Kako hitro bo dovolj za zmago?

Z uradnimi treningi med Ilirsko Bistrico in Šembijami se bo danes začela letos edina gorska dirka za evropsko prvenstvo v Sloveniji. Na štartu bo več kot 200 tekmovalcev. Prvi favorit dirke je Christian Merli s športnim prototipom, med Slovenci najvišje ciljata Vladimir Stankovič z dvolitrsko formulo in Milan Bubnič z atraktivno lancio delto.

Domačin Milan Bubnič bo spet eden od slovenskih adutov na 
jutrišnji evropski dirki. Foto: Uroš Modlic
Domačin Milan Bubnič bo spet eden od slovenskih adutov na jutrišnji evropski dirki. Foto: Uroš Modlic

ILIRSKA BISTRICA > To bo že 28. izvedba gorskohitrostne dirke med Ilirsko Bistrico in Šembijami, ki zadnjih 15 let šteje za evropsko prvenstvo v gorskih dirkah. Pet kilometrov slovenskega asfalta je tradicionalna postojanka atraktivnega prvenstva, ki na relativno ozke ceste pripelje vrhunske formule, športne prototipe in skrajno predelane klasične avtomobilske dirkalnike.

Organizatorji so za letošnjo dirko prejeli 214 prijav. Med njimi je prvo ime Christian Merli (Osella FA30), že stari znanec dirke v Ilirski Bistrici in tudi letos prvo ime evropskega gorskega prvenstva. Merli je ob odsotnosti večnega tekmeca Simoneja Faggiolija, devetkratnega zmagovalca dirke v Ilirski Bistrici - ta se je letos osredotočil na italijansko državno prvenstvo - absolutni favorit nedeljske dirke. Lani je proti Šembijam drvel s povprečno hitrostjo 145 kilometrov na uro. Kandidatov za uvrstitev na stopničke v skupni razvrstitvi je veliko, omenimo Sebastiena Petita, Federica Liberja, Alexandra Hina, Miloslava Beneša in Petra Trnko. Edini slovenski voznik s formulo bo Vladimir Stankovič (lola), ki pa z dvolitrskim motorjem na zmagovalne stopničke ne more ciljati. Stankovičev cilj bo predvsem visoka uvrstitev med dvolitrskimi formulami.

Urnik dirke

Danes bodo med Ilirsko Bistrico in Šembijami predvidoma izpeljali tri treninge. Prvi se bo začel ob 10. uri. V nedeljo sledita še dve tekmovalni vožnji. Prva bo na sporedu že ob 8.30, druga pa nato ob 13. uri.

V posameznih razredih - ti so vezani na tako imenovane zmogljivostne faktorje dirkalnih avtomobilov - v konkurenci evropskega prvenstva lahko slovenski vozniki ciljajo tudi na zmago. V razredu 1 bo med avtomobili prvi favorit Avstrijec Klaus Schagerl (VW golf G60), v razredu 2 pa lahko na najvišje uvrstitve ciljata Milan Bubnič (lancia delta) in Matej Grudnik (renault clio). Tudi v razredu 5 imamo v Alešu Preku (honda civic) in Anžetu Dovjaku (peugeot 208 rally4) voznika, ki lahko merita na sam vrh.

V slovenskem državnem prvenstvu lahko teoretično Bubnič že postane državni prvak, a bolj bo v ospredju njegov dvoboj z Grudnikom. Ta je na Gorjancih prvič pokazal štirikolesno gnanega clia in kljub pomanjkanju testnih kilometrov v eni posamični vožnji ugnal Bubniča.

Medtem ko bodo v slovenskem državnem prvenstvu stopničke napadali še Janko Čebron (mitsubishi lancer), Patrik Ruzzier in povratnik Prek, bosta v razredu 5a ob Preku vrh napadala tudi Dovjak in Mark Žgavec (citroen DS3). V razredu 5b je kandidatov za vrh spet veliko. Zmago z zadnje dirke v Lučinah brani Luka Oblak (škoda fabia), v prvenstvu pa vodi Klemen Trček (MG ZR 105). V pokalu Twingo bo lansko zmago v Ilirski Bistrici branil Blaž Cimrmančič.


Najbolj brano