Slika je veljala za eno najbolj iskanih ukradenih slik na svetu. Konec leta 2019 so jo med deli na vrtu galerije v Piacenzi našli v očem skritem prostoru. Šele ob rezanju bršljana, ki je obraščal zunanjo steno, so za njim odkrili vrata in za njimi sliko, spravljeno v vrečo. Preiskovalci so nato po dobrem mesecu potrdili njeno avtentičnost. Foto: Wikipedia
Slika je veljala za eno najbolj iskanih ukradenih slik na svetu. Konec leta 2019 so jo med deli na vrtu galerije v Piacenzi našli v očem skritem prostoru. Šele ob rezanju bršljana, ki je obraščal zunanjo steno, so za njim odkrili vrata in za njimi sliko, spravljeno v vrečo. Preiskovalci so nato po dobrem mesecu potrdili njeno avtentičnost. Foto: Wikipedia

V galeriji sodobne umetnosti Ricci Oddi v Piacenzi v Italiji bo še do 24. julija na ogled več kot 160 del avstrijskega slikarja Gustava Klimta. Na ogled bodo med drugim slike, skulpture, grafike in predmeti dekorativne umetnosti iz 20 zasebnih in javnih zbirk.

Razstavo Klimtovih del v Piacenzi so pripravili v okviru razstave z naslovom Klimt: Človek, umetnik, njegov svet.
Za vrhunec razstave velja Klimtov Portret dame (1916–17), ki so ga leta 1997 ukradli in nato v skrivnostnih okoliščinah znova našli leta 2019.

Skrita v galeriji, iz katere je izginila
Portret je prav iz galerije Ricci Oddi izginil februarja 1997 v času obnovitvenih del, ko alarmi niso delovali. Tedaj so domnevali, da so tatovi pobegnili čez streho. Preiskava se je sprva osredotočila na paznike v galeriji, a so jo zaradi pomanjkanja dokazov opustili. Italijanska policija se je tatvini znova posvetila leta 2014, ko so z novo tehnologijo preverili prstni odtis, ki naj bi ga tat pustil v galeriji.

Leto 2019 je prineslo priznanje dvojice storilcev, da sta sliko ukradla in jo nato vrnila; stlačena je bila v vreči za skrivnimi vrati.

Pomoč z Dunaja
Del razstave, ki sta jo pripravili Gabriella Belli in Elena Pontiggia, je posvečen prav ukradeni sliki, so povedali na novinarski konferenci v Piacenzi pred odprtjem razstave. Dunajski Belvedere je za razstavo posodil osem drugih slik; 40 jih prihaja še iz Klimtove fundacije.

Duh dunajske secesije
Razstava temelji na duhu evropskega simbolizma, po katerem se je zgledoval Klimt. Svet dunajske delavnice, umetniške in obrtne delavnice, ki sta jo leta 1903 ustanovila Josef Hoffmann in Kolo Moser, predstavljajo pohištvo, srebro, steklo in keramika. Na ogled so tudi secesijski plakati, vključno s Klimtovim Tezejem in Minotavrom, ter revije, kot je Ver Sacrum.

Izbor risb in gravur Schieleja in Kokoschke, vključno s pravljično serijo Sanjajoči fantje, obuja spomine na mlajšo generacijo avstrijskih umetnikov, na katere je vplival Klimt. Razstavo bogati del, posvečen italijanskim umetnikom, ki jih je navdihnil Klimt. Razstava se konča z rekonstrukcijo Klimtovega monumentalnega Beethovnovega friza.

Razstava Gustava Klimta v Italiji