Tujina

77 milijonov evrov za gradnjo največjega parka z vetrnicami v BiH

Sarajevo, 04. 09. 2022 10.11 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
STA, T. R. K.
Komentarji
44

Na območju Debelega brda v Bosni in Hercegovini bodo po 16 letih od začetka projekta začeli gradnjo enega največjih parkov z vetrnicami v državi. Naložba je vredna 150 milijonov konvertibilnih mark oziroma okoli 77 milijonov evrov, vetrnice v parku pa bodo proizvedle 150 gigavatnih ur električne energije letno.

Park bi po prvotnih načrtih morali začeti graditi že leta 2016. (slika je simbolična)
Park bi po prvotnih načrtih morali začeti graditi že leta 2016. (slika je simbolična) FOTO: AP

Park v občini Kupres bi po prvotnih načrtih morali začeti graditi že leta 2016, a so šele letos pridobili vso potrebno dokumentacijo in dovoljenje ministrstva za industrijo, rudarstvo in energetiko Federacije BiH, entitete BiH.

Nosilec projekta je zasebna družba Koncig iz Posušja, projekt gradnje VE Debelo brdo pa je tudi del strateškega načrta in programa razvoja energetskega sektorja Federacije BiH.

BiH mora zaradi usklajevanja energetske politike z direktivami Evropske unije bistveno povečati delež energije, proizvedene iz obnovljivih virov. Ta načrt upočasnjujejo različne administrativne ovire, s katerimi se spopadajo vlagatelji, od občin in županij do entitet in države.

Oblasti v Federaciji BiH so zato napovedale "one stop shop", ustanovo, kjer bodo morebitni vlagatelji večino dovoljenj in informacij o gradnji objektov dobili na enem mestu. Danes za gradnjo energetskih projektov morajo pridobiti okoli 50 različnih dovoljenj in čakati najmanj tri do štiri leta.

Vetrna elektrarna Poklečani

Julija 2020 so podpisali tudi pogodbo za izdelavo vetrne elektrarne Poklečani. Nahajala se bo v severnem delu občine Posušje, poroča Večernji list BiH.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dannyer
04. 09. 2022 17.14
+3
nihče pri zdravi pameti ne bi vlagal svoj denar v trenutno ne toliko dobri veterni energiji spet zelen apropaganda ki ne pije ekonomske vode. če bi gospodistva tako razmetavali z denarjem pol bi vsi bili brezdomci. tako je ko lažaš ljudem ti mislijo da je to ok.
Sulica 81
04. 09. 2022 12.09
+0
Pametno pri nas pa delako problem ptice🤷
Skinwalker
04. 09. 2022 12.09
+0
Ce pri nas izginja minimalno 30%denarja pri gradnji vecjih projektov mislim da bo tam izginilo 50% denarja ki je namenjen za izgradnjo.
marston
04. 09. 2022 11.43
+3
v angliji mačke pobijejo 1000x več ptičev kot veternice
stromar5
04. 09. 2022 11.51
-3
Res da to še zdaleč ni glavni razlog proti gradnji vetrnic, a vetrnice so nevarne za nekatere ogrožene ptice, za katere mački niso nevarni - tvoja izjava je presimplistična. Postavljanje vetrnic tam kjer so nekatere vrste tik pred izumrtjem verjetno res ni smiselno, tu se strinjam z okoljevarstveniki, kar pa je redkost.
FONDAČ
04. 09. 2022 11.33
+8
Pri njih ne bodo motile ptičev, to se dogaja samo pri nas.
jakec1575
04. 09. 2022 11.37
-1
Ce pobarvas krila resis ptice. 80% manj nesrec
hirtneC
04. 09. 2022 11.41
+1
jakec1575
04. 09. 2022 11.25
+1
Velike vetrnice so logisticni podvig. Rabis ceste. Pomeni dodatne stroske. Trend novih vetrnih je sklopih manjsih ventilatorjev v bloku. Lazje servisirati, varno za ptice, ne rabis posebnih cest za velika krila
jakec1575
04. 09. 2022 11.26
+2
Ai vodeno, glede na tlak in kolicino vetra
stromar5
04. 09. 2022 11.28
+2
Večje vetrnice so tako iz tehničnega kot tudi iz ekonomskega vidika neprimerljivo bolj smiselne. Sam sem sicer bolj pristaš jedrske energije, a svoje lahko dodajo tudi vetrne elektrarne. Le da delež le-trh ostane relativno nizek, drugače bo velik izziv ohranjati elektro sistem stabilen.
jakec1575
04. 09. 2022 11.33
-3
Pozabljas na devastacijo okolja. Stevilne dodatne ceste, logisticni stroski, malo svetovnih proizvajalcev.
stromar5
04. 09. 2022 11.40
-3
Vetrnice so kljub stroškom, ki jih omenjaš, privlačne investitorjem, v mnogih primerih tudi brez subvencij. Največji problem so stroški zagotavljanja zanesljive oskrbe, ko delež nestanovitne proizvodnje dosega visoke vrednosti. Iz vidika skupnih stroškov pri višjih deležih vetrnic gradnja le-teh ni več smiselna. Seveda pa je v določenih primerih zaradi stroškov novih daljnovodnih oz. kabelskih povezav, stroškov postavitve vetrnice ipd. investicija v vetrnice nesmiselna ne glede na delež vetrne energije v omrežju
jakec1575
04. 09. 2022 11.22
+3
Za drugi blok bo potrebno narediti veliko jezero in hladilni stolp. Letos smo videli, kaj pomeni susa tudi za reko savo
stromar5
04. 09. 2022 11.24
-2
Reko Savo mejno ogreva že NEK1, saj je izkoristek boljši s hlajenjem preko Save. Zasnova NEK2 ima že v štartu planiran velik hladilni stolp.
jakec1575
04. 09. 2022 11.28
+0
Res je. A bo potrebno pozimi in jeseni ob poplavah zajeziti vecje jezero vode kot rezervo tudi za nek1
stromar5
04. 09. 2022 11.31
+1
Letos imamo hudo sušo in zelo nizek pretok Save, pa NEK še vedno lahko obratuje na polni moči, tako da situacija ni tako huda. Seveda pa se lahko zgodi, da bi v primeru še hujše suše (ki bodo v prihodnosti po projekcijah klimatologov bolj pogoste) morali reducirati moč NEK1, na kar bi se morali že vnaprej pripraviti, se strinjam.
jakec1575
04. 09. 2022 11.39
+2
So pa zato ptretocne he belezile manjso proizvodnjo. Letosnja susa je trend. Slovenija se pomika v mediteransko podnebje. Letos je odpovedal tudi genovski minimum
stromar5
04. 09. 2022 11.42
+1
Res je, v prvi polovici letošnjega leta je bila proizvodnja vseh naših HE skoraj za polovico nižja kot lani, ko je bila sicer proizvodnja HE v H1 nekoliko nadpovprečna. Ta problem imamo po celi Evropi, zato lahko s stališča zadostnosti proizvodnje elektrike in cen elektrike le upamo na mokro jesen, sploh pred letošnjo zimo, ko bo ogromno ljudi namesto plinskih peči prižgalo kaloriferje.
jakec1575
04. 09. 2022 11.20
+5
Za slovenijo je 2,blok nek2nujen. Zal so Goloba 15let nazaj preglasili šaleški jastrebi.pljunili smo v teš6ki dela z izgubo zaradi kuponov. To se je vedelo ze pred gradnjo. Takrat so bile jedrske elektrarne zelo poceni za gradit. Danes bi 2blok ze imeli. In bili energetsko preskrbljeni
stromar5
04. 09. 2022 11.23
+2
Kot energetik lahko povem, da je redkokdo pričakoval tako strmo rast cen CO2 kuponov. Res pa je, da je bila investicija v TEŠ6 zgrešena že iz štarta.
jakec1575
04. 09. 2022 11.30
+3
Vrednost co2kuponov je bila znana ze pred gradnjo. Ze takrat so mnogi opozarjali na 80mio€ in vec na leto. O tem obstajajo uradni dokumenti in clanki
stromar5
04. 09. 2022 11.35
-2
Vrednost CO2 kuponov med gradnjo je bila nekje okoli 10, mogoče do 20 €/tCO2e. Nekateri sicer so napovedovali hiter porast cen kuponov, a ti so bili, kolikor jaz vem, v manjšini. Ne vem, koliko strokovnjakov je pričakovalo, da se bo cena cca. popeterila v naslednjem desetletju od začetka obratovanja.
jakec1575
04. 09. 2022 11.16
+4
Vetrnice imajo izjemno slab izkoristek. Krila se ne reciklirajo. Pocakajmo na nove generacije vetrnih elektrarn. Eno izdeluje prav lastnik slovenske vetrnice
User1538643
04. 09. 2022 11.20
jakec1575
04. 09. 2022 11.22
User1538643
04. 09. 2022 11.15
+5
Nuklerna je najbolj okoljsko, toplogredno in ogljično prijazna energija, čeprav ima druge nevarnosti.
User1538643
04. 09. 2022 11.16
Pa tudi bolj poceni je v današnjem času.
Petur
04. 09. 2022 11.13
+2
cel balkan in višegrad nas prehiteva.pri nas se gradi pa drugačne stolpe namesto v bosni!
upokojenka 1
04. 09. 2022 11.11
+4
Tudi Srbija,Hrvaška in Makedonija imajo zelo veliko vetrnic, samo pri nas moti ptiče in tiste pod njimi. JAO, KAKO SMO ZAOSTALI .
Covid 19 2021
04. 09. 2022 11.10
-1
Bodo naši antivetrničarji kaj pomeni komentirali ta projekt??? Me zanima, kakšne besede bodi izbrali???
jakec1575
04. 09. 2022 11.14
+1
Glih zadnjic sem gledal tako na dunaju kot v zadru kako stojijo vec dni. Ni blo vetra. Investicija je smiselna samo v morju. Kjer stalno piha. Pa se to bi morali ugotoviti 2glavni smeri
ap100
04. 09. 2022 11.05
+1
v sloveniji bomo raje kupovali ukrajinsko elektriko
cool29
04. 09. 2022 10.59
+7
Skoz ptici lahko letijo mimo vetrnic sam pri nas direkno v elise … mamo pac posebne ptice
periot22
04. 09. 2022 10.51
+11
Pri nas pa vsakega moti vse pa zato nimamo nič od nič!
jakec1575
04. 09. 2022 11.17
-3
kakorkoliže
04. 09. 2022 10.45
-7
Vetrnice morajo biti ustrezno oddaljene od naseljenih področij.
kalinka
04. 09. 2022 11.09
+3
kakorkoliže................ daj peli se v Dunaj in proti nemčiji pol pa blebeči ,ti nisi nikoli bil daleč razen do svojega vrta če ga imaš
AlexReal
04. 09. 2022 10.23
+23
Prehitevajo nas po levi in desni. Pri nas se pa ptički zaletavajo v tisti dve bogi vetrnici, da je že vsa oglodana 😂
bandit1
04. 09. 2022 10.40
+8
bandit1
04. 09. 2022 10.41
+5
Pozabil sem napisati vladni in nevladni ptiči.
2fast4
04. 09. 2022 10.19
+10
Kaj tu bodo tudi ptičarji proti...
Maxx365
04. 09. 2022 10.38
+14
Tam ne, to je samo pri nas. Vsa razvita zahoda Evropa ima velika polja vetrnic, samo pri nas se država uklanja ptičarjem.