Nove tehnologije se še naprej pojavljajo s hitrostjo brez primere, vendar njihovo uvajanje v prakso ni tako hitro kot njihov razvoj. Skupnost za nove tehnologije (Emerging Technology Community, ETC) v okviru neprofitnega združenja na področju zaposlovanja CompTIA opozarja na razhajanje med obljubami in resničnimi koristmi novih tehnologij. Zato se v svojem letnem pregledu novih tehnologij osredotoča na primere uporabe, ki so povezani z umetno inteligenco (UI) in z internetom stvari (IoT), tehnologijama, ki sta že tri leta na vrhu seznama novih tehnologij.
Veliko primerov uporabe poudarja rešitve UI in IoT, s katerimi podjetja dosežejo večjo učinkovitost, privarčujejo čas in ustvarjajo dobiček. CompTIA želi s prikazom desetih primerov uporabe pokazati, kako ti tehnologiji preobražata poslovanje podjetij. S temi rešitvami lahko ponudniki upravljanih storitev (MSPs) bolje obravnavajo izzive, s katerimi se srečujejo stranke, ter jim tako pomagajo obljube spremeniti v konkreten dobiček. ETC je vodilne primere uporabe za obe tehnologiji določil na osnovi podatkov združenja CompTIA iz nedavne kvantitativne spletne študije, v kateri so za mnenje in izkušnje povprašali strokovnjake iz več kot 400 podjetij.
Primeri uporabe novih tehnologij v povezavi z UI
1. Napovedna prodaja in točkovanje kupcev
Napovedna oziroma prediktivna prodaja prednostno razvrsti perspektivne stranke ter izloči neperspektivne. Prodajni zastopniki lahko tako porabijo več časa za stranke, na katere je verjetno možno vplivati. Številne prodajne in marketinške platforme danes ponujajo module za točkovanje, ki napovedujejo rezultate in omogočajo razvijanje oglaševalskih akcij, namenjenih ustvarjanju kakovostnejših kupcev. UI omogoča učinkovitejše prednostno določanje prodajnih možnosti prek točkovanja potencialnih strank in zagotavlja podrobno analitiko v realnem času. Ker je na voljo več podatkov, se izboljšajo algoritmi predvidevanja in vzpostavijo vzorci nakupovanja, ki povečujejo kakovost napovedi in pomagajo racionalizirati prodajna prizadevanja.
2. CRM in optimizacija dostave storitev
Upravljanje odnosov s strankami (CRM) in sistemi za optimizacijo dostave storitev spremljajo in analizirajo vzorce kupovanja, da bi izboljšali učinkovitost in dobičkonosnost prodaje. Prodajni zastopniki te informacije uporabljajo za boljše razumevanje svojih strank (kupcev) ter prepoznavanje priložnosti za navzkrižno prodajo in spodbujanje nakupovanja. Transakcije s strankami se povečujejo po obsegu in kompleksnosti, kar pomeni, da je na voljo čedalje več podatkov, ki so bolj kompleksni. UI lahko te podatke učinkovito obdela ter odkriva vzorce in zagotavlja natančne vpoglede v kupce, kar organizacijam omogoča boljše odločitve v celotnem prodajnem ciklu.
3. Pogovorni boti in digitalni pomočniki
Pogovorni (ro)boti in digitalni pomočniki so aplikacije, ki se uporabljajo za vodenje spletnih pogovorov ob pomoči besedila ali pretvarjanja besedila v govor – namesto pogovorov z (živimi) agenti. To podjetjem omogoča povečanje obsega poslovanja z obstoječimi viri. Te aplikacije se učijo iz zgodovinskih poizvedb o strankah, identificirajo vzorce in predvidevajo verjetno vedenje strank.
4. Odkrivanje kibernetskih varnostnih groženj
Podjetja lahko z uvajanjem platform za kibernetsko varnost, utemeljenih na UI, izboljšajo varnost pred kibernetskimi napadi. Takšne platforme krepijo uporabo strojnega učenja za analiziranje zgodovinskih podatkov ter avtonomno napovedujejo in zaznavajo potencialne kibernetske grožnje. UI omogoča analiziranje ogromnega obsega podatkov in s tem odkrivanje znanih groženj v realnem času, s čimer zmanjšujejo škodo in verjetnost za izgubo podatkov.
5. Avtomatizacija marketinga
Orodja na podlagi UI usklajujejo podatke iz različnih virov in samodejno zbirajo rezultate napovedne analitike o strankah. Namen tega je pridobiti vpogled v preference in tako ustvariti oglaševalske akcije, ki bodo zajele kvalificirane potencialne kupce. Programska oprema UI zbira podatke za spoznavanje nakupovalnih ciklov in motivacij kupcev, kar podjetjem omogoča učinkovito komuniciranje in dostavo prodajnih sporočil v idealnem času, brez kakršnegakoli človeškega napora.
Vodilne vrste uporabe novih tehnologij v povezavi z IoT
1. Sledenje sredstev
Sledenje sredstev izboljša in pospeši delovno intenzivno in z napakami prepleteno upravljanje opreme in zalog. Sredstva in njihovo uporabo lahko spremljamo v realnem času na celotni lokaciji – na primer v stavbi, skladišču, na dvorišču ali v kampusu. Senzorji IoT, ki zbirajo podatke, so vgrajeni v opremo ali so nanjo pritrjeni. Zbrani podatki se v obdelavo in analizo pošiljajo v centralizirano programsko opremo za upravljanje.
2. Industrijski nadzor
Industrijski nadzor izboljšuje zmogljivosti, produktivnost in učinkovitost industrijskih procesov v proizvodnji, rudarstvu, industriji nafte in plina ter v komunalnih in drugih panogah. To dosežemo s spremljanjem stanja sredstev, napovedovanjem vzdrževanja in zagotavljanjem kakovosti. Industrijski nadzor uporablja pametne senzorje in aktuatorje za oceno stanja stroja, informacije pa prenaša v centralizirano programsko opremo za upravljanje.
3. Pametne priponke
Podjetja lahko za svoje zaposlene in goste s pametnimi značkami (priponkami), opremljenimi s senzorji, poskrbijo za preprost, a napreden pristop k prepoznavanju, lociranju in zagotavljanju varnega dostopa do osebja in objektov. Pametne značke so prenosni sledilniki na ID-kartici, ki uporabljajo vgrajen senzor IoT za zagotavljanje točne in neprekinjene geolokacije za sledenje, opozarjanje o conah ter za nadzor varnosti delovne sile.
4. Upravljanje flote vozil
Upravljavci voznega parka lahko s senzorji IoT v realnem času na daljavo spremljajo lokacijo vozil ter nadzirajo njihovo uporabo, hkrati lahko spremljajo stanje voznikov in nadzorujejo vzdrževanja vozil. Upravljanje voznega parka omogočajo telematski senzorji, pritrjeni na vozila, ki informacije sporočajo programski opremi za upravljanje; ta podjetju omogoča boljše razporejanje virov, načrtovanje in prilagajanje na spremembe situacije.
5. Pametne stavbe
Tehnologije IoT omogočajo podjetjem spremljanje parametrov delovanja stavbe ter optimizacijo bivalnega okolja – na primer avtomatizacija in nadzor varnosti ali klimatizacije. S povezovanjem senzorjev in programske opreme lahko spremljamo, upravljamo in analiziramo več gradbenih sistemov ter s tem pridobimo vpogled v vzorce in trende za optimizacijo delovanja stavb in/ali kampusov.
»Pandemija je pospešila digitalno preobrazbo in spremenila oblike dela. Naučili smo se, sicer nekoliko boleče, da tradicionalna tehnološka infrastruktura ne zagotavlja okretnosti, skalabilnosti in odpornosti, ki jo danes potrebujemo,« poudarja Khali Henderson, podpredsednik sveta skupnosti ETC. Kot pojasnjuje, bodo organizacije v prihodnosti veliko vlagale v tehnologije in storitve, ki bodo poganjale digitalno delo, avtomatizacijo in sodelovanje med človekom in strojem. »Velik del teh naložb bodo rastoče tehnologije, kot sta UI in IoT, ki bodo po oceni IDC že letos na globalni ravni stale 477 milijard evrov,« pravi strokovnjak ETC.