam občutek, da Putin sanja o tem da ne bi mel NATA na meji, kar je pa nemogoče. Tut če okupira celo Ukrajino in jo aneksira, ima s tem avtomatično NATO na meji. Torej hoče nekaj kar je popolnoma nerealno, zato pa ni pogajanj.
patogen
22. 01. 2023 17.05
-4
Boris Johnson je na začetku ruskega vdora dejal, da Ukrajina ne bo nikoli v Natu. Kar je povsem realno, saj gre za nemirno državo, kjer so se menjale proruske in antiruske vlade. Da ima Ukrajina precejšen del rusko govorečih prebivalcev, je nesporno. Sam Janukovič, predsednik Ukrajine nekoč, ne zna ukrajinsko. Putin je le skrajno podcenjeval Ukrajince, podobno, kot je nekoč mali Batjuška na balkanu počel. Mislil je, da se bodo predali, kot so se na krimu. Zato se sploh pogajati ni hotel.
Korintos11
22. 01. 2023 17.05
+4
Pri medcelinskih raketah sploh ni važno kako in kaj, je pa velik del Ukrajinskega ozemlja za vedno izgubljen.
patogen
22. 01. 2023 17.12
-1
Vprašanje, če za vedno. V primeru razpada Rusije so zopet vse opcije odprte.
Rains
22. 01. 2023 17.53
-1
Mene bolj zanima ZAKAJ. Tega rusi in rusofili ne bodo nikoli priznali (da se gre samo za imperializem in osvajanje). Vedno bodo našli nek izgovor, da branijo svoje, podobno kot Dolfi v Sudetenland. Zgodovina se ponavlja.
patogen
22. 01. 2023 16.52
+0
Vzemimo 1 zalibvsko vojno, kjer je Sadam husein izgubil 3.300 tankov, poškodovanih (ne uničenih) pa je bilo 31 tankov koalicije. Podobna razmerja so danes v ukrajini.
Korintos11
22. 01. 2023 17.00
+1
patogen
22. 01. 2023 17.08
-2
Nato je povsod močnejši, kamorkoli gre. Je imel pa Irak 1,4 milijona vojakov, Koalicija pa 600.000. Gre se za izurjenost in tehnologijo.
Korintos11
22. 01. 2023 17.11
+5
NATO zelo rad napada mini državice ali pa one s sandali, sedaj se je pa vse zaustavilo.
patogen
22. 01. 2023 17.18
-5
Sadam je napadel iran in potem Kuvajt. Levičarji to izvzamete iz zgodbice, ker vam ne sede v kontekst.
Korintos11
22. 01. 2023 16.42
+7
Rains, in ti misliš da 50 nemških in Ameriških tankov vojno obrne v korist Ukrajine?
Rains
22. 01. 2023 16.46
-1
Ne. A ti misliš da lahko 50 ruskih to naredi ?
patogen
22. 01. 2023 16.49
-1
Seeveda, saj imamo paralele z ruskim orožjem. leta 1973 je 188 izraelskih tankov Centurion, moderniziranih angleških iz konca druge vojne ustavilo 2000 sirskih na Golanu, enakih kot jih imajo rusi danes v Ukrajini. 1-T-64 in T-55.
Rains
22. 01. 2023 16.53
-2
Haha fak minus sem ti stisnu ker sm mislu da Korintos take neumnosti piše. Sem napol bruhal pa nisem gledal nicka. Bom popravu. :-)
Korintos11
22. 01. 2023 17.01
+2
patogen
22. 01. 2023 17.13
-4
Z lahkoto. Pri Sircih ni bilo toliko dezertiranja, pa Sirci se niso tako množično vdajali, kot so se naprimer Rusi. nemci so imeli v pol leta vdora v sovjetsko zvezo 4 milijone ujetnikov.
borjac
22. 01. 2023 20.36
+1
50 ne spremeni nič, 2000 pa spremeni, kajti ko bo prišlo teh 50 zahodnih tankov v Ukrajino in bodo povzročili Rusom škodo, bodo Rusi poslali v Ukrajino 2000 tankov, to pa spremeni.
Korintos11
22. 01. 2023 16.35
+7
A tota dva nista prej vedela da imajo Rusi atomsko orožje?
patogen
22. 01. 2023 16.37
-7
Tudi Francozi ga imajo. Pa ne malo. Nemci ga pa lahko naredijo v pol leta toliko, kot ga imaho Rusi...
Korintos11
22. 01. 2023 16.39
+6
Nemci ga nimajo nič, A meri ga imajo pri njih parkiranega, oni so njihovi hlapci.
patogen
22. 01. 2023 16.42
-2
Ko so kitjca vprašali pred desetletji, zakaj se boji japonske, saj nima jedrskega orožja, kitajska ga pa ima, je Kitajec pragmatično odgovoril. Že res da ga nima, ima ga pa lahko v 3 mesecih 80 jedrskih bomb. Tega se bojimo. Sedaj pa probaj razumeti tudi na primeru nemčije.
Korintos11
22. 01. 2023 16.44
+3
In Kitajci Japonske ne bi mogli uničiti v treh mesecih? Si pa res rukje,.
Korintos11
22. 01. 2023 16.45
+4
Rains
22. 01. 2023 16.51
+0
Atomske bombe so rezervirane za primer, ko je obstoj (niti ne samo ozemlje) neke države ogroženo. O tem pa v primeru Rusije niti pod razno ne moremo govoriti. Ne samo, da ni niti enega tujega tanka na ruskem ozemlju, njen obstoj nikakor ne more biti ogrožen, če so oni agresor, ki napada drugo državo, in ne obratno. Pravzaprav je pisanje / govoričenje o tem naravnost smešno. Ampak Rusov seveda to ne odvrne od tega, da so edini, ki non-stop grozijo z jedrskim orožjem.
patogen
22. 01. 2023 16.53
-2
Ha, ha, ha, če nečesa ne kapiraš koritnik je pa sogovornik rukje... Moram reči, da blestiš tule s svojimi analizami...
Korintos11
22. 01. 2023 17.06
+2
Zaenkrat še je vse po mojem, ti izgubljaš.
patogen
22. 01. 2023 17.22
+0
Korintos11
22. 01. 2023 16.34
+4
patogen, pišeš da bo vzhod Ukrajine ruski, a je potem sploh bil ta vojaški poseg potreben?
patogen
22. 01. 2023 16.39
-1
Ne. Putin je naredil katasrtofalno napako in Rusijo zagnusil celemu svetu. Frontna črta v Donbasu je že bila, je mirovala. lahko bi počasi potiskal črto proti zahodu, neopazno. Tako pa si je privoščil Putin genocid in agresijo, saj je mislil, da bodo Ukrajinci pokleknili.
Korintos11
22. 01. 2023 16.41
+2
patogen
22. 01. 2023 16.44
-1
Popravki frontne črte, pa potiskanje nazaj, brez pompa. Ukrajinci so se že navadili, da so tisti del izgubili. Kot so Italijani potiskali Avstrijce po malem nazaj, leto za letom na Soči...
Korintos11
22. 01. 2023 17.02
-2
Italijani neopazno z milijonom žrtev? Hahaha
patogen
22. 01. 2023 17.25
-1
Odkod ti pa milijon? Spet neka "levčarska". Vsi Italijani so zbrani v 3 kostnicah. Kobarid redipuglia pa še ena. pa pojdi pa prešetej.
Rains
22. 01. 2023 16.30
-1
Me res zanima če bi znal kak rusofil dejansko napisat česa se Rusija boji, da je začela s to vojno. Pa ne stresat raznih neumnosti in laži o zaščiti nekih Rusov v Donbasu un podobnih pravljic.
Korintos11
22. 01. 2023 16.32
+3
Če greš v drugo državo reševat 8 milijonov svojih to ni zanemarljivo, vse so si pa Ukrajinci, naivni kot so, sami skuhali,.
patogen
22. 01. 2023 16.32
-1
Mali in Veliki Batjuška imata zelo podoben način razmišljanja. Oba se počutita več kot ostali pa oba se neprestano počutita ogrožena. Pa imata ves čas vojne s sosedi.
patogen
22. 01. 2023 16.35
-1
Enako si trdil koritnik pred 30 leti, ko so se srbi iz podobnih nagibov podali v vojaško avanturo....
patogen
22. 01. 2023 16.35
+1
Sodišče v Hagu je potem razkrilo vso resnico....
Korintos11
22. 01. 2023 16.37
+0
Kdo je pa leta 1972 hotel narediti državni udar in Tita pospraviti, Srbi?
Rains
22. 01. 2023 16.37
+1
Sem pričakoval, spet laži rusofilov, ruska propaganda za zavajanje javnosti. Donbas so zakuhali Rusi sami s pošiljanjem separatistov v Ukrajino in njihovim oboroževanjem. Namen je bil pa zanetit državljansko vojno, da Ukrajina ne bi mogla v NATO in EU. Za Krim se jim je pa zelo mudilo, saj so imeli tam pomorsko bazo v Sevastopolu, zato so ga okupirali takoj, še pred izbruhom vojne. Tako lepo so vse to splanirali, da so marsikatero ovco oprali in jo imajo ujeto v tej laži še danes.
Korintos11
22. 01. 2023 16.40
+2
patogen
22. 01. 2023 16.46
-2
Tudi Krajina je imela nekoč referendume 1991. Za odcepitev od Hrvaške je bilo 103% udeležencev referenduma
puspan
22. 01. 2023 17.19
Korintos11
22. 01. 2023 16.30
+1
patogen, no pa si le pogoltnil knedlo in priznal da bo vzhodni del Ukrajine postal Ruski. To ti mi Rusofili pravimo že skoraj eno leto, enostavno so premočni za Ukrajino. Prej bodo prekinili in se pogajali, več ozemlja bo ukrajini ostalo.
patogen
22. 01. 2023 16.33
-1
To sem vedno trdil, to so trdili angleški vojaški komentatorji. vendar pa Rusija zaradi tega ne bo nagrajena. naj plača visoko ceno.
Korintos11
22. 01. 2023 16.38
+2
Seveda plača visoko ceno, Ukrajinci pa 10 x večjo in še ozemlje bodo izgubili.
Rains
22. 01. 2023 16.40
+1
To bodo odločle Zahodne države. Če bodo Ukrajini na polno pomagale, ne bodo zasedli nič več oziroma bodo izgubili še to kar danes imajo. Če bodo pa omahovale, tako kot Nemčija, potem pa Ukrajinci sami seveda ne bodo mogli osvobodit ozemlja.
Rains
22. 01. 2023 16.43
+1
Se bi pa čudil če Putin ne bi poskušal celega vzhoda okupirat ker to kar ima sedaj mu je premalo. Ima sicer koridor do Krima, nima pa zaprte cele meje med Ukrajino in Rusijo, in to ga boli, sigurno. Vprašanje je samo koliko je Zahodu do tega da to prepreči. Moč za to Zahod seveda ima, vprašanje je pa če ima voljo.
Korintos11
22. 01. 2023 16.43
+0
Zahodne države že sedaj o tem odločajo, in rezultat?
Rains
22. 01. 2023 16.45
+1
Ne vemo mi tega. Bo treba pa nanizanko do konca pogledat.
patogen
22. 01. 2023 16.25
-2
Amerika je najboljši del Evrope. Najbolj drzni Evropejci so odšli tja nekoč. če sta Kanada, Nova Zelancija in Avstralija ostali angleški po karakterju, je Amerika postala po karakterju druga Evropa. Žal pa je zadnjih 50 let Amerika preveč odprla vrata. Amerika je bila najboljša v 60tih. 70tih letih.
Korintos11
22. 01. 2023 16.26
+2
E vropa je v te dežela izvozila največ restantov, razbojnikov in morilcev.